ACPI + Linux + Battery + Compaq

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Ik heb het volgende systeem:

Compaq Armada M700
P3 750; Intel 440BX; 256MB RAM

Met het volgende:
- Linux Kernel 2.5.62 (ja ja, nog een dag)
- ACPI ingebakken (alle modules)
- Slackware 8.1 + KDE 3.1 (prachtig)

ACPI werkt bijna goed (ventilator op tijd aan uit, dus lekker rustig werken (met apm staat hij heel de dag aan en als het nodig is te zacht))
Maar de batterij ziet hij niet. /proc/acpi/battery is gewoon leeg, en KLaptop zegt dat er ook iets niet in orde is met acpi en dat ik de battery module moet inbouwen, maar die zit er al in.

Hoe moet ik er nu voor zorgen dat hij wel de batterij status uit kan lezen? (SpeedStep werkt ook nog niet, maar daar valt wel mee te leven)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb hier een gepatchte 2.4.20 op mijn notebook, ACPI werkt prima. Zowel Speedstepping als batterystatus en ventilator doen (Ook in klaptopd) enz. doen het naar behoren. De patch die ik gebruik is van medio januari, en ik heb hem op een vanilla kernel toegepast. Ook hibernaten lukte me al met de swsusp-patch, maar op dit moment raar genoeg even niet. Twee keer gepatchte kernel lijkt me ook niet juh van het ... (Ik heb een asus L3800C trouwens).

Dus probeer het even met een stable kernel en kijkenwattiedoet ...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Ik heb gisteren geprobeerd met 2.4.20 en de nieuwste acpi patch; en dat helpt ook niet.

Welke chipset en proc heeft jouw laptop?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
een p4m 1.8ghz cpu en een intel chipset (weet ff niet welke). APM heb ik als module erin en ik start met als bootoption "apm=off". De acpi onderdelen heb ik allemaal static, powermanagement support staat aan.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.