Winroute pro vervangen door Lansuite 2002 i.v.m ABNAMRO

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik had dus winroute pro 4.2 draaien op mijn server (windows 2002 AS) in combinatie met FTgate. Op mail gebied werkte het perfect voor mijn netwerk. Echter ABNAMRO internetbankieren werkte voor geen meter. Elke keer deze pagina kan niet worden weergegeven. Ook had ik (ook hier op GOT) nogal vaak dat ik de melding kreeg "this page cannot be displayed" of "Page not found"

Ik heb wat met winroute zitten spelen en zag dat er in de log die bekende foutmelding (WRsentpacket()failed) en ook de Connection limit reached. Na de search hier en de internet was dat probleem (voor het grootste gedeelte opgelost). Echter geen verbetering. Nog steeds vaak foutmeldingen bij het surfen (emule werkte wel perfect). Ergp winroute heb ik dus afgeschreven.

Draai nu Lanroute 2002, maar heb mijn twijfels bij de veiligheid van dit pakket. Echter bij het surfen geen foutmeldingen meer (ABNAMRO nog niet gestest). Kan geen firewall vinden en hoef ook geen poorten te mappen van e-mule (en staan er dus standaard poorten open). Ook twijfel ik bij de mailinstellingen van dit programma.

Mijn vragen zijn dus:
Is dat lanroute 2002 iets of is het zo onveilig als wat?
Zit er een firewall in en hoe zet ik die aan (niet kunnen vinden)
Zijn er nog betere alternatieven? (in geval van linux, graag verwijzen naar een handleiding hoe je dat opzet INCLUSIEF mailserver, die heb ik niet kunnen vinden tussen de 1000den pagina's)
Weet iemand waar het probleem van winroute ligt bij het niet goed doorgeven van webpagina's

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Je MTU size aangepast ?

Ik gebruik winroute 4.2 en ABN internetbankieren of hotmail geven geen problemen hier.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ja, MTU size is aangepast (meerder instellingen geprobeerd, die ik vond op internet). Dat had ik snel gevonden op internet, maar geen verbetering. (ik heb ASDL van HCCNET bij de weg). Ook de Nat allocations en NatTableSize aangepast, maar geen verbetering

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Heel vreemd, ik heb het hier al ruim een jaar draaien alles werkt.

Misschien een update naar winroute pro 4.25 doen ? (daar zijn meer problemen uitgehaald)

Winroute pro 5 is machtig mooi maar daar heb ik ff geen geld voor.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Winroute 5? die heb ik nog niet gezien. En ik hoorde (of te wel las op internet) dat juist 4.25 MEER problemen kent dan de 4.2 versie. Vandaar dat ik die niet geprobeerd heb.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Oke een updateje. Lansuite pro 2002 ligt er weer af en winroute pro 4.2.5 staat erop. Ik vond Lansuite pro 2002 een fijn programma, echter kreeg ook e-mule erop niet aan het draaien, ergo eraf dus.

Probleem met abnamro lijkt opgelost als ik de proxyserver aanzet die in winroute pro zit.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Winroute 5 is nog een beta versie (RC5 of zo) ...
ow w8 inmiddels zie ik net tot mijn verbazing dat 5 uit is :D die wil ik ook wel ff testen

en verder heb ik ook geen problemen met winroute 4.2.4

ik zie tot mijn groote schrik dat Winroute 5 toch wel beetje hoge systeemeisen heeft :
CPU 300 MHz
128 MB RAM
dit ga ik dus niet redden met me servertje (133MHz , 128 MB RAM)

[ Voor 32% gewijzigd door Robinski op 26-02-2003 23:23 . Reden: Sys-Requirements ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
-- dubbel --- was nog niet wakker

[ Voor 89% gewijzigd door Cyberpope op 27-02-2003 06:32 ]

Pagina: 1