Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

OQO binnenkort beschikbaar !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik check de OQO site regelmatig en had besloten om maar 's te mailen omdat er daar al een jaar niet veel spannends gebeurt... Daarna kreeg ik onderstaande mail terug als antwoord. Ik ga er absoluut 1 halen als ie te koop is :D

Afbeeldingslocatie: http://oqo.com/_images/B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oqo.com/_images/F.jpg

The OQO Ultra-Personal Computer (UPC) is a full-featured, full-power Windows XP computer which will function in three primary modes:

- as a desktop PC when in its cradle
- as a laptop PC when inserted into an optional laptop enclosure
- as an ultra-portable, ultra-personal computer that you can carry with you wherever you go

We have not yet announced a release date for the OQO UPC. However, we expect to begin shipping late in the first quarter of 2003. At that time the OQO Ultra-Personal Computer will be sold via the OQO web site and through major international resellers. We are currently in negotiations with resellers, and cannot yet announce who will be distributing the OQO in your region. The product will initially be available at prices starting under $1600.

Due to the unprecedented demand and early supply constraints for the OQO UPC, we are now accepting advance orders (with a 20% deposit) in order to ensure capacity allocation for our customers. For sales inquiries or to place an order for the OQO UPC, please contact mailto:sales@oqo.com. For inquiries regarding distribution or other alliances, please contact mailto:bizdev@oqo.com.

Specifications that we have released at this time include the following*:
Crusoe 0.13 micron TM5800 processor at up to 1GHz
10-15GB hard drive
256MB of memory
four inch high-resolution, super bright VGA color LCD with a maximum resolution of 640 x 480 (a monitor attached to the OQO can go to 1280 x 1024).
specially designed touchscreen
advanced lithium polymer battery (estimated 6-8 hours running office applications, a week on standby)
integrated 802.11b and Bluetooth wireless
SMI 3D graphics processor with 8MB VRAM
firewire (1394) port
USB 1.1 port
audio out port
built-in high fidelity microphone
OQO-link docking port supporting a variety of bus types

*the shipping product may offer improved functionality in several areas, and thus final specifications may differ slightly from the above.

OQO will offer two docking mechanisms:

1. a simple cradle and expansion cable (both included with the OQO UPC) allow for connection to a large monitor and keyboard making the OQO into a desktop computer.

2. a lapdock (available separately later in the year) that transforms the OQO into a notebook computer.

Docks will include firewire, USB, audio, PCI, VGA video, and power connections. 3rd parties will offer other accessories, including PCI card cages, replacement batteries, wireless keyboards, etc.

Further specifications including prices for these peripherals and optional docking stations are not yet published.

Additional information as well as images of the preproduction OQO UPC as shown at the Microsoft Winhec hardware conference can be found on our website http://www.oqo.com (users with slower connections may prefer to visit our non-flash site at: http://www.oqo.com/nonflash )

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
De prijs liegt er niet om. Jeez. Het is my toch een gadget!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Fullscreen DivX kijken in de trein ;)... persoonlijk vind ik de prijs te hoog voor zo'n gadget, alhoewel hij met de verschillende docking mechanismen heel veelzijdig kan zijn. Zowel laptop, desktop als pda!

edit:
Nu ik er meer over nadenk, is de OQO eigenlijk helemaal niet duur. Ik bedoel als je hem dus zowel als laptop, desktop en pda gebruikt dan is 1600$ + docking mechanisms eigenlijk niet duur. Al die apparaten apart zullen waarschijnlijk duurder uitkomen.

Om de OQO als pda te gebruiken moet ie niet te zwaar worden, ik bedoel 500 gram ofzo is voor een laptop kern (excl docking mechanism) waanzinnig licht, maar voor een pda te zwaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 21:49 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wow, ik vind het wel een erg mooi dingetje. :) Ik zou hem ook wel graag willen hebben, maar helaas laat mijn budget het niet toe.

Je geeft trouwens aan dat je er zeker eentje gaat halen, wil je dan een review voor ons schrijven? De geinteresseerde Tweakers zullen je daarvoor dankbaar zijn. ;)

Verwijderd

Volgens de page op de site zou hij op ongeveer 250 gram komen. En dan de normale software kunnen draaien als op een normale pc i.p.v. de pocket varianten.... Lijkt mij wel interesant.

Verwijderd

Een grote kick vanaf mijn kant dan...

De OQO is nog steeds niet leverbaar, maar inmiddels is wel bekend dat hij er anders uitziet dan voorheen bekend.
Wat plaatjes om te onderbouwen. En wat een gave gadget! :9

Afbeeldingslocatie: http://www.oqo.com/hardware/photos/img/37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oqo.com/hardware/photos/img/34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oqo.com/hardware/photos/img/40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oqo.com/hardware/photos/img/39.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 00:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, we hebben niet voor niets een Complete Systemen en Laptops subforum :o

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 28 juni 2004 @ 00:57:
Ahum, we hebben niet voor niets een Complete Systemen en Laptops subforum :o

Move OH -> CSL
Het is zelfs misschien meer een GT topic...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 01:00:
Het is zelfs misschien meer een GT topic...
Misschien zou dit topic zelfs beter passen in het "Vaporware" subforum... Dit ontzettend interessante machientje wordt al sinds mid 2002 aangekondigd, en de specs beginnen langzaam achterhaald te worden. Ik bedoel, 1GHz Transmeta (Crusoe no doubt, en die heeft nou niet echt een spectaculaire performance reputatie), 256MB geheugen, 20GB hard disk, het is allemaal net genoeg om aan de hedendaagse, weinig eisende office PC gebruiker voor te schotelen. Maar over een jaar wil je dit ding niet meer als desktop gebruiken - en hoe leuk de portability ook is, ik denk toch echt dat juist het feit dat je hem kan docken, de toegevoegde waarde is.

Toen ik dit apparaatje voor het eerst tegen kwam was ik direct verkocht, maar ik zou toch even wachten tot er iets is dat net iets meer in de buurt van de huidige desktop PC prestaties kan komen. Maar, laten ze hem eerst maar eens uitbrengen, dat is de allergrootste uitdaging volgens mij. Fall 2004, we will see!

Verwijderd

Wie heeft er hier $ 1600 voor over ? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 18:18:
Wie heeft er hier $ 1600 voor over ? 8)7
Groot nadeel he? Als hij nu rond de prijs van een dure PDA zou zitten (à € 800,-) dan zou het al een heel mooi prijsje zijn!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 18:22:
Groot nadeel he? Als hij nu rond de prijs van een dure PDA zou zitten (à € 800,-) dan zou het al een heel mooi prijsje zijn!
Uhm, okay. Ik weet dat ik wat negatief was, maar volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal. Dit is een pocket-sized full-performance PC, geen dom PDA-tje met een Calendar+Agenda OS en (yay) 256 MB flash geheugen. De prijs is ontzettend laag voor wat het kan. Kijk voor de grap eens op mijn site (zie sig) naar de Vaio C1 PictureBook en wat die kan, en bedenk eens dat die in Europa nieuw voor rond de 3000 euro verkrijgbaar was (geen grapje). Ik krijg bijna dagelijks mails van mensen die geinteresseerd zijn.

Ik krijg een heel sterk dubbeltje-eerste-rang gevoel. Maar ja, hollanders he!

Verwijderd

Ontzettend lage prijs voor wat het kan?
Ik vind 1600 € voor een piepklein schermpje waar je "on the road" in het beste geval een word documentje mee kan editten redelijk duur hoor.
Want zo'n Crusoe cpu's stellen 2x niks voor qua performance. Voor 1500 euro heb je een Asus M5200n met 12inch tft scherm die nog geen 1.3kg weegt, dat ding heeft tenminste een echt toetsenbord en ietsje meer performance dan een zakrekenmachientje :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 23:22:
Ontzettend lage prijs voor wat het kan?
Ik vind 1600 € voor een piepklein schermpje waar je "on the road" in het beste geval een word documentje mee kan editten redelijk duur hoor.
Want zo'n Crusoe cpu's stellen 2x niks voor qua performance. Voor 1500 euro heb je een Asus M5200n met 12inch tft scherm die nog geen 1.3kg weegt, dat ding heeft tenminste een echt toetsenbord en ietsje meer performance dan een zakrekenmachientje :)
1600 euro en 1600 dollar is even een klein verschilletje he, laten we daar beginnen. Dan: stop jij je Asus M5200n met 12inch TFT scherm die nog geen 1.3kg weegt eens in je binnenzak; als je dat vaak genoeg doet is hij zeker duurder dan de OQO, vanwege alle uitgescheurde zakken die je hebt. En uhm... 1.3 Kg? De OQO weegt 400 gram dude, these things do not even BEGIN to compare! Maar goed, als je dit apparaatje met een laptop gaat vergelijken, heb je het sowieso niet helemaal begrepen geloof ik. So why would I even bother. :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jij begon. De C1 is ook een 'gewone machine' die je derhalve niet kan vegelijken met deze OQO. De handelbaarheid is gewoon niet genoeg door het opschuifschermpje, meestal zal je een toetsenbord op een buro willlen leggen dat kan hier niet. Dus moet je met 1 hand tikken en met de andere moet je het apparaat vasthouden. (of wil je op een plat op het buro liggend scherm kijken?)
Neehoor, ik geef r00tx helemaal gelijk, veel te duur en te onhandelbaar.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Thanks pjottum :)
Dit apparaat gaat echt floppen denk ik hoor.
Hier is gewoon geen markt voor!
Voor die prijs koop je een leuke laptop, een superdeluxe GSM, en een 4 megapixel digicam.
Dan heb je tenminste waar voor je geld :)

Verwijderd

pjottum schreef op 29 juni 2004 @ 08:29:
Jij begon. De C1 is ook een 'gewone machine' die je derhalve niet kan vegelijken met deze OQO.
Err, ik begon? Ik verwees naar de C1 om aan te geven dat mensen wel meer dingen kopen die minder functioneel zijn (en trust me, een C1 is echt niet zo functioneel als een normale laptop), en er nog steeds heel veel geld voor neer willen leggen (> 2x zoveel dan de OQO, for instance). Maar naar de C1 verwijzen vanwege gadget-value is heel iets anders dan de OQO met een laptop vergelijken, lijkt me zo.
De handelbaarheid is gewoon niet genoeg door het opschuifschermpje, meestal zal je een toetsenbord op een buro willlen leggen dat kan hier niet. Dus moet je met 1 hand tikken en met de andere moet je het apparaat vasthouden. (of wil je op een plat op het buro liggend scherm kijken?)
Neehoor, ik geef r00tx helemaal gelijk, veel te duur en te onhandelbaar.
Je begrijpt het nog steeds niet.

Nadenkertje: bouw eens een machine met deze specs (behalve het formaat), kijk eens hoeveel dat kost. Pak dan eens drie iPods en probeer die machine in dat formaat te verpakken. Bedenk dan eens dat dat best wel eens veel geld kan kosten. Small doesn't come cheap. Maar een PDA wordt door dit machientje uitgelachen.

Stel, je bent iemand die graag thuiswerkt maar ook vast op het kantoor zit soms. Op kantoor staat gewoon een monitor en toetsenbord/muis voor je klaar (net zoals dat bijvoorbeeld voor heel veel laptop gebruikers gebeurt), en een dockingstation voor je OQO. Kom je thuis, sluit je hem op je eigen peripherals aan, en je hebt exact dezelfde data, software, configuratie en installatie als op je werk. En onderweg heb je een overdreven MP3 player bij je. Ik ken wel wat laptop gebruikers die hun laptop bij deze mogelijkheid direct zouden inruilen.

Dan de vergelijking met een PDA; dit ding heeft alles wat een PDA niet heeft: een nuttige hoeveelheid geheugen, bruikbare software, aansluitingen op alles wat je nodig kan hebben, en ga nog maar even door.

De combinatie formaat (portability) + functionaliteit + prijs is gewoon erg goed. Maar, het is geen laptop, dus hij is nutteloos en duur. Toch? Briljant. :)
Pagina: 1