Toon posts:

[FlashMX]Veel muziek. Wat kan ik het beste doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een multimedia cd-rom te maken voor een muziekschool. Op deze cd komen heel wat muziekinstrumenten te staan met de bijbehorende geluiden. Deze geluiden zijn allemaal wav-formaat.
Wanneer er op een muziekinstrument wordt geklikt dan gaat men naar de gegevens van dat instument samen met de mogelijkheid om de muziek ervan te laten horen.

Wat kan ik het beste doen om de movie zo snel mogelijk te laten laden en dat alles soepel loopt.

Moet ik ze bijvoorbeeld allemaal importeren en zo naar het framenummer verwijzen waar het geluid dan wordt afgespeeld.

Ik kan geloof ik ook het wav-bestand omzetten naar swf. Als ik het muziekje dan wil horen dan wordt het extern of niet extern ingeladen (welke is het beste)

of moet ik alles omzetten naar mp3 en gewoon zo alle muziekbestanden extern laten inladen of is het ook mogelijk om wav extern te laten afspelen.

Wie kan mij hier goede raad geven over hoe ik dit het beste kan aanpakken

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik denk dat je voor een cdrom presentatie het beste alles om kan zetten naar SWF en dynamisch inladen. Mp3 kan ook, maar met SWF heb je wat meer controle over de kwaliteit, daarbij komt het toch van CDROM af.

Stoer; Marduq

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

XangadiX schreef op 26 February 2003 @ 01:34:
Ik denk dat je voor een cdrom presentatie het beste alles om kan zetten naar SWF en dynamisch inladen. Mp3 kan ook, maar met SWF heb je wat meer controle over de kwaliteit, daarbij komt het toch van CDROM af.
Idd ander word het klooien met actionscript denk ik, maar alles in een frame op de tijdlijn ploffen zou ik dus ab-so-luut niet doen

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies! Enige ding hier was dat ik geen mp3 maar wav heb. Ik heb nog een heel handig tooltje gevonden om snel en makkelijk wav naar swf te converteren

http://www.mediahead.com/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik een swf bestand dynamisch kan inladen. load movie werkt hier niet omdat ik alleen het muziekbestand nodig heb om af te spelen , dus ik hoef niet het filmpje om het muziekbestand te zien.

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ik denk dat je hier alle info over je probleem zal vinden die je nodig hebt.

>> Bastiaan

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat inderdaad veel info.. alleen ik zie hier niet hoe ik muziek uit een swf-bestand dynamisch kan inladen.

• XangadiX

XangadiX

DaSchop schreef op 26 februari 2003 @ 13:05:
Ik denk dat je hier alle info over je probleem zal vinden die je nodig hebt.
dat is dynamisch laden van MP3, hij heeft alles al naar swf gegooid, dan heb je niet zo vreselijk veel meer aan het sound (object) ;)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad alles omgezet naar swf. In het begin had ik ook niet eens mp3 maar wav. Of jullie moeten nu zeggen dat ik wav beter kan omzetten naar mp3 en de mp3 inladen of moetgewoon doorgaan met swf.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 16:36:
ik heb inderdaad alles omgezet naar swf. In het begin had ik ook niet eens mp3 maar wav. Of jullie moeten nu zeggen dat ik wav beter kan omzetten naar mp3 en de mp3 inladen of moetgewoon doorgaan met swf.
Persoonlijk zou ik swf doen. Net zo handig. Gewoon zorgen voor 1 of meerdere lege movieclips met een instancename en daar de geluiding inladen ipv als losse movie in een layer. Kun je er meer en makkelijker dingen mee doen.

Dat proggie van jou ken ik niet, maar met bv swiftmp3 gaat het ook leuk als je bv nog iets grafisch wilt maken wat op de toonhoogtes reageert (equalizer) maar in allerlei jasjes te gieten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

XangadiX schreef op 26 februari 2003 @ 16:00:
[...]

dat is dynamisch laden van MP3, hij heeft alles al naar swf gegooid, dan heb je niet zo vreselijk veel meer aan het sound (object) ;)
Oh, kut. Dacht ik dat ik iets nuttigs te melden had... =P
Maar anyway, ik zie het voordeel van alle geluidjes als swf niet helemaal... Waarom zou je niet gewoon voor MP3 gaan? WAV > MP3 converters zijn er zat.

>> Bastiaan

• XangadiX

XangadiX

DaSchop schreef op 26 February 2003 @ 22:42:
[...]

Oh, kut. Dacht ik dat ik iets nuttigs te melden had... =P
Maar anyway, ik zie het voordeel van alle geluidjes als swf niet helemaal... Waarom zou je niet gewoon voor MP3 gaan? WAV > MP3 converters zijn er zat.
het grote voordeel van Mp3 is zijn bestandsgrootte en zijn mogelijkheid tot streaming, true enough, maar het gaat hier om een cdrom presentatie en dan maakt het dus geen drol uit of het grote bestanden zijn en je hoeft niets te streamen.
Sterker nog, het gaat om de geluiden van muziekinstrumenten, dus je wilt geluid van redelijk hoge kwaliteit en je wilt controle over je geluid, dan is het makkelijker (zeker als je niet zo heel bedreven bent in flash) om het geluid als movieclip aan te sturen en niet meteen te duiken in de toch wel ingewikkeldere code van het Sound (object)

Daarbij is het onmogelijk om een gestreamde mp3 goed te loopen (believe me I've tried), nou is het niet echt noodzakelijk hier (dunkt me) maar toch... dat is ook een schrijnend nadeel.

Stoer; Marduq

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

XangadiX schreef op 26 February 2003 @ 23:22:
[...]

het grote voordeel van Mp3 is zijn bestandsgrootte en zijn mogelijkheid tot streaming, true enough, maar het gaat hier om een cdrom presentatie en dan maakt het dus geen drol uit of het grote bestanden zijn en je hoeft niets te streamen.
Sterker nog, het gaat om de geluiden van muziekinstrumenten, dus je wilt geluid van redelijk hoge kwaliteit en je wilt controle over je geluid, dan is het makkelijker (zeker als je niet zo heel bedreven bent in flash) om het geluid als movieclip aan te sturen en niet meteen te duiken in de toch wel ingewikkeldere code van het Sound (object)

Daarbij is het onmogelijk om een gestreamde mp3 goed te loopen (believe me I've tried), nou is het niet echt noodzakelijk hier (dunkt me) maar toch... dat is ook een schrijnend nadeel.
Ok, je zal wel gelijk hebben. Aangezien iedereen zo enthiousiast is over geluid als swf ga ik mij er ook maar eens in verdiepen. Hoe heette dat omzet programma ook al weer?(retorische vraag, niet antwoorden =P)

>> Bastiaan

Pagina: 1