Toon posts:

Netwerk permissie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ejho ,

Mijn netwerk werkte vandaag nog goed , tot dat ik ff van hub verwisselde van een 100 naar een 10 MB (Omdat ik ff die 100 mb ergens anders nodig had), maarja goed dat gedaan. kabels weer in die 10mb. Ik ff kijken of ik alles vind op het netwerk , jahoor alles. Maar ik wil op mijn server klikken maar krijg de melding dat ik geen permissie heb :(. De rest van het netwerk vind ik wel , laptop , broers pc en daar kan ik wel gewoon op. Maar als ik via Remote administrator op mijn server ga gaat dat gewoon prima en hij deeld het internet ook nog gewoon goed. Alleen ik kan hem niet meer benaderen als ik , via search op computers en dan op hem klik. Maar de Server vind de rest van de computers heel traag, maar kan er wel op.
Tiny personall firewall staat er op maar die heeft nooit problemen gegeven.
Weet iemand wat dit voor probleem is.

Owja , Win2000 advanced server staat er op mijn server met SP3

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 22:50 ]

Verwijderd

hmm klinkt allemaal heel vaag. Ik zou weleens willen weten of het dus echt zo werkt. Ik bedoel kan je eens proberen om die 100 terug te zetten?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Maybe was de ene een hub en de andere een switch :?

Heel vreemd probleem is dit

[ Voor 24% gewijzigd door LeonM op 25-02-2003 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn 100 mb is al weer terug...

Ik heb de search al gebruikt maar vind niet echt hier iets over

Verwijderd

maar als de ene een hub was en de andere een switch wat heeft dat dan met beveiliging te maken :S

Welk os draai je trouwens op je werkstations?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja , die 10 mb is een hub , 100 mb een switch , maar moet dat dan problemen opleveren ....die 100 mb heeft er altijd altijd op gezeten

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Een hub of switch mag niks uitmaken en zeker zo'n probleem niet veroorzaken. Heb je je server al een keer herstart? Misschien dat ie niet lekker om is gegaan met het uitvallen van de verbinding als je de switch on-the-fly vervangen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja , tuurlijk heb ik die al geboot al een paar x zelfs.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 22:53:
maar als de ene een hub was en de andere een switch wat heeft dat dan met beveiliging te maken :S

Welk os draai je trouwens op je werkstations?
Op alle werkstations draait WinXP prof met SP 1

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt gelukkig al weer :) , het lag aan het programma winproxy , had ik net de nieuwste versie van gedownload en daar stond een extra optie bij , voor flexible ip client nogwat .Die had ik aangezet , nu weer uit dus en werkt weer goed. :) :) :)
Pagina: 1