Toon posts:

PC overnemen via VNC

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt: Ik heb 2 pc's, een Pentium3 en een Pentium4. Ik wil met de Pentium4 de Pentium 3 overnemen via VNC. VNC Server draait dus op de Pentium3 en VNC Viewer draait dus op de Pentium4.

Het lukt dus niet, tot zover. Dit is wat ik heb gedaan:

De Pentium3 staat in verbinding met het internet via een modem (Tiscali) en heeft een IP adres 10.0.0.55 (wordt automatisch toegewezen), in deze pc zitten 2 netwerkkaarten. De andere netwerkkaart wordt gebruikt voor de verbinding naar mijn Pentium4. Bij die 2e netwerkkaart stond het ip adres ook op automatisch, maar dan krijgt ie dus geen adres dus daar heb ik maar 10.0.0.54 van gemaakt. Ook heb ik de subnetmasker en de standaardgateway gelijk gezet met die van de netwerkkaart waar de internetkabel in gaat.

Op de Pentium4 heb ik het ip adres gezet op 10.0.0.56 en subnetmasker en standaardgateway heb ik ook gelijk gezet met die van de netwerkkaarten uit de Pentium 3. Alle netwerkkaarten hebben dus hetzelfde subnetmasker en zelfde standaardgateway. Ook zitten de ip's in de 10.0...... range.

Als ik nu de Pentium3 over wil nemen via VNC en het ip adres in de VNC viewer intik, zegt ie iedere keer: failed to connect to server.

Ik heb geen firewalls draaien op de pc's.
OS=WinXP Pro op beide pc's

Het gaat me dus niet op internet op beide pc's, ik wil alleen internet op de Pentium3. Het gaat me puur om het gebruiken van VNC.

Verwijderd

Kun je die PIII wel pingen vanuit de PIV?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat ben je aan het doen?
kijk eens goed, je geeft twee netwerkkaarten in 1 pc ip's uit dezelfde range, dat gaat nooit werken ;)

neem voor je "interne" netwerk een range als 192.168.1.x met als subnetmask 255.255.255.0
:)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik kan het ip adres van de netwerkkaart die in verbinding staat met het internet (Pentium3) niet pingen vanaf mijn Pentium4. Ik kan wel het ip adres pingen van de andere netwerkkaart pingen in mijn Pentium3.

Ik heb dat ip adres veranderd van 10.0.0.54 gewijzigd naar 192.168.1.x

Nog steeds verder geen succes. Ik kan dus wel de interne netwerkaart pingen vanuit mijn Pentium4, maar verder niets, kan ook nog niet overnemen met VNC

update: Sinds het veranderen van het ipadres van mijn interne netwerkkaart van Pentium3 kan ik ook dat ip adres niet meer pingen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 20:26 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 20:03:
ok, ik kan het ip adres van de netwerkkaart die in verbinding staat met het internet (Pentium3) niet pingen vanaf mijn Pentium4. Ik kan wel het ip adres pingen van de andere netwerkkaart pingen in mijn Pentium3.

Ik heb dat ip adres veranderd van 10.0.0.54 gewijzigd naar 192.168.1.x

Nog steeds verder geen succes. Ik kan dus wel de interne netwerkaart pingen vanuit mijn Pentium4, maar verder niets, kan ook nog niet overnemen met VNC

update: Sinds het veranderen van het ipadres van mijn interne netwerkkaart van Pentium3 kan ik ook dat ip adres niet meer pingen
wat heb je nu aan ip settings allemaal :?
beetje onduidelijk zo :)

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
waarom trouwens VNC gebruiken terwijl er in WinXP Pro Remote Desktop zit?? gebruik ik ook voor inlog vanaf school of werk. werkt 10x beter dan VNC

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

cypher21 schreef op 25 February 2003 @ 20:47:
waarom trouwens VNC gebruiken terwijl er in WinXP Pro Remote Desktop zit?? gebruik ik ook voor inlog vanaf school of werk. werkt 10x beter dan VNC
er wordt hier niet om een alternatief gevraagt, en wat mij betreft zuigt dat remote desktop simpel weg omdat het niet crossplatvorm is ;)

Verwijderd

Topicstarter
IP settings:

Externe netwerkkaart Pentium3
10.0.0.160
255.255.255.0
10.0.0.137 (gateway)

Interne netwerkkaart Pentium3 (staat dus in verbinding met Pentium4)
192.168.0.5
255.255.255.0
10.0.0.137 (gateway)

Netwerkkaart Pentium4:
192.168.0.4
255.255.255.0
10.0.0.137 (gateway)

Ik probeer dus de Pentium3 over te nemen vanuit de Pentium4. In de VNC viewer tik ik het ip adres in van de interne netwerkkaart van de Pentium 3 (192.168.0.5)

Werkt nog steeds niet. Nog steeds de melding: failed to connect to server.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 08:41 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gateways bij je interne netwerk weghalen, bij de p3 is het sowiso niet nodig en die p4 kan die gateway nooit vinden ;)

als je internet OOK nog wilt delen moet je Hoe deel ik Internet ? even lezen.

verder zou reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide ook wel handig zijn om even door te nemen ;)
Pagina: 1