web base client weg na upate vigor 2200e naar 2.3.1

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
Ik had net de firmware geupdate naar 2.3.1 op mijn draytek vigor 2200e. Alles leek gewoon te werken, kon op internet enzo, alleen was mijn web based instellingen menutje weg. Iemand meer het probleem. Het ip adres was nog gewoon 192.168.1.1. Via hyper terminal kon ik wel gewoon op de router. Nu weer 2.2 erop geknalt tot dat ik weet wat het probleem is. Intellen via hyper terminal is nou eenmaal wat lastiger.

edit
IK had trouwens de tool gebruikt die op de cd stond. maar dat lijkt mij niets uit te maken.In telnet stond trouwens bij version de goede nl 2.3

[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 25-02-2003 22:05 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kevinp
Laat ik het anders stellen heeft iemand anders het ook gehad?

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
[quote]kevinp schreef op 25 February 2003 @ 22:03:
Ik had net de firmware geupdate naar 2.3.1 op mijn draytek vigor 2200e. Alles leek gewoon te werken, kon op internet enzo, alleen was mijn web based instellingen menutje weg. Iemand meer het probleem. Het ip adres was nog gewoon 192.168.1.1. Via hyper terminal kon ik wel gewoon op de router. Nu weer 2.2 erop geknalt tot dat ik weet wat het probleem is. Intellen via hyper terminal is nou eenmaal wat lastiger.

Ik gebruik ook v 2.3.1 heb verder geen last gehad maar wat bedoel je exact met
de web based instellingen ?
Is dat om de router via een http adres te connecten ?
Misschien stond je DHCP server dan wel uit ?

Grtx

• Kevinp
ja, via je brouwser instellen. heb trouwens ook al zelf een ip adress ingevoerd. (dus statische) in winxp. zelfs toen opnieuw opgestart. en het werkte nog niet.

• Kevinp
Ik heb het inmiddels opgelost voor degene met hetzelfde probleem

- eerst de autoupdate(exe file) van draytek site geplukt, de nieuwste van die versie. het duurt nl altijd ff voordat zo'n versie uitkomt in mijn geval gelukkig nog 2.2
- daarna nog een keer geprobeerd 2.3.1 erop te zetten. En het werkt allemaal weer zoals het hoorde

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 20:53
Bij Draytek hebben ze 2.3 van de site gehaald wegens problemen met het nieuwe DoS systeem wat ze geimplementeerd hebben.
Je zal ook zien bij het upgraden naar 2.3.1 dat niet alleen je status led brand maar ook de eerste led van de verbindingssnelheid, althans dat was bij mij zo, en de router ging steeds opnieuw booten.
Uiteindelijk v.2.1 erop gezet en die werkt goed. Lekker even zo laten totdat ze de juiste 2.3 uitbrengen.

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

Pagina: 1