[XP]Kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tijdens het installeren van win Xp (pro NL) kan ie bepaalde bestanden niet kopiëren, bv advapi32.dll. Ik heb het nu al meer iets van 5 x geprobeert en iedere keer is het weer een ander bestand.
Ik heb geprobeert op ntfs en fat32 te formateren maar dat help ook niet.

Mijn specs:
kt3 ultra 2 deluxe
amd XP2200+
512DDR

Ja doe maar.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
CD legaal of illegaal?
CD mooi schoon?
Andere CD geprobeerd :?

Verwijderd

Heb je een XP uit de winkel? Ik heb namelijk een tijdje terug hetzelfde probleem gehad alleen dan met een illegale XP (pro NL). Later met een andere ging het wel goed.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:29
Mwa... het is vreemd dat het telkens een ander bestand is. Heb je geen andere cd-rom drive aan je bak hangen of er nog ééntje liggen... misschien is de cd-rom drive aan het dood gaan :'(

Ik denk niet dat het aan de CD ligt :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zoeken naar 'xp kan niet installeren' in Windows Operated Systems.
Welke topics heb je allemaal al gevonden, welke oplossingen heb je geprobeerd, waarom werkte deze oplossingen niet? Allemaal dingen die we graag terugzien in je openingspost.

Er kan namelijk van alles aan de hand zijn, CD die niet goed is, geheugen dat fouten bevat (test het eens met Memtest86), videokaart die niet goed werkt, etc. Misschien slim om even de zoekresultaten door te gaan, en even te kijken welke oplossingen voor jou zouden kunnen werken. Uiteraard ook zelf een aantal keywords proberen ;).

Verwijderd

Een niet installerende (illegale) XP cd, heb ik ook vaak gehad. Krijg je ook werkelijk de melding dat die bestanden niet gekopieëerd kunnen worden, of hangt-ie gewoon op het bestand zonder verder iets te doen?

• NvE
  • Niet online
Compubiter schreef op 26 februari 2003 @ 00:22:
Zoeken naar 'xp kan niet installeren' in Windows Operated Systems.
Welke topics heb je allemaal al gevonden, welke oplossingen heb je geprobeerd, waarom werkte deze oplossingen niet? Allemaal dingen die we graag terugzien in je openingspost.

Er kan namelijk van alles aan de hand zijn, CD die niet goed is, geheugen dat fouten bevat (test het eens met Memtest86), videokaart die niet goed werkt, etc. Misschien slim om even de zoekresultaten door te gaan, en even te kijken welke oplossingen voor jou zouden kunnen werken. Uiteraard ook zelf een aantal keywords proberen ;).
Bij die linkjes van je zat niets nuttigs.....(ik had search al gebruikt)
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 00:31:
Een niet installerende (illegale) XP cd, heb ik ook vaak gehad. Krijg je ook werkelijk de melding dat die bestanden niet gekopieëerd kunnen worden, of hangt-ie gewoon op het bestand zonder verder iets te doen?
Ik krijg de melding:
Setup kan het bestand amstream.dll* niet kopiëren.

*=Dit is iedere keer dus een andere bestand...

Ja doe maar.

Verwijderd

Hrmz, die melding kreeg ik helaas nooit. Bij mij hing hij gewoon. De oplossing bij mij was om gewoon te gaan pitten. Dat bestanden kopieëren duurde 27 uur, maar hij deed het uiteindelijk wel :P. Helaas echter geen oplossing voor je probleem.

Misschien moet je even een andere, liefst officiële cd scoren. Ik hoor veel problemen met gekopieërde Windows XP cds. Of is-ie officiëel, nee toch?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
dit heeft natuurlijk niks met originele cd's of wat dan ook te maken, dit heeft te maken met het geheugen, dat is gewoon brak. Ander geheugen er in en installeren maar..........

• NvE
  • Niet online
Nee hijs idd niet officïeel....Er zat een gat in, maat ik heb hem kunnen branden dus dat is het probleem niet.
Veder heb ik al een keer of 15 windows met deze cd gekopieerd...

Ja doe maar.

Verwijderd

Het kan ook aan je HD liggen..dat heb ik ook een keer gehad. Probeer anders eens een andere HD..misschien heb je dan meer geluk.

Suc6 :)

• NvE
  • Niet online
onkruid71 schreef op 26 februari 2003 @ 00:40:
dit heeft natuurlijk niks met originele cd's of wat dan ook te maken, dit heeft te maken met het geheugen, dat is gewoon brak. Ander geheugen er in en installeren maar..........
Is dit serious een geheugenprobleem :S

Ander geheugen er in gaat niet zo makkelijk....

Mijn comp is no geen half jaar oud :X

Ja doe maar.

Verwijderd

Heb dit probleem ook gehad bleek dat ik een hardware probleem had....
mijn harddisk en dvd stonden beide op master. Jumper goed gezet en probleem was over..
Zou ik even nalopen je weet maar nooit. ;)

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:46
Ik heb hetzelfde probleem laatst gehad met brak geheugen. Nadat ik dat geheugen eruit had gehaald en er ander in had gestopt werkte de installatie probleemloos. De pc werkt nu nog steeds (dat is al haast een wonder op zich...)

• NvE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 00:42:
Het kan ook aan je HD liggen..dat heb ik ook een keer gehad. Probeer anders eens een andere HD..misschien heb je dan meer geluk.

Suc6 :)
Aan een hd kan ik al helemaal niet komen om ff te verwisselen...

Eerst maar ff een memtest doen.....

Ja doe maar.

• QSYS
heeft hij al gewoon gedraait voor dat je installeerde? Zo ja, dan vermoed ik dat het het geheugen is, komt de laatste tijd nogal veel voor.

• QSYS
heeft hij al gewoon gedraait voor dat je installeerde? Zo ja, dan vermoed ik dat het het geheugen is, komt de laatste tijd nogal veel voor. Garantie, dus ff memtest86 draaien en is ie kapot ff omruilen.

Sorry voor de dubbelpost

[ Voor 7% gewijzigd door QSYS op 26-02-2003 00:49 . Reden: dubbel gepost ]

Verwijderd

onkruid71 schreef op 26 February 2003 @ 00:40:
Jij trekt wel erg snel je conclusies. Het zou heel eventueel geheugen kunnen zijn ja, dat test je dus met memtest. Verder: gekopieerde cds geven wel degelijk vaak problemen, dat is de ervaring van mij en meerdere van mijn vrienden, dus wijs dat svp niet bij voorbaat van de hand.

Tip voor de TS: scoor een andere CD, eventueel een heel ander OS (98, 2000) en test als het OS geïnstalleerd is met memtest of het geheugen goed is.
Verder: - heb je genoeg HD ruimte? -Werken andere CDroms goed? -Werkt die niet-werkende cd wel op andere systemen?

• NvE
  • Niet online
ja, een paar uur gelden draaide hij nog gewoon, ik ga nu ff ander geheugen testen, dus we zien zo wel weer verder.

Ja doe maar.

Verwijderd

Toch denk ik dat het aan je HD ligt :) Lijkt me erg sterk dat je brak geheugen hebt..aangezien je de PC al een half jaar hebt :/

• NvE
  • Niet online
ik zie even niet waarom het aan de hdd kan liggen... leg uit!

Ja doe maar.

Verwijderd

Luister NvE. Iedereen kan hier roepen dat het aan HD of geheugen of wat dan ook ligt, maar omdat je weinig info geeft, roepen mensen maar wat. Da's natuurlijk niet correct, maar dat komt zoals Compubiter al zegt door je zwakke openingspost. Ga ff rustig testen of je geheugen werkt, of andere CDS werken, of de CD in kwestie wel op andwere systemen werkt, etc en post dan hier je ervaringen. Dan hebben wij weer wat info om conclusies uit te trekken. U see?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 00:58 ]

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 10:56
bios op fail-safe defaults?
laatst een amd compie in elkaar gesleuteld, en alleen op fail safe installeert windows op een fatsoenlijke manier. Anders krijg ik dus ook van dergelijke meldingen. En ik heb dus geen idee hoe dat dit komt :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

De echte tweakerd vindt het probleem zelf. Je kan een paar dingen doen:

een andere XP installeren dan die je nu gebruikt
je HDD testen
je geheugen testen
je PC onderclocken en dan nog eens proberen
alle onnodige hardware ontkoppelen, zoals je geluidskaart, ethernet, e.d. en dan nog eens proberen
terug gaan naar de winkel en het probleem daar laten oplossen

Het antwoord zal hier niet te vinden zijn, dat kan je alleen vinden door zelf te zoeken.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

NvE schreef op 26 februari 2003 @ 00:54:
ik zie even niet waarom het aan de hdd kan liggen... leg uit!
Zal het toch even uitleggen B)

Een HD kan na verloop van tijd (soms na een hele korte tijd :/ ) te maken krijgen met bad sectors. Dit is soms op te lossen met een grondige format of soms helemaal niet meer. Heb het zelf ook gehad. Uiteindelijk was linux de laatse redding :Y) .

Die fouten tijdens de installatie liggen dus niet aan de CD..maar gewoon aan het feit dat het proces de gegevens niet weg kan schrijven. Dit ziet ie dan ook als een foute CD.

• NvE
  • Niet online
GambitRS schreef op 26 februari 2003 @ 01:07:
De echte tweakerd vindt het probleem zelf. Je kan een paar dingen doen:

een andere XP installeren dan die je nu gebruikt
je HDD testen
je geheugen testen
je PC onderclocken en dan nog eens proberen
alle onnodige hardware ontkoppelen, zoals je geluidskaart, ethernet, e.d. en dan nog eens proberen
terug gaan naar de winkel en het probleem daar laten oplossen

Het antwoord zal hier niet te vinden zijn, dat kan je alleen vinden door zelf te zoeken.
Ik heb net het geheugen gecontroleerd...dat was het niet.....

En de cd is het ook niet aangezien er voldoene mensen zijn die van mij kopies hebben gemaakt en die doen het allemaal goed...

Ik ga nu zo de HDD testen.....

Ja doe maar.

Verwijderd

/me weet voor 99% zeker dat ie gelijk heeft O-)

• NvE
  • Niet online
Ik heb hem net in een andere pc gestopt (van een mede-tweaker) en we kijken of win hier wel installeerd....

EDIT:
Het istalleren lukt op een andere comp met dezelfde HDD. Dus aan mijn HDD ligt het ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door NvE op 26-02-2003 02:06 ]

Ja doe maar.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Zou het niet aan de lens van je CD/DVD speler liggen dat hij de cd telkens gewoon ergens anders dus niet kan lezen?
FF een andere Cd rom speler proberen dus mischien, of ff een lens reiniger erover halen.

Oh ja joh!!!

• NvE
  • Niet online
Inmiddels staat Win er dus op. Ik heb hem dus via een andere comp geinstalleerd, het ligt dus waarschijnlijk aan mijn CDROM.

[ Voor 13% gewijzigd door NvE op 26-02-2003 02:42 ]

Ja doe maar.

Pagina: 1