Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies&Ervaring gevraagd:Enermax UC-A3FATR2 (Fan Control)

Pagina: 1
Acties:

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 12:19
Enermax UC-A3FATR2 (Fan Control)
Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com.tw/images/a3fatr2-wpanel.jpg

Hallo,

Weet iemand of er een winkel in de Regio Rotterdam zit die dit soort
producten verkoopt, zodat ik gewoon een kijkje kan gaan nemen.

Tevens, heeft iemand ervaring met dit soort fancontrols, werken ze ook
als er bv geen temperatuur sensor op je fan zit?

Ik wil het toerental van mijn dood normale casefans kunnen regelen, of
nog beter, vol automatisch, lage temp laag toerental, hoge temp, hoger
toerental.

Iemand wat ervaring/advies?

Verwijderd

ik wil iets kleins offtopic zeggen: Welkom op GoT.

Heb je al gekeken in de pricewatch van tweakers.net?
De zoekfunctie van tweakers.net pricewatch geeft dit, maar mischien een andere zoekactie die wel iets vind.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 15:19:
ik wil iets kleins offtopic zeggen: Welkom op GoT.

Heb je al gekeken in de pricewatch van tweakers.net?
De zoekfunctie van tweakers.net pricewatch geeft dit, maar mischien een andere zoekactie die wel iets vind.
beter zoeken ;)
hier staat ie mischien wel tussen:
http://www.tweakers.net/p...p?Cat2=&Query=fan+control

en bij deze winkel hebben ze hem:
http://www.onlineproject.nl/
Enermax TecTroid A3 - White

Thermal Control (Aluminim) for 3.5" bay, 2x fan control, blue backlight LCD, 4xTemp, temp. alarm

Euro 35,00
Afbeeldingslocatie: http://www.onlineproject.nl/images/products/UC-A3FATR2W-t.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Crash op 26-02-2003 15:58 ]

Verwijderd

Ik heb deze fan controller een week of 2 geleden binnengekregen.
Werkt prima, hoewel ik niet precies weet waar ik die twee temp censors op moet plakken.

Enige nadeel is dat hij je instellingen niet onthoud.
Er zit een alarm op dat je zelf in kunt stellen, maar dat vergeet hij steeds als ik mijn pc uit zet.

[edit]
Ik heb hem via Eynstein.nl besteld, kost 27,50 euro
[edit]

He crash override, er zitten maar 2x temp op :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 16:14 ]

• ido_nl
  • Laatst online: 20-10 12:19
yeah thanks rbrandt, is precies de reactie waar ik op hoopte, mm, wel een groot nadeel
dat ie de instellingen niet onthoudt.

Ik ga ff verder zoeken in de forums, ik neem aan dat deze geen regeling heeft dat de fan
vanzelf harder gaat draaien als de temp boven een max uitkomt, gaat alleen piepen ofzo?

mm, I am all new to this

Iedereen bedankt voor jullie reacties, ik ga vrolijk verder zoeken

Cheers

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 16:11:
Werkt prima, hoewel ik niet precies weet waar ik die twee temp censors op moet plakken.

Er zit een alarm op dat je zelf in kunt stellen, maar dat vergeet hij steeds als ik mijn pc uit zet.

[edit]
Ik heb hem via Eynstein.nl besteld, kost 27,50 euro
[edit]

He crash override, er zitten maar 2x temp op :)
Haal je dan de stroom compleet van je pc af? Lijkt me zeer irritant/onhandig/dom als ie telkens de instellingen vergeet.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 08:28

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 16:11:

is dit nou zo, of is dit een kwestie van verkeerd aansluiten?
was van plan deze te bestellen, maar dit is geen goed bericht ;)

Verwijderd

misschien een rare vraag, maar hoe sluit je die fans aan op dat apparaatje????

Ik heb in mijn kast van die fans zitten met van die connectoren die ook aan een hd of cdrom zitten, kan je die fans ook gewoon op dit apparaatje aansluiten of heb je daar apparte fans voor nodig met een andere connector en of zelf met een toeren sensor.....????

tevens ben ik benieuwd wat de specs zijn van het boekje wat er bij zit.... ik wil namelijk weten op wat voor een spannig dit ding werkt. Ik neem aan dat je dit apparaatje gewoon op de voeding van je pc aansluit waar dus 12 en ook 5 volt op zit. misschien dat er in het boekje bij de tech specs meer staat hier over aangezien ik het wil gaan gebruiken in een systeem zonder 5 volt.....

hopelijk kan iemand mij helpen......

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zo'n ding aansluiten is natuurlijk heel simpel, er zitten een paar 3pin connectors op voor de fans, een paar temp sensors en een 4pin molex voor de power. Zijn je fans niet 3pins dan moet dus ff solderen of 4pin(molex) naar 3pin kabeltjes kopen.

Dat de controller de instellingen niet onthoudt komt omdat er geen battery opzit of eprom. Volgens mij kan je ook niet zoveel instellen dat dit een ramp is. Temp en rpm threshold en C/F stel je in mbv. jumpers.

Hier een review van de A5, het grote broertje. De A5 vind ik wat interessanter door de 6x fan control.

[ Voor 13% gewijzigd door Redje op 10-06-2003 14:45 ]

Verwijderd

Heb de Tectroid A5 , dus voor in een 5.25 inch bay.

Effe wat specs: Aluminium behuizing
6 regelbare aansturing voor fans met 3 pins aansluiting
2 extra temp.sensoren met lang draad , daar kom je echt overal in je case mee
Ingangsvoltage is 12V (gewoon een molex connector zoals ook op je hd zit)
1 lcdt (met blauwe backlight) waarin de continu 2 temp.sensoren worden weergegeven en 2 toerentallen van fans (dit zijn altijd dezelfde !) .

Temp.alarm gaat af bij 45 C , je kunt dit heel makkelijk verstellen , echter zoals al eerder vermeld wordt jouw instelling niet onthouden :( .

Als je de fanspeed helemaal knijpt , gaan de fans hier niet stilstaan (Delta 80mm MP en een Titan 120 mm), verwacht dat ze op een 5V blijven lopen aangezien ik ze bijna niet meer hoor 8) .

De waarden worden elke 3 a 4 sec ververst.

Iig , ik ben er best blij mee , scheelt me een stuk lawaai en ziet er best goed uit , alleen jammer dat ze em net niet in de kleur blauw (chieftech) verkopen .

• Redje
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 14:59:
Temp.alarm gaat af bij 45 C , je kunt dit heel makkelijk verstellen , echter zoals al eerder vermeld wordt jouw instelling niet onthouden :( .
Volgens het manual(had ik ff ged/l) moet je dat met jumpers instellen.
Dus als je hem uitzet blijft de setting zo, aangezien de jumper niet veranderd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Redje op 10-06-2003 15:37 ]

Verwijderd

Redje schreef op 10 juni 2003 @ 15:33:
[...]

Volgens het manual(had ik ff ged/l) moet je dat met jumpers instellen.
Dus als je hem uitzet blijft de setting zo, aangezien de jumper niet veranderd ;)
Heb net nog eens gekeken , maar er zit maar 1 jumper aan de achterkant , en die is voor de keuze Celsius of Fahrenheit.

Instellen van alarmen voor temp en fan-speeds doe je dus met de set-knop aan de voorkant.

Ook in de hele korte user guide staat nix over meerdere jumpers :)

Edit : heb de pdf effe gelezen , idd , met jumpers kun je temp-alarmen instellen , echter degene die ik bij Eynstein heb gekocht (UC-A5FATR2) heeft deze jumpers dus niet :(.
De vraag is nu : is de pdf van een model dat nieuwer is en hier nog niet verkocht wordt , of heb ik nog een "oud" model ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 16:48 ]

• BJD
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Hier staan enige spec`s: http://www.enermax.com.tw/uc-a3fatr2.htm

• Redje
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 16:40:
[...]
Edit : heb de pdf effe gelezen , idd , met jumpers kun je temp-alarmen instellen , echter degene die ik bij Eynstein heb gekocht (UC-A5FATR2) heeft deze jumpers dus niet :(.
De vraag is nu : is de pdf van een model dat nieuwer is en hier nog niet verkocht wordt , of heb ik nog een "oud" model ?
Hmm das vaag.
Op de foto's van de 2 reviews die ik kon vinden zie ik idd ook maar 1 jumper, maar de andere soldeerpunten zijn wel aanwezig...

Verwijderd

Redje schreef op 10 June 2003 @ 19:13:
[...]

Hmm das vaag.
Op de foto's van de 2 reviews die ik kon vinden zie ik idd ook maar 1 jumper, maar de andere soldeerpunten zijn wel aanwezig...
Idd , mijn user guide wijkt dus op dat punt ook af van de online-pdf .

Neem aan dat je deze review dus ook gezien hebt ? http://www.dvhardware.net...ews&rop=showcontent&id=30

• Henk
  • Laatst online: 24-11 08:43
Ik heb dus ook de A5, bij mij onthoud ie alleen wél de instellingen... dus wat ik dan goed doe (behalve bijna nooit afsluiten / rebooten :+ )...

als je trouwens fans willen die temp controlled zijn, zou ik eens kijken naar bijvoorbeeld de smart case fan 2 van thermaltake, deze hebben temp sensor, en regelen zichzelf. maar dan moet je zelf maar ff searchen :)

• Redje
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:47:
[...]

Idd , mijn user guide wijkt dus op dat punt ook af van de online-pdf .

Neem aan dat je deze review dus ook gezien hebt ? http://www.dvhardware.net...ews&rop=showcontent&id=30
Yep die bedoel ik.
RedXraD schreef op 10 June 2003 @ 20:34:
Ik heb dus ook de A5, bij mij onthoud ie alleen wél de instellingen... dus wat ik dan goed doe (behalve bijna nooit afsluiten / rebooten :+ )...

als je trouwens fans willen die temp controlled zijn, zou ik eens kijken naar bijvoorbeeld de smart case fan 2 van thermaltake, deze hebben temp sensor, en regelen zichzelf. maar dan moet je zelf maar ff searchen :)
Als je je comp uitzet ben je neem ik aan de instellingen kwijt., zover je die hebt gemaakt natuurlijk ;)
Of heb je wel zo'n jumper blok?

Verwijderd

vergeet ie de instellingen ook als je je pc hibernate?
en ik heb een pc die volgens mij nooit echt uit gaat, de stroom op de usb blijft ook..
Pagina: 1