Toon posts:

[insmod] sysv.o unresolved symbol kernel_flag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik bezig om data van een oude harddisk van een xenix server naar linux te brengen.

Oude hd is herkend, alles fijn.
ik heb de module sysv.o gecompiled en installed.
maarnu geeft insmod dus een error.

unresolved symbol kernel_flag

de module staat keurig op zijn plek iig.
Verder is het een slackware 8.1 install van cd en zonder enige upgrades enzo, dus versies die niet overeen komen kan ook niet. (kernel 2.4.18)
En bij modules in kernel config staat dat met versioning uit. wat dus ook geen problemen kan geven.

Vriendelijk gegroet,

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 19:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Werkt het wel als je 'modprobe' in plaats van 'insmod' gebruikt? Misschien vereist die module nog wel een andere module en dan krijg je dit soort taferelen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
modprobe geeft zeflde error en nog wat extra regels met extra fail meldingen van insmod, maar in iedergeval niks met andere modules

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 19:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

https://lists.openafs.org...fo/2001-April/000577.html

Daar heeft iemand hetzelfde probleem...helpt die oplossing bij jou? Het betekent het hercompileren van een kernel, maar ik schat de kans vrij groot dat het helpt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ga ik dat ns ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
zonder succes helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
het heeft ook geen andere modules nodig verder dus daar kan het ook niet aan liggen :<

Verwijderd

Een topic kicken binnen 24h is hier niet gewenst. Volgende keer de edit knop gebruiken graag. Ik heb zelf ooit eens geprobeerd om de sysv module te laden. 't is mij nooit gelukt (al had ik een system freeze ipv unresolved symbols). Je zou eventueel een grep -ri "kernel_flag" /usr/src/linux kunnen doen om te achterhalen of je mischien een module vergeet. Wat ik zelf vermoed is dat de sysv driver unmaintained is en daardoor niet met de nieuwe kernel internals om kan gaan. Mischien kijken of je op de kernel mailinglisten meer info kunt krijgen. Is die xenix box nog in de lucht? Dan zou je evt kunnen proberen de data over te ftp'en naar een andere machine.

Verwijderd

Topicstarter
ok, soz.
ik heb het trouwens opgelost,
het was vrij simpel eigelijk, zo van oeps.
het blijkt dat de kernel moet weten dat je het als module hebt.
dus moest ook nieuwe kernel compilen en die gebruiken. en toen werkte het gewoon.
helaas kon ik nog steeds niet op de xenix partitie komen maar ok.
one problem solved anyway :)
Pagina: 1