Toon posts:

scsi schijf voor 2940uw adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijdje in bezit van een adaptec 2940uw scsi kaart voor mijn scanner.
nou zou ik heel graag een scsi hd op willen aansluiten. en dat wetend dat de kaart wat aan de oude kant is. weet een van jullie een hd die nog te verkregen is en nog ook snel is?

Verwijderd

check tweakers vraag en aanbod, gewoon zoeken op 2dehands hdd's, moet lukken lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
een goeie lijk mij Seagate Barracuda 36ES (7200rpm) maar dan als 18 gb volgens seagate site. heb gekeken maar tot nu toe geen resultaat...

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik neem aan dat je weet dat je op die controller iedere SCSI disk kunt aansluiten die je maar kunt vinden. De 2940UW is een Ultra Wide controller en kan dus 40MB/sec aan. De normale aansluiting is een 68 pins connector, zodat iedere disk met zo'n connector direct eraan kan. Disks met een (narrow) 50 pins connector of SCA connector moeten met een convertertje worden aangesloten.
Hou ook rekening met terminatie.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Heb je de LVD of HVD versie? Vreemd trouwens dat je de 2940UW voor een scanner hebt. Dit is een prijzige kaart, waar je met een eenvoudige (en dus goedkopere) kaart dezelfde functionaliteit voor de scanner hebt.

Je moet zoeken naar SCSI3 Ultra-Wide schijven, non-hotplug. De 2940 benut niet de volledige snelheid, maar dan ben je wel het goedkoopst uit. Zo'n euro 450 voor een 36GB schijf 10.000rpm verwacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Neo_revisited op 26-02-2003 00:21 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
vaak zat er bij scanners een 2940 kaart, zonder UW, maar als dit een UW kaart is, dan kun je er makkelijk 1 sneller HD aan hangen.

Ondanks dat hij maar 40 mb per sec toe laat kun je er nog steeds een nieuwe 10.000 rpm schijf aan hangen en een flinke snelheid krijgen, want er zijn weinig gebruiksmomenten dat je continu 40 mb nodig hebt.

De goedkoopste 10k schijf nieuw is nu de

Maxtor Atlas 10K III 18,4GB (10.000rpm) € 118,-

Deze is redelijk stil, en erg snel. Ik zou geen 7200 rpm scsi schijf nemen, dan kun je beter ide nemen.

Dan kun je later ook nog eens er een u160 controller bij kopen, maar ondanks dat de 10k3 meer dan 40 mb per sec kan doen, zal deze schijf aan jouw controller nog steeds voor een hoop snelheid zorgen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Neo_revisited
ik weet niet als de LVD of HVD is. hoe kun je dat checken?
de kaart gebruik ik voor een nikon filmscanner. nou weet ik niet meer hoeveel pin de externe connector heeft.

Verwijderd

Topicstarter
thanx gladiool
is die maxtor stil? en wat te zeggen over stabiliteit?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb er ook nog 2 liggen. Compaq 10k schijven 18GB. 1 schijf haalt al de volle 40MB/s lezen en schrijven.

mail maar if interested

[ Voor 14% gewijzigd door The Dolf op 26-02-2003 00:51 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 00:43:
Neo_revisited
ik weet niet als de LVD of HVD is. hoe kun je dat checken?
de kaart gebruik ik voor een nikon filmscanner. nou weet ik niet meer hoeveel pin de externe connector heeft.

De meeste 2940UW controllers zijn HVD. Degene die nu verkocht worden ook nog. Hij wordt nog steeds verkocht omdat er nog steeds vraag naar is, maar bijna niemand nog HVD controllers heeft.

Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar. Voor de interne vaste schijven maakt het niets uit. Pas als je er extern iets aan wilt gaan hangen. De scanner werkt nu, dus dat is geen probleem. Wil je er een extern harddisk-cabinet of een back-up drive aan hangen dan moet je het weten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Welkom op GoT :)

Deze vraag is me iets te simpel en de openingspost laat ook te wensen over.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Kijk eens in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) welke schijf je het beste kunt nemen. Ga naar www.scsischool.com voor een cursusje SCSI om je nickname waar te maken ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
[Toevoeging] dit kreeg ik via een mailtje van DeBolle
Het laatste bericht in scsi schijf voor 2940uw adapter heeft een foutje. Ik kan niets meer toevoegen omdat het draadje al op slot staat.

Neo_revisited stelt daar dat de meeste 2940UW controllers HVD zijn, wat beslist niet waar is en voor fatale afloop kan zorgen als anderen dat voor waar aannemen. Adaptec heeft wel een HVD in die serie, de 2944. De 2940 serie is altijd SE SCSI. Mocht iemand jouw advies (scsischool :) negeren en besluiten toch differential aan te sluiten op een 2940 dan is het uiteraard z'n eigen schuld, maar ik ben van mening dat we storende fouten beter kunnen verwijderen.

PS: mocht je je afvragen wat er dan wel niet kan gebeuren als je HVD en SE door elkaar haalt, dan kan ik uit eigen ervaringen melden dat het je een nieuwe controller kost :)
:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.