Ik hoor allemaal goede verhalen van The Bat. Ik heb het nu al wel een tijdje op mijn comp staan, maar doe er eigenlijk nix mee. Hij ken geen mail ophalen. Volgens mij ligt het aan de SMTP server en aan de MAIL server instellingen/url. Hoe weet je welke url je voor hotmail moet gebruiken en voor kennisnet, want die gebruik ik alleen. Kon niet veel in hun FAQ lezen en bij de search krijg ik 20000 pagina met het lijkt wel elke pagina wel 10 dezelfde topics. Daarom zet ik mijn vraag hierneer. Misschien is het wel heel simpel, maar ik kom er niet uit dus alstublieft wat hulp. Alvast bedankt
Verwijderd
Vootr hotmail moet je hotpopper kunnen gebruiken om de e-mail te lezen. The bat ondersteunt niet de variant die outlook gebruikt.
http://www.boolean.ca/hotpop/ <--voor hotpopper
Enw eet iemand die voor kennisnet. Ik heb toen ooit een mail naar mezelf gestuurd en toen kreeg ik de volgende link:
mail5.srv.kennisnet.nl
is dat de goede of hoe zit het want snap er geen hout van. Van dat hotmail-account kom ik wel uit maar uit kennisnet account nogniet.
Ik heb die aacount via school gekregen.
heidekneus bedankt en weet nog iemand wat je nodig moet hebben om kennisnet webmail te lezen?
mail5.srv.kennisnet.nl
is dat de goede of hoe zit het want snap er geen hout van. Van dat hotmail-account kom ik wel uit maar uit kennisnet account nogniet.
Ik heb die aacount via school gekregen.
heidekneus bedankt en weet nog iemand wat je nodig moet hebben om kennisnet webmail te lezen?
Verwijderd
leuk die kende ik nog niet.... overigens de hotmail plug-in voor Foxmail werkt ook voor The Bat als hotmail postophaler ....Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 22:10:
Vootr hotmail moet je hotpopper kunnen gebruiken om de e-mail te lezen. The bat ondersteunt niet de variant die outlook gebruikt.
Beiden gratis....
Nou Hotmail Popper werkt geweldig. Ik vraag me nu alleen af of je 127.0.0.1 ook voor het verzenden moet gebruiken. Even testen. Maar nu weet ik niet hoe ik ook mijn account van kennisnet de cijfers kan achterhalen. Iemand een idee want dit mail adress gebruik ik best vaak. Op school namelijk. Hebben we gekregen. 10 MB dsa beterz
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 20:43 ]
Verwijderd
wat bedoel je precies?
De verzendgegevens staan bij jouw accountgegevens: is iets van smtp.........
Mits je inbelt via Kennis net. Bel je in via een andere privdier moet je zijn smtp gegevens invullrn, staan ook op de homepage.
De verzendgegevens staan bij jouw accountgegevens: is iets van smtp.........
Mits je inbelt via Kennis net. Bel je in via een andere privdier moet je zijn smtp gegevens invullrn, staan ook op de homepage.
??? Ik snap dat niet helemaal. Wil even wat uitleggen:
Ik heb drie e-mail adressen die ik gebruik. namelijk:
coenaarts@hotmail.com, cenoatsra@hotmail.com en coen.aarts@sgweredi.nl.
Sgweredi staat voor Schoolengemmenschap Weredi. Wij hadden daar eerst gwn telefoonlijn, maar een tijd geleden kregen we Kennisnet ipv da telefoonlijntje. Daarbij kregen we meteen een eigen e-mail adress. [voornaam].[achternaam]@sgwerdi.nl. Ik wil die thuis ook kunnen lezen, omdat leraren mij dan e-mailen of de school over belangrijke zaken.
r moet ik dan een 2de Homail Popper openen en dan een adress geven zoals bij hotmail 127.0.0.1 . Mijn probleem is dat ik die niet weet. Dat is duz één van mijn vragen. Nog een andere vraag dat van smtp is dat om e-mails te versturen en als ik nu dial up heb van HetNet dan staan op hun site die smtp-gevens.
Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb gezegd anders moet je het maar nog een keer vragen.
Ik heb drie e-mail adressen die ik gebruik. namelijk:
coenaarts@hotmail.com, cenoatsra@hotmail.com en coen.aarts@sgweredi.nl.
Sgweredi staat voor Schoolengemmenschap Weredi. Wij hadden daar eerst gwn telefoonlijn, maar een tijd geleden kregen we Kennisnet ipv da telefoonlijntje. Daarbij kregen we meteen een eigen e-mail adress. [voornaam].[achternaam]@sgwerdi.nl. Ik wil die thuis ook kunnen lezen, omdat leraren mij dan e-mailen of de school over belangrijke zaken.
r moet ik dan een 2de Homail Popper openen en dan een adress geven zoals bij hotmail 127.0.0.1 . Mijn probleem is dat ik die niet weet. Dat is duz één van mijn vragen. Nog een andere vraag dat van smtp is dat om e-mails te versturen en als ik nu dial up heb van HetNet dan staan op hun site die smtp-gevens.
Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb gezegd anders moet je het maar nog een keer vragen.
Verwijderd
je moet gewoon bij The Bat een nieuw account aanmaken met de inbelgegevens van kennisnet.
Hotmail Popper: is alleen voor hotmail.......
Hotmail Popper: is alleen voor hotmail.......
Hotmail popper gebruik je alleen om je hotmail op te halen. Om via hotmail mail te versturen gebruik je de smtpserver van je provider. Werkt perfect!! Ik wordt alleen beetje moe van die mailthicker, die balk die door je beeld komt als je nieuwe mailhebt. Iemand enig idee hoe deze te verwijdern?
http://specs.tweak.to/6635
Options -> Preferences -> Tabblad General -> Display MailTicker -> HideStampre schreef op 28 February 2003 @ 22:36:
Hotmail popper gebruik je alleen om je hotmail op te halen. Om via hotmail mail te versturen gebruik je de smtpserver van je provider. Werkt perfect!! Ik wordt alleen beetje moe van die mailthicker, die balk die door je beeld komt als je nieuwe mailhebt. Iemand enig idee hoe deze te verwijdern?
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Verwijderd
als je lid bent krijg je die gegevens van de beheerder, of anders vraag het hem zelf per "snail mail" ... ;
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 16:52 ]
sorry maar wat is "snail mail" Ik weet het ik ben een n00b, maar vorig jaar wist ik nix van computers en nu al een stuk meer. Maarja ben nog steeds aan het leren he.
Maar wat is snail mail dan?
Maar wat is snail mail dan?
Verwijderd
met de gewone post... dus een zegel plakken 
snail = erg langzaam.... (e-mail hoort... te zijn)
snail = erg langzaam.... (e-mail hoort... te zijn)
Verwijderd
IMHO lijkt me het nu wel duidelijk genoeg. ik ga weer wat anders doen....Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 16:52:
als je lid bent krijg je die gegevens van de beheerder, of anders vraag het hem zelf per "snail mail" ... ;
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 02:00 ]
Zoals al is gezegd: gewone papieren post: [google=snail mail].
Of het ueberhaupt opgehaald kan worden als je inbelt via een andere provider is een tweede, dan moet je natuurlijk in ieder geval de SMTP server van die provider gebruiken. Zie ook Verwijderd in "The Bat mail ophalen", de vele topics hierover in de search en de FAQ van de meeste ISP's
Vraag dus gewoon de gegevens op bij de mensen die dat weten: kennisnet. Of die de website is, de mensen op school of per post maakt natuurlijk niet uit. Het gaat er om: vraag aan henzelf, dat zijn degenen die het kunnen weten
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Je heb mazzel, mijn moeder heeft ook een Kennisnet e-mail adres, hier zijn de gegevens:
POP3 server voor binnekomende mail: pop.kennisnet.nl
SMTP server voor uitgaande mail: de SMTP server van je provider, Kennisnet geeft je niet de mogelijkheid om via hun servers te mailen.
POP3 server voor binnekomende mail: pop.kennisnet.nl
SMTP server voor uitgaande mail: de SMTP server van je provider, Kennisnet geeft je niet de mogelijkheid om via hun servers te mailen.
Bedankt iedereen, maar ik snap allen nog 1 ding niet.
Ik weet nu de mail-server van allebij de adressen. DIt gebruik je duz om je mail op te halen via The Bat!. Voor hotmail is dit 127.0.0.1 als je dit via hotpopper doet en voor Kennisnet is dit pop.kennisnet.nl.
Wat ik niet snap zijn wat de SMPT gegevens moeten zijn. Dit gebruik je om bijvoorbeeld via hotmail een mail te sturen. Als ik gelijk heb. Nu vraag ik me alleen af wat deze geven dan prezies zijn.
Hotmail: ???
Kennisnet: ???
Ik bel hier in (Ik weet het
) via een account van hetnet. Moet ik die SMPT-gegevens dan invoeren? Sorry dat ik een beetje traag van begrip ben.
Ik weet nu de mail-server van allebij de adressen. DIt gebruik je duz om je mail op te halen via The Bat!. Voor hotmail is dit 127.0.0.1 als je dit via hotpopper doet en voor Kennisnet is dit pop.kennisnet.nl.
Wat ik niet snap zijn wat de SMPT gegevens moeten zijn. Dit gebruik je om bijvoorbeeld via hotmail een mail te sturen. Als ik gelijk heb. Nu vraag ik me alleen af wat deze geven dan prezies zijn.
Hotmail: ???
Kennisnet: ???
Ik bel hier in (Ik weet het
je moet gewoon aanhouden, de smtp server gebruiken van de inbel/internet verbinding waarmee je connect.
bel je in via wanadoo --> smtp.wanadoo.nl
bel je in via zonnet --> smtp.zonnet.nl
bel je in jouw geval in met hetnet --> smtp.hetnet.nl (??)
bel je in via wanadoo --> smtp.wanadoo.nl
bel je in via zonnet --> smtp.zonnet.nl
bel je in jouw geval in met hetnet --> smtp.hetnet.nl (??)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Bedankt ik heb het gevonden op:
http://service1.hetnet.nl.../content_inbel_mserv.html
het antwoord is duz mailhost.hetnet.nl
http://service1.hetnet.nl.../content_inbel_mserv.html
het antwoord is duz mailhost.hetnet.nl
Alleen kennisnetaccount doet het nog niet. De hotmail-accounts wel dus daarvoor bedankt. Mail ophalen ging goed, maar verzenden heb ik nog niet getest. Dit doe ik morgen wel moet nu naar de radio
Kennisnet doet het niet. The Bat ken die mail niet ophalen.
Hier heb ik een account http://webmail.kennisnet.nl/ ik weet niet of jij hetzelfde bedoelde met pop.kennisnet.nl, maar da werkt iig niet.
Hier heb ik een account http://webmail.kennisnet.nl/ ik weet niet of jij hetzelfde bedoelde met pop.kennisnet.nl, maar da werkt iig niet.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 17:24 ]
Verwijderd
stuur via deze webmailpagina een mailtje naar kennisnet en vraag wat het pop adres is, heb je echt nodig....
ooo ok zal dan wel hier melden wat het is 
oeps verkeerde inlognaam
Het werkt wel. Nu allen nog testen of het versturen werkt.
oeps verkeerde inlognaam
Het werkt wel. Nu allen nog testen of het versturen werkt.
edit:
Het Werkt het versturen en ontvangen, bedankt mensen

Het Werkt het versturen en ontvangen, bedankt mensen
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 09:54 ]
Pagina: 1