Toon posts:

leuk systeempje??? tell me...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-Case Aopen HX45 miditower
-Abit socketA KT7 mobo (of asus/msi?)
-Athlon tbird 900mhz, cooler socketA spire orb
-Maxtor (of IBM?) hd 20,4g. udma66 7200rpm
-128 + 64 mb intern 133mhz (die 64mb heb ik al)
-VGA agp 32mb Hercules 3d prophet2 mx retail
-cdrom Aopen 52x
-3,5” floppy
-Soundbl. live 1024 oem

Monitor, brander, etc. heb ik al.
Budget +/- 2500 piek.
Graag jullie aan of opmerkingen hierover en alvast bedankt.
groetjes

Verwijderd

Topicstarter
en zijn jullie er al uit:)?

Verwijderd

ziet er leuk uit....!

Verwijderd

Wel leuk systeempje!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Niet slecht hoor, koop je hem wel bij mij? ;)
Ik zou een MSI-bord nemen met een Goldstar CD-romspeler, die 52x A-opens lijken wel weg te willen vliegen met een cd-tje erin.

Verwijderd

Als je de Hercules Prophet koopt moet je verdomde goed opletten dat je de 183MHZ versie krijgt, die is perfect :). De 166MHZ presteert middelmatig..... :(

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Voor je mobo zou ik of de Abit KT7-RAID nemen, of, als je geen RAID hoeft, de Asus. Komt uit een aantal testen ietsje stabieler uit de bus. Nadeel is natuurlijk wel dat je moet OC'en met jumpers (vinnik nie zo erg, maar daar kan je anders over denken;))
By the way, als je de KT7-RAID neemt, geen Maxtor HD erbij nemen! Geeft veel problemen!

Bij je videokaart idd er op letten dat je de retail neemt (maar omdat je het erbij zet neem ik aan dat je dat al weet).

Ik zou ff wat extra geld neerleggen en gaan voor een DVD-speler. Is de moeite waard denk ik.

Verder wordt dit een strakke bak denk ik:)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik hoor wel eens zo links en rechts dat Maxtor schijven zoveel problemen geven, maar ik snap echt niet waar dat vandaan komt.

Ik heb een maxtor 17,4 gig gehad op 5400rpm, en heb nu drie 27,5 gigs en een 40,9 gig op 7200rpm. Geen van deze schijven heeft het ook maar één keer af laten weten.

Volgens mij zijn er met ieder product wel exemplarische probs.

Verwijderd

ik heb ook nergens last van
heb een 8 en 30 gb maxtor 5400 rpm hdd's en draaien goed!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Als je de KT7 neemt en een Spire Orb dan moet je er rekening mee houden dat je flink moet buigen en vijlen om dat ding erop te krijgen. Zitten nogal veel condensatoren rond de socket......

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

- Case Aopen HQ45 miditower blue
- MSI KT7 pro2 mobo
- Athlon tbird 900mhz, cooler socketA spire orb
- Maxtor (of IBM?) hd 20,4g. udma66 7200rpm
- 128 + 64 mb intern 133mhz (die 64mb heb ik al)
- VGA agp Hercules 3d prophet2 mx retail (ja de retail dus) of de MSI 818 gf2 mx
- cdrom LG 52x (of DVD al ik nog geld heb)
- 3,5” floppy
- Soundbl. live 1024 oem

Heeft die Aopen kast nou 235 of 250 Watt??? En is dit genoeg of niet, de ene zegt van wel, de ander niet, ik weet het dus niet meer…
Nog een vraagje: Draait bij dit soort mobo de fsb van de processor en het geheugen verschillend? Dus de processor op 100mhz en het geheugen op 133mhz??(of is dit instelbaar?) Nu heb ik een asus p2b en daar is dat dus niet zo, vandaar.

Verwijderd

de proc. draait op 100 MHz fsb en gaat nog eens door de EV6 bus waardoor dit verdubbelt wordt. Geheugen kan je apart instellen. Dus gewoon 133 MHz in jouw geval denk ik.

Verwijderd

koop een 800mhz en dan kan je wel een dvd kopen :9

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Over die kast...

Daarvoor moet je eens bij Pricewatch ( http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp ) kijken op op de AOPEN homepage..

hier staan alle versies.

Verwijderd

>:) Wat is een floppy drive? >:)

Denk dat ik de mijne er maar uit sloop, neemt alleen maar ruimte in beslag...heb toch een cd-rw....floopies zijn alleen maar irri!

Windows kan je van cd opstarten om te installeren dus........

scheeld ook weer een paar tientjes *D

Verwijderd

Topicstarter
Hmm waarschijnlijk is ie 235 watt, bij Aopen hebben ze het over 1 type maar wel 235/250 Watt (lekker duidelijk:?).
Maar ok stel 235 Watt, zou dit genoeg zijn? Zoveel shit komt er niet in...

Verwijderd

Heel leuk systeempje, behalve dat MSI moederbord. Sorry hoor, maar ikheb het echt niet staan op MSI. Hetzelfde als Supermicro. Geef mij maar Asus en Abit. Dan heb je tenminste een stabiel en snel moederbord. Misschien denken jullie daar anders over.

mzzl

Verwijderd

Prima onderdelenmixje.... MSI mb is goed en betrouwbaar en nog eenvoudig overklokbaar (via software). Halen die handel!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
- Case Aopen HQ45 miditower blue
- ASUS A7V mobo
- Athlon Tbird 800mhz, cooler socketA spire orb
- Maxtor hd 20,4g. udma66 7200rpm
- 128 + 64 mb intern 133mhz (die 64mb heb ik al)
- VGA agp Hercules 3d prophet2 mx retail
- cdrom LG 52x
- 3,5” floppy
- Soundbl. live 1024 oem

Zo zou ik het doen.
Die LG is lekker stil, heb hier em hier draaien. En je hebt geen 900MHz T-Bird nodig man, 800Mhz is genoeg, die oc je wel naar 950/1GHz.. Mja een A7V mobo... ben er zelf zeer zeer tevreden over. Who needs Abit anyways.. :).

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
neem een mb met ata100(is toch de toekomst) en ata100 drive , ( draai zelf A7V tb 900@1062 IBM 46gb ata100 en draait als een TGV zonder instal.-problemen,veel ide-sloten over vanwege ingebouwde ata100 contr,) 300watt is voor bovenstaande conf niet noodzakelijk maar mocht je op den duur meerde schijven bijzetten, branders, extra fan's en nog een beetje oc-en is 300 watt toch fijn.

Verwijderd

Of MSI zo betrouwbaar is weet ik toch nog niet. Als ik toch kijk hoeveel van die moederbordjes ik al heb moeten vervangen op de TD, dan valt je de mond open. Als het niet onstabiel was, dan was het wel kapot. Er zijn uiteraard ook uitzonderingen van die bordjes, maar als ik toch die asus boardjes bekijk, dan is voor mij de keuze al gemaakt. Helaas verkopen wij geen Asus boardjes voor AMD's :(

Ach ja, het had erger kunnen zijn.

mzzl

Verwijderd

Tjaa, AMD.....en een via board......gewoon iets meer geld uitgeven voor een goed stabiel systeem (Asus cubx met een Intel P3-700@933 boxed heb je meteen een koeler)

Verwijderd

Topicstarter
Kan meedoen aan pc-prive projectje, dus flinke korting *D
Moet pc dan wel na 31 dec. kopen, maar dan zijn de prijzen ook weer iets lager :)

Update 2:

- Case Aopen HQ45 miditower blue (met 300 ipv 235 Watt indien mogelijk)
- Asus A7V mobo
- Athlon tbird 1000mhz, cooler socketA spire orb
- IBM hd 30,7g. ATA100 7200rpm
- 192 mb intern 133mhz
- VGA agp Hercules 3d prophet2 mx retail (ja de retail dus)
- Pioneer DVD 16x 40x (ide,bulk)
- 3,5” floppy
- Soundbl. live 1024 oem

Verwijderd

vergeet die SB live en haal een Terratec DMX Xfire 1024 !!! EAX + A3D + dig.out voor hetzelfde geld.

Verwijderd

tja, nog steeds amd/via.........intel/intel regeert...

Verwijderd

Intel vindt ikzelf ook beter dan AMD. Hoofdzakelijk door de moederborden wat voor PIII zijn. Zoveel keus, en hele mooie ertussen. Asus P3V4x, CUV4x, CUBx, of misschien een 815 chipsetje, CUSL2? Iedergeval voor AMD vindt ik minder intersante bordjes. En ik zou nooit een AMD kopen om over te klokken, want ik vindt dat de PIII zich beter laat overklokken, zonder een hete lucht oven van je systeem te maken.

Intel al the way

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Ik ben zelf ook bezig een nieuw systeem te bedenken, en de mijne lijkt hier best wel op.
Mobo wordt bij mij ook een Asus of Abit raid.

De Soundbl. live 1024 oem heeft een opvolger in de Soundbl. live 5.1. Kijk hier eens naar.
Zelf neem ik na het leze van de vele post hier een Ati Radeon. En als koeler een GlobalWin of een Articooler.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk zelf ook aan een andere cooler.
Volgens mij is de Coolermaster DP5-6H51 wel goed. De geluidskaart ben ik nog nie helemaal uit...En ga trouwens echt wel voor AMD>:)
Pagina: 1