Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Installshield start niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand hier al een oplossing voor heeft gevonden.

Alle programma's die installeren met installshield
-Girotel
-Officenet
-Etka
vertonen de volgende kuren
1.- dubbelklik setup.exe
2.- Process verschijnt in een fractie van een seconde in de process list en verdwijnt weer.
3.- Verder helemaal niks, ook geen foutmeldingen of log files te vinden.

Dit allemaal draait op WinXP SP1.
De website's en helpdesk van girotel en officenet zeggen dat dit niet aaan hun software ligt maar aan windowsXP. Ik heb al gegoogled en op microsoft gekeken maar de oplossingen die ik heb kunnen vinden werken niet.

Ik heb XP al opnieuw geinstalleerd maar dat mocht ook niet baten.

Kan iemand mij de goede kant opsturen?
Thnx allemaal ;)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
windows repair geprobeerd?
Herstelpunt aangemaakt en gebruikt?

dat zijn voorlopig even de oplossingen die ik zo kan bedenken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:00

Bl0cKeR

titel

Gebruik je toevallig een regclean-programma? Heb hier al meerdere mensen over gehoord, met name jv16 1.3, deze haalt teveel entries uit je register en hierdoor is je installshield naar z'n grootje. Mocht je een regcleaner gebruiken, zet dan ff een recente backup terug en probeer het nog eens. succes

sigh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen regclean programma geïnstalleerd op deze machine.
Alleen SP1 die op de cd geïntregeerd staat, en MS-office 2000.

Ik ga nu even een herstel doen en dan even kijken of dat wilt helpen. ;)
En als dat niet helpt ga ik vannuit de commandprompt sfc /scannow draaien.
Heb ergens gelezen dat dat ook wel wilt helpen als er diverse programma's niet opstarten

Op goed geluk ;)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

RammY

Dát!

OF je probeerd een clean instal van XP

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Update :P

Ik heb het probleem gevonden.
Ik had een XP-Pro cd met SP1 geïntregeerd, dus werd ik niet veel wijzer na een verse install of van het draaien van SFC, de problemen bleven.
Na aardig lang verder zoeken in google en de KB van M$ kwam ik uiteindelijk op een berichtje terecht van een gozer in Amerika die hetzelfde probleem had. Zijn spellen (met installshield) wilde niet installeren op zijn XP machine (met SP1).
De oorzaak was SP1.
Na eerst op een iets veroudere Pc met een XP installatie (waar geen windows update was gedraaid en ook geen SP1 stond) de software te testen kreeg ik allemaal positieve berichten dat alle installaties ( Girotel, Officenet, Etka, Hbase, etc. etc.) suc6vol waren afgerond.
Na een CD bij de locale software boer afgehaald te hebben zonder de SP1 er op en vervolgens deze geïnstalleerd te hebben en natuurlijk meteen voor de zekerheid de Windows update uitgezet te hebben, draaide dan nu ook op deze Pc alle software.

Kortom
-SP1 van XP en Oudere versies van installshield gaan gewoon niet samen(in mijn geval ).
-Compatibiliteits modi bied geen oplossing.
-Dus heb je een probleempje met je Software wat idioot doet tijdens het installeren (Installshield setup's), probeer het dan eens op een machine waarop geen Windows-Update en geen SP1 zijn gedraaid.

Thnx Allemaal

Greetz,
Odie

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:31
Ik heb precies hetzelfde probleem (gehad) met het installeren van o.a. MySQL en de Promise Fasttrak utility.

Ik heb een soort (vieze) workaround gevonden, geen idee of dit voor iedereen gaat werken, maargoed, hier komt 'ie:

1) Maak een kopie van de originele setup.exe (versie 5.10.130.0) zodat je copy of setup.exe krijgt.

2) Vervolgens neem kopieer je een setup.exe (versie 5.52.164.0) van een ander programma over de oude heen.

3) Probeer deze te runnen -> zelfde probleem. Voer daarna copy of setup.exe uit en het werkt wel.

Ik krijg het niet aan de praat als ik de nieuwe setup.exe niet eerst probeer te runnen en daarna de copy of setup.exe. Dus probeer de nieuwe setup.exe eerst. Oh ja, nog iets: de copy of setup.exe zal waarschijnlijk niet in een keer werken, probeer het gewoon een paar keer en op een gegeven moment start de setup.

Don't ask me why, maar het werkt hier in ieder geval (XP + SP1 integrated). Mocht je er nog problemen mee hebben, probeer het eens met de workaround, misschien dat het voor jou ook wel werkt :)

misschien iets voor de faq? :P

[ Voor 18% gewijzigd door ^Mo^ op 09-03-2003 21:55 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan op een 2003 SBS server.

Kan het daar ook met een bepaalde SP te maken hebben?

Ik kan het nu even niet checken, maar volgens staat SP2 erop.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je er verstandiger aan doet even een vollediger topicstart te maken waar je jouw exacte probleem duidelijk uit de doeken doet - voor mijn part plaats je een linkje naar dit topic erbij als soortgelijk probleem, maar let wel even op dat je nu dus een vraag over een Server installatie stelt in een topic wat uit 2003 komt en over een XP client gaat ;)
Niet echt de meest handige manier :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.