Toon posts:

[XP] Wil niet installeren op Toshiba T8000 laptop *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een toshiba laptop, en ik wil windows xp gaan installeren.

dus, ik heb met behulp van win98 opstartdisk, de hele schijf geformateerd.
daarna heb ik winxp cd in de cddrive gedaan. maar het probleem is dat hij hem niet detecteerd. en dus, hoe kan ik windows xp gaan installeren in die laptop?
en in de bios kom ik niet. ik krijg zo'n toshiba bullshit letters tevoorschijn, niet van die processor info enzo van dat shit. en iemand enig idee hoe ik in de bios kan komen om de startvolgorde in te stellen?

system specs:

toshiba t8000
p2 366
196 mb
6 gigz hd

verdere info kan ik niet vinden.
trouwens, met minimale settings van win xp zal ie wel goed lopen denk ik.(als ie geinstalleerd is), het is proberen waard.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heb je al eens wat dingen uit de search geprobeerd?

keywords waarop ik een hele rij met topics tegen kom waren "toshiba t8000 bios"

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:34
In het opstarten escape in drukken. En daarna met F1 of F2 de bios binnen gaan.
Wil je de install handandmatig starten, dan moet je naar [cdrom_letter]:\i386\winnt.exe starten vanaf de cd-rom.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kan ik een schone installatie doen, zonder bootable cd?
Heb je het ook al geprobeerd om vanaf een floppy te booten?
En de zoekresultaten van Alfredt zouden je ook moeten helpen. Als je zelf al had gezocht, wil je dit soort dingen dan voortaan in je openingspost zetten. Daar zien we graag wat je al hebt geprobeerd, wat je hebt gevonden en waarom het niet lukte :).

Dit is sowieso meer een vraag die bij Windows hoort, dus ik move hem even van SA naar Windows Operated Systems, en titelfix conform Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 :).

Verwijderd

Wat bij mij op mijn oude compaq armada laptop heeft gewerkt was het updaten van de rompaq firmware, toen kon ik vlekkeloos win2k installen op dat ding...

Misschien is zoiets ook voor jouw laptop??

Verwijderd

The_Greater schreef op 25 februari 2003 @ 22:09:
In het opstarten escape in drukken. En daarna met F1 of F2 de bios binnen gaan.
Wil je de install handandmatig starten, dan moet je naar [cdrom_letter]:\i386\winnt.exe starten vanaf de cd-rom.
Of je gaat naar www.bootdisk.com en down de 6 disks om te booten ,ram dan de XPcd erin en reutelen maar :Z

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, beetje jammer dat je dit soort dingen niet van tevoren hebt gecontrolleerd, toen je nog een werkende w8x erop had staan... Je BIOS instelling gaan op zo'n ding bij voorkeur dmv een windows configuratieschrm progje, daar kun je al dit soort zaken instellen... Om zonder die config util in de BIOS te komen moet je inderdaad effe een of andere toest ingedrukt houden terwijl je het ding aanzet... Wat ik echter wel adviseer is om eerst de nieuwste bios erop te zetten, de oudere werken nogal crappie met XP samen... (9.00 of hoger, zoek wel de GOEDE uit, want toshiba heeft 2 verschillende voor de 66 en 100mhz bus modellen meen ik)
Pagina: 1