Toon posts:

Alcatel Speedtouch Home/Pro & Dynamic DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Alcatel Speedtouch Home die ik heb getweakt naar een Pro.

Nu is mijn vraag de volgende: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn IP wordt geupdated in programma's zoals DirectUpdate, zodat mijn IP ook geupdated wordt door bv. dyns.be ?

Alvast bedankt _/-\o_

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:09
Heb je het modem in een switch geprikt of zit er nog een server tussen? In het laatste geval, zou ik SIP spoof gaan overwegen zodat je externe IP weer op de externe interface van je server/router zit.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is het script een aantal maal per uur laten updaten. Bij yi.org had ik ook ooit dyndns en daar moest je een php aanroepen van hun server welke vervolgens zelf je externe IP gebruikte voor de DNS.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Dus kort gezegd ... Als ik die SIP spoof install dan heb ik eigenlijk weer mijn IP adres dat ik van de provider krijg die in IPconfig weer zichtbaar wordt ?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:09
u gaat door voor de keuken ;)

Hier vind je meer info: [rml]Jelmer in "[ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tw"[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt natuurlijk alleen als je van de provider een vast ip kreeg :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand andere ideeën voor mensen die van de Provider GEEN vast IP kregen ?

Want die SIP SPOOF werkt enkel met een vast IP :'(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je hoeft niet zo snel te kicken hoor, om half 5 snachts zijn nou niet echt zoveel mensen actief. ;)

Maar om terug te komen op je vraag, volgens mij heeft alcatel niet een dergelijke mogelijk heid om automatisch een dydns ip te laten updaten. Je zal dus echt op 1 van je client pc's een stuk software hebben draaien wat het ip update. :)

Volgens mij is het ook uitzonderlijk dat een router dit ingebouwd heeft, want het meerendeel van de router heeft dit bij mijn weten niet.
Pagina: 1