[WinXP] HotSync voor login

Pagina: 1
Acties:

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Palm m515. Nu kan ik op dat ding ook offline websites bekijken (o.a. tweakers, spits & webwereld) met AvantGo. Verder is het mogelijk om offline e-mailtjes te lezen en typen. Gewoon ff een hotsync uitvoeren en het apparaatje is weer up-to-date! Aangezien ik 's ochtends zo'n uur in de bus zit heb ik genoeg tijd om even op mijn palm te klooien. Nu wil ik dus eigenlijk dat mijn palm 's ochtends automatisch een hotsync uitvoert, zodat hij als ik op ben gestaan up-to-date voor mij klaar staat. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.palm.com/images/products/handhelds/palmm515/thbnail_m515.gif

Hiervoor heb ik het volgende bedacht:

Op mijn Palm:
Mbv google heb ik het programmaatje warmsync gevonden. Hiermee kan je de palm automatisch periodiek een hotsync laten uitvoeren.

Op mijn PC:
In de BIOS heb ik een wakeup PME ingesteld op 5:50 elke dag, zodat mijn PC vanzelf aangaat. Verder moeten dus rond 6:00 nog outlook en hotsync gestart worden, en daar moet ongeveer 2 minuten tussen zitten zodat outlook nog even de mail kan ophalen voordat hotsync zich gaat uitleven. Dit kan door Windows XP Pro automatisch te laten inloggen en outlook in de startup te zetten, en dat werkt, maar dat wil ik liever niet (mijn PC wordt ook wel eens door iemand anders gebruikt).

Is het mogelijk (ik heb het nog niet geprobeerd) om outlook en hotsync automatisch te laten opstarten voordat er iemand is ingelogd, bijvoorbeeld met taakplanner? Je moet in taakplanner ook een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, dus hij zal iig onder mijn naam werken. Verder wil ik eigenlijk dat hij die 2 alleen opstart als het tussen 5:00 en 7:30 's ochtends is. Tevens wil ik dat hij na een half uurtje ook weer vanzelf uitgaat. Daar heb ik wel proggies voor, maar die moeten dus ook weer gestart worden zonder dat er iemand is ingelogd.

Iemand hier nog goeie of leuke ideeën over? :)

[ Voor 5% gewijzigd door AdLentis op 26-02-2003 10:35 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

je zou kunnen proberen om met behulp van of een vbscript of zelfs een simpele batch file de boel via de taakplanner te laten lopen.. alleen weet ik niet of de andere gebruiker dan een foutmelding krijg bij het starten ofzo.. iets in de trant van onjuiste gebruikersnaam voor uitvoeren blah blah.. maar misschien het proberen waard. Als je even zoekt in de discussiegroepen van Google kun je allicht verder komen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Je zou de programma's als services moeten laten lopen. Zijn programma's voor om exe als services te laten lopen. Een service wordt altijd gestart of een gebruiker inlogt of niet.

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Bij een taak in taakplanner moet je ook altijd een username en wachtwoord opgeven, zodat taken ook gestart kunnen worden als er iemand anders is ingelogd. Als ik outlook en hotsync manager mbv taakplanner start als de computer gestart wordt, dan doet hotsync het op zich wel (via IR), al loopt hij vast bij het datebook. De contacts en notes heeft hij dan al gesync'd. Waarschijnlijk dus toch een communicatieprobleempje. Verder zie ik outlook en hotsync dus niet als ik inlog, dan moeten ze eerst gekilled worden met taskmanager en vervolgens weer opgestart.

Ik zou het op zich ook al prima vinden als ik mijn account automatisch kon laten inloggen op een bepaalde tijd. Of op de achtergrond, dus terwijl het welkomscherm zichtbaar blijft (remote desktop achtig).

[ Voor 13% gewijzigd door AdLentis op 02-03-2003 15:57 . Reden: Taakplanner opmerking ]

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Kan je anders niet ook meteen een screensaver laten starten die met een password werkt? Dan kan er in ieder geval niemand met jouw account werken.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Rusty schreef op 27 February 2003 @ 13:56:
Kan je anders niet ook meteen een screensaver laten starten die met een password werkt? Dan kan er in ieder geval niemand met jouw account werken.
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Dat ik daar zelf nog niet op ben gekomen. |:( En het is nog lekker simpel & makkelijk ook! :P

[ Voor 7% gewijzigd door AdLentis op 02-03-2003 15:48 ]

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
AdLentis schreef op 02 March 2003 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat ik dat maar ga doen. Dat ik daar zelf nog niet op ben gekomen. |:( En het is nog lekker simpel & makkelijk ook! :P
En ipv een screensaver kan ik ook wel de user-switch actie aanroepen, dat kon met zo'n rundll-opdrachtje zag ik pas ergens :) (maar waar ook weer.... :?)

edit:
Hmmz... ik had op edit willen drukken en niet op quote :/

[ Voor 10% gewijzigd door AdLentis op 02-03-2003 15:51 ]

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Inmiddels werkt het allemaal.

Het ontwaken van de PC regel ik door een wakeup-event vanaf de linux-server, omdat ik in de Bios van mijn PC alleen voor "every day" of een specifieke dag in de maand kan kiezen. In het weekend blijft hij nu uit.

Bij de opdrachten die in de taakplanner "bij aanmelden" worden opgestart, heb ik "rundll32.exe USER32.DLL,LockWorkStation" toegevoegd. Dit gebeurt praktisch gelijk nadat je op enter drukt in het welkomscherm. Ik heb verder met TweakUI automatische aanmelding ingesteld. In de praktijk zie je de desktop dan niet eens, nog voor dat die getoond wordt is het welkomscherm alweer zichtbaar. Intussen is de computer druk bezig met aanmelden. 10 Minuten na het ontwaken van de PC wordt outlook gestart door de taakplanner, zodat dit alleen 's ochtends gebeurd.

15 Minuten na de ontwaking wordt er een hotsync door de palm gestart. 10 Minuten later haal ik mijn palm uit de cradle en zet ik mijn PC uit. Dat wil niet geautomatiseerd als het welkomscherm zichtbaar is. Het enige wat dan gebeurt is afmelden. Misschien kan ik 2 shutdowns schedulen, 1tje om af te melden en 1tje om af te sluiten. Maar dat zie ik nog wel een keer.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En nu alleen niet vergeten om 's avonds je pda weer aan te sluiten :)... want wat doet XP dan?...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 26 maart 2003 @ 13:28:
En nu alleen niet vergeten om 's avonds je pda weer aan te sluiten :)... want wat doet XP dan?...
Toevalig staat mijn palm als ik thuis ben meestal in mijn cradle. En als dat niet zo is, start XP op, en sluit een half uurtje later weer af. De hotsync actie wordt vanaf de pda gestart, en alleen als-ie in de cradle staat (da's een optie van warmsync).

Pagina: 1