Toon posts:

Voodoo 3 loopt te snel!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien klinkt het raar maar ik heb last dat mijn kaart te snel loopt (volgens mij is het meer een driver probleem)
Wat wat gebeurt er nu allemaal. Als ik counter-strike of unreal tournament wil spelen loopt het is gewoon allemaal te snel. Het is echt niet te doen. Ook als wil multiplayen wil het allemaal sneller lopen dan bij de rest, en dit resulteerd dat ik schrokkerig door het level gaat. Heeft iemand hier een oplossing voor dan hoor ik het graag.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
- Heb je dit bij al je spellen?
- Wat zijn je exacte pc specs?
- Kan maybe driver fout zijn, probbeer eens nieuwe drivers
- Schokken in CS kan lag zijn
- Unreal kan op hogere game speed staan

Verwijderd

staat vsync misschien uit ?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hoe bedoel je te snel, dat gewoon de tijd sneller loopt?
Want dat wordt bepaald door de timer op je mobo, heeft je videokaart niks mee te maken.

Toevallig 1 of ander cheat programma oid geinstalleer die je tijd sneller laat lopen?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

waarschijnlijk idd VSYNC kan uitstaan waardoor je geen frame limit hebt.

kan verkeerd uitpakken.

succes.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 22:47:
waarschijnlijk idd VSYNC kan uitstaan waardoor je geen frame limit hebt.

kan verkeerd uitpakken.

succes.
Moet niks uitmaken, ookal heb ik 700 fps dan loop en schiet ik nog even snel hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Vsync, waar kan ik die optie vinden?

Mijn specs zijn:

AMD K-6 III @ 450 Mhz
384 Mb Dimm RAM
90 GB HDD

OS Windows 2000 Pro

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05

Epsilon

bobo1on1 schreef op 25 februari 2003 @ 22:43:
Hoe bedoel je te snel, dat gewoon de tijd sneller loopt?
Want dat wordt bepaald door de timer op je mobo, heeft je videokaart niks mee te maken.

Toevallig 1 of ander cheat programma oid geinstalleer die je tijd sneller laat lopen?
in elk spel die fout is totaal geen cheat :)

Maar voodoo 3 heeft zowieso al rare dingen (netzoals de voodoo 1 en 2). Bijvoorbeeld 3dmark.

Het word vloeiend weergegeven (heb voodoo1 getest op 3dmark99), zeg maar een 30fps (ik kan redelijk schatten hoe veel fps het is), maar er worden maar een stuk of 6 weergegeven in de "meter" van 3dmark99.

Dit kan dus schelen.
Misschien dat het hier aan ligt, of iig, dat dit de oorzaak is.

Ik heb het nog nergens gezien, en weet dus ook niet hoe je het op moet lossen.

Verwijderd

in je 3dfx tools staat wel ergens vsync enablen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 22:59 . Reden: flierp 34235% ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Kijk eens naar je framerate, als die echt te hoog is kan je een framelimiter gebruiken. Als die niet te hoog is moet je de oorzaak ergens anders zoeken :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb een aantal aanpassingen gedaan maar het werkt nu nog steeds niet

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dit is altijd een probleem met drivers, aangezien het aantal frames bij moderne games niks uit maakt, alleen bij die 386 generatie werd een spel nogal eens gemaakt zodat het aantal fps de spelsnelheid uitmaakte

check www.voodoofiles.com even, amigamerlin 2.5 werkt hier prima :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
nou, met pijn en moeite heb ik ze geinstalleerd maar geen gewenst resultaat

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zet de nieuwste direct x er eens op

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik wel doen maar is 8.1 niet goed genoeg voor deze 'oude spellen'???

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
heb je het alleen bij multiplayer-spelen of ook bij single player?.. anders lijkt lag me me ook de waarschijnlijkste oorzaak

Verwijderd

Jah in Multiplayer word het zaakje nog wel eens versneld om te compenseren voor lag. Misschien dat je dat hebt; anders zou ik haast denken dat dit topic een Hoax is want zoies heb ik nog nooit gehoord :D (no offense hoor) Alles bij mij alles sneller zou lopen dan zou moeten kan ik die upgrade nog ff mooi uitstellen :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 03:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook gewoon tijdens een single player game. Ik heb net nog een BIOS update gedaan op mijn kaart maar dat wil ook niet echt lukken

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb dit ook gehad !! wel onder windows XP op m'n laptop. geen ide wat het was maar het beeld ging 2x zo snel ofsow en de sound was gewoon normaal !!

Voor mij was de oplossing en nieuwe windows er op. ik denk wel dat het anders zou moetten kune maar er moest een nieuwe windows op en toen was het probleem weg!

Dus veel succes er mee anders uninstall eerst effe alles wat met games te maaken heeft ofsow en dan gewoon alles er weer opnieuw op ???

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ga geen XP installeren mijn computer maar misschien moet ik eens kijken als ik weer eens W'98 erop gooit.

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Ja dat bedoelde ik ook gewoon je os effe opnieuw er op zetten. Bij mij was dat dus xp LOL :P

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38
Ik heb dat ook een keer gehad, en dat zat hem in het feit dat ik ACPI aan had staan.

Du het beste kan je je schijf formatteren en dan windows er weer opnieuw opzetten en dan tijdens de setup F5 of F6 indrukken en zorgen dat ie geen ACPI meer installeert.

Dat verhielp het probleem bij mij...

Stop chasing the dream, you're already living it

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

Je hoeft hier niet voor je hele HD te formatteren ;) Gewoon ff alle software zo goed als mogelijk eraf gooien. regcleaner (www.regedit.com) erover heen. Reboot. Installeer dan Windows2000 ff opnieuw en het heeft niks met Dx8.1 of 9 te maken. Blijft het probleem? Misschien kun je wel o u d e r e drivers gebruiken. Er is een moment geweest dat het WEL normaal ging lijkt me en probeer je anders te herinneren wanneer het fout ging en wat je daarvoor had gedaan.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

waarom zou je windows xp er niet op willen hebben? En helemaal terug naar 98.....

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 12:39:
waarom zou je windows xp er niet op willen hebben? En helemaal terug naar 98.....
Iedereen heeft zijn eigen smaak en meningen EN gewoontes. Wat is nou het grote verschil? Wellicht draait XP wat stabieler en nieuwere spelletjes wat sneller, echter, oudere games kun je wel vergeten.

Kan je zeggen: dualboot. Dit is voor de meeste onder ons geen optie of gewoonweg teveel gedoe. Windows98 is helemaal niet slecht en doet het prima, alsook windows XP.

Windows XP bestaat vooral ook uit DLLetjes of opties en etc. die jij/hij nooit van zijn levensdagen gebruiken zal en toch ben je er 200MB aan kwijt. Nou, dus kan dat al een overweging zijn op W98 te gaan gebruiken.

Voor mij is het:

- Ik wil oudere games kunnen spelen
- NTFS heb ik TE veel gezeik mee gehad (ik ga niet verhalen)
- Windows XP heeft naar mijn mening te veel ditjes en datjes die ik niet gebruik

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 27-02-2003 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand dan vertellen hoe je dat ACPI zou kunnen uitzetten in Windows 2000 Pro??? Dit zou dan wel de oplossing kunnen zijn voor dit probleem. Ik heb momenteel ook W'98 erop staan en daar gaat wel alles OK!

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
ACPI uitzetten -> bios

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

heb je het inmiddels op kunnen lossen Rollie? :?

Pagina: 1