[xp] raar ping probleem

Pagina: 1
Acties:

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
ik zit met het volgende rare probleem.

ik heb al mijn netwerk instellingen vast ingesteld precies zoals ik deze bij andere pc's in mijn netwerk ook hetb ingesteld. die andere pc's kunnen gewoon pingen met dns namen, en op internet.

deze pc niet. als ik ping op dns naam dan krijg ik steeds dat tie em niet kan vinden. probeer ik een internet site te openen met de dns naam dan gaat dat ook niet.
als ik vervolgens ping op een ip krijg ik het volgende
ping 192.168.0.20

Pingen naar [>] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.20: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor qua:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
het rare is dat er op een aantal plaatsen waar het ip moet komen te staan er staat ">" en "qua"

een ander punt is dat op het moment dat ik met een andere pc het ip van een website achterhaal en ik typ dat in binnen de internet explorer dan krijg ik nog steeds geen site te zien.

even nog wat dingen op een rijtje:
- ik ben aan het zoeken geweest maar ik kon geen gelijkwaardig probleem vinden in de tweakers database
- de dns instellingen zijn goed om de volgende 2 redenen. ten eerste staan ze bij alle andere pc's in het netwerk ingesteld zonder enige problemen. ten tweede als ik die betrefede servers ping krijg ik een reactie terug.
- de betreffende pc met het probleem is wel goed verbonden met het netwerk omdat de netwerkschijven en de netwerp printer is gewoon goed te bereiken en gebruiken. ook kan in de websites wel pingen maar dan krijg ik het zelfde resultaat net als hierboven te zien is.
- de instaletie van windows xp staat er nog niet zo lang op aangezien het een nieuwe pc is van minder dan 2 weken oud.
- op de betreffende pc draait geen firewall. alleen een mcafee virusscanner
- bij netwerk instellingen zijn alleen maar de tcp/ip, ipx, netbios, bestand en printerdelen, qos pakketplanner en client voor microsoftnetwerken geinstalleerd
- ook de verder instellingen van tcp ip kloppen, het ip is uniek, de dns servers goed, de gateway klopt en ook het subnetmask is inorde.

weet er iemand hoe waar dit probleem vandaan komt en hoe ik het op kan lossen want na 40 keer opnieuw de instellingen langslopen vat ik em niet meer.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 20:30

pistole

Frutter

ik zou netbios & ipx i.i.g. weghalen (tenzij je het gebruikt) en je TCP/IP stack herinstalleren

Kan je localhost wel pingen?

Ik frut, dus ik epibreer

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
ik kan de local host ook gewoon pingen maar dan krijg ik min of meer het zelfde als er ook staat alleen dan met het ip 127.0.0.1

die ipx en netbios zijn het probleem niet maar dat opnieuw installeren van tcpip is wel een idee.
ik ga het morgen middag proberen

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
pistole schreef op 25 February 2003 @ 23:52:
ik zou netbios & ipx i.i.g. weghalen (tenzij je het gebruikt) en je TCP/IP stack herinstalleren

Kan je localhost wel pingen?
ehm effe een andere vraag. hoe herinstalleer ik die tcp ip opnieuw binnen windows xp. ik mag em namelijk iniet wegdonderen omdat xp in de gaten heeft dat tie em nodig heeft

Verwijderd

the_dgc schreef op 26 February 2003 @ 19:05:
hoe herinstalleer ik die tcp ip opnieuw binnen windows xp
Door je netwerkkaart eruit te halen en er weer in te doen :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat heb ik wel eens gehad bij de buren, na een new.net 'infectie'. Heb je dat toevallig laatst verwijderd met bijv. ad-aware?

Kijk eens naar Enforcer in "Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
F_J_K schreef op 26 februari 2003 @ 19:12:
Dat heb ik wel eens gehad bij de buren, na een new.net 'infectie'. Heb je dat toevallig laatst verwijderd met bijv. ad-aware?

Kijk eens naar Enforcer in "Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen"
nee want de pc is net 2 weken oud en ik was em gisteren aan het inregelen

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
even nog wat meer informatie.

ik kan'een internet site niet pingen via de dns naam (www.sds.sd) maar als ik het ipo heb krijg ik er wel reactie van. als ik het ip gewoon in de internet axplorer klop dan krijg ik geen verbinding met de site.

de dns servers die ik heb ingesteld zijn die van mijn provider. aangezien ik doormiddel van kabel constant verbonden ben met het internet kan ik dus ook deze dns servers constand bereiken. als ik de dns servers ping krijg ik dus gewoon antwoord terug.

Verwijderd

Bij apparaat beheer je netwerkkaart wegpleuren.. opnieuw opstarten!

(sebas zegt: KNEUS!) :P

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 20:55:
Bij apparaat beheer je netwerkkaart wegpleuren.. opnieuw opstarten!

(sebas zegt: KNEUS!) :P
ook dat werkte niet dat wegpleuren

ik bedoel dat het geen oplossing bood

[ Voor 8% gewijzigd door the_dgc op 26-02-2003 23:30 ]

• pistole

pistole

Frutter

the_dgc schreef op 26 February 2003 @ 20:07:
even nog wat meer informatie.

ik kan'een internet site niet pingen via de dns naam (www.sds.sd) maar als ik het ipo heb krijg ik er wel reactie van. als ik het ip gewoon in de internet axplorer klop dan krijg ik geen verbinding met de site.

de dns servers die ik heb ingesteld zijn die van mijn provider. aangezien ik doormiddel van kabel constant verbonden ben met het internet kan ik dus ook deze dns servers constand bereiken. als ik de dns servers ping krijg ik dus gewoon antwoord terug.
en als je in een command prompt
code:
1
nslookup www.sds.sd
doet?

Ik frut, dus ik epibreer

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hmm, hier zit ik nu ook mee met twee computers onafhankelijk bij me binnen gebracht. Werkten prima naar behoren, en vanaf een moment geen internet en mail meer. Zelfde probleem als boven: je kan rond pingen en alles werkt. Ping je naar een sitenaam, dan krijg je een DNS error. De een draait win98 en de andere winXP home. Netwerkkaarten of TCP herinstallen bood geen oplossing. Een herinstall deed dat wel, maar dan weet ik nog steeds niet wat voor probleem dit is.

• pistole

pistole

Frutter

het lijkt toch wel een beetje op hetgeen F_J_K beschreef...

Ik frut, dus ik epibreer

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
pistole schreef op 27 February 2003 @ 08:46:
het lijkt toch wel een beetje op hetgeen F_J_K beschreef...
het kan er op lijken maar het is het niet want ik heb nog niet eens een programma op die pc gehad om adware weg te kunnen gooien. ik heb alleen maar software geinstalleerd. maar het probleem kwam pas na het opnieuw installen van mijn netwerkinstellingen

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
the_dgc schreef op 27 February 2003 @ 17:34:
[...]

het kan er op lijken maar het is het niet want ik heb nog niet eens een programma op die pc gehad om adware weg te kunnen gooien. ik heb alleen maar software geinstalleerd. maar het probleem kwam pas na het opnieuw installen van mijn netwerkinstellingen
waar het probleem zat weet ik nog steeds niet. wel weet ik dat ook de modem dit probleem bleek te hebben.

ik heb het maar opgelost met een herinstall

Verwijderd

Dat helpt altijd :D

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik zal maar is even checken of je niet perongeluk een setting heb aangevinkt dat ie proxy moet gebruiken o.i.d ;)

btw,.. de firstposter van dit topic zegt dat ie Netbios moet weggooien.

Lekker handig. De TS vertelt dat ie netwerk shares gewoon geod kan bereiken.. dan moet je vooral je Netbios eruit keilen :O :X ;)

[ Voor 49% gewijzigd door DeMoN op 13-03-2003 10:23 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

--edit-- foutje ;)

[ Voor 94% gewijzigd door DeMoN op 13-03-2003 10:23 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik vind het een beetje een raar probleem,
check je geheugen eens met een memtest86 floppy.
Als je geheugen niet goed is krijg je vaak ook van die rare dingen.
edit:
check je geheugen eens na, klassiek fout nederlands, is gewoon checken en niet nachecken.

[ Voor 27% gewijzigd door cobratbq op 13-03-2003 10:29 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

cobratbq schreef op 13 March 2003 @ 10:26:
Ik vind het een beetje een raar probleem,
check je geheugen eens met een memtest86 floppy.
Als je geheugen niet goed is krijg je vaak ook van die rare dingen.
edit:
check je geheugen eens na, klassiek fout nederlands, is gewoon checken en niet nachecken.
kom nou toch......... :?

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 17:21

wowi

Probeer eens een andere netwerkkaart.
of je daarmee dezelfde problemen krijgt.
Ik denk niet dat tie stuk is maar het lijkt me eerder op een verkeerde instelling van het huidige systeem, als je die netwerk kaart eens wisselt met een die wel goed werkt en die in het andere systeem doet, zou dat geen oplossing zijn??

[ Voor 62% gewijzigd door wowi op 13-03-2003 10:56 ]

Pagina: 1