Wanadoo Cable : DNS lijkt wel niet goed ofzo

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
En vriend heeft sinds een paar dagen Wanadoo Cable. Hij heeft het EuroDOCSIS modem.

Nu krijg ik wel verbinding maar ik kan geen sites openen. De DNS server staat goed ingesteld.

Weet iemand wat dit kan zijn?

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Pogin1: Probeer is te surfen naar 213.239.154.35. Als je dan bij T.net uitkomt dan is het niet de DNS

Pogin2: Reset anders is je modem ik neem aan dat je een Motorola heb. Daarbij wil dat namelijk wel is gebeuren (wel verbinding geen data)

n54 power!

Verwijderd

Stel een andere DNS-server in om te testen: [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

Modem resetten kan inderdaad helpen, computer rebooten ook..

Verwijderd

TMDevil schreef op 25 February 2003 @ 20:22:
Pogin1: Probeer is te surfen naar 213.239.154.35. Als je dan bij T.net uitkomt dan is het niet de DNS

Pogin2: Reset anders is je modem ik neem aan dat je een Motorola heb. Daarbij wil dat namelijk wel is gebeuren (wel verbinding geen data)
Poging 1: Slaat nergens op want als je op ip nummer wel kan surfen maar niet op naam, kan het inderdaad op de DNS zijn....

Poging 2: Zou kunnen, modem ken ik niet :)

Mijn mogelijke oplossing: stel andere dns servers in

62.251.0.6 en 62.251.0.7 (hccnet)

en probeer het dan nog eens :)

Verwijderd

Ik weet niet wanneer je het geprobeerd hebt, maar vandaag heb ik de hele dag problemen gehad met Casema. Non-stop steeds niets binnen krijgen. Soms bij 1 op de honder pogingen opeens een bitje binnen krijgen. Verbinding eruit knallen, 300 pogingen moeten doen om weer verbinding te krijgen.
Alles werkt pas weer ongeveer een uurtje optimaal.

En volgens mij lagen vandaag de DNS-Server van Wanadoo Casema dus overhoop, omdat op IP-adres in het begin nog wel aardig ging, maar op naam al echt absoluut niet.

Maar als je gisteren ook al het probleem had... gisteren werkte het goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 20:34 ]

• ilovetechno
Ik heb het gisteren geprobeerd. ga zodadelijk de evt. oplossingen die gepost zijn proberen

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 20:28:
[...]

Poging 1: Slaat nergens op want als je op ip nummer wel kan surfen maar niet op naam, kan het inderdaad op de DNS zijn....
Daar gaat het toch om... Eerst het probleem achterhalen pas dan kan je d'r wat aan doen...
het zelfde als, mijn auto start niet... moet je d'r benzine in gooien.. Waarom?? terwijl de accu leeg is ? veel info word er niet gegeven dus begin ik bij punt 1, het makelijkste en binnen 15sec gedaan....

n54 power!

Verwijderd

TMDevil schreef op 25 February 2003 @ 20:46:
[...]

Daar gaat het toch om... Eerst het probleem achterhalen pas dan kan je d'r wat aan doen...
het zelfde als, mijn auto start niet... moet je d'r benzine in gooien.. Waarom?? terwijl de accu leeg is ? veel info word er niet gegeven dus begin ik bij punt 1, het makelijkste en binnen 15sec gedaan....
Volgens mij zeg je het alleen verkeerd
als je wel op ip kunt serven en niet op naam dan is het juist wel de DNS waar je naar moet kijken.

En de stekker van de modem er twee minuten uit halen en dan er weer kan wel eens wonderen doen, maar het lijkt me sterk. Je krijgt immers wel verbinding zeg je.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 20:52 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
ping je dns server eens. als je die kan bereiken is het waarschijnlijk je modem op pc /router. of storing bij het kabelbedrijf

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
TMDevil schreef op 25 February 2003 @ 20:22:
Klopt geen reet van. DNS is er juist voor om een naam (www.tweakers.net) om te zetten in een IP adres (213.239.154.35) zodat het voor ons wat makkelijker is om te surfen ;) Het benaderen van een website door het IP adres te gebruiken zal ook als er geen DNS is gewoon werken, op voorwaarde dat je een goede internet verbinding hebt ;)

Ik zou in je Operating System of in je Router een paar alternatieve DNS servers neerzetten. Je kunt namelijk zonder problemen bijv. de DNS servers van XS4All of UUnet in je "alternatieve" DNS servers zetten, waardoor je als de server van Wanadoo down is toch nog kunt internetten :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 20:50:
Verhaaltje om mijn fouten in te vrijven
Ja.. idd foutje bedankt....

n54 power!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door TMDevil op 25-02-2003 20:59 ]

n54 power!

Verwijderd

heeft niks met DNS te maken, volgens mij heeft Wanadoo hetzelfde geintroduceerd als Cistron al een tijd geleden gedaan heeft.
Je krijgt dus wel verbinding, maar kan nog geen sites bezoeken, dit heeft (denk ik) alles te maken met dat je abbo nog niet volledig geregged is.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

maartena schreef op 25 February 2003 @ 20:51:
Het benaderen van een website door het IP adres te gebruiken zal ook als er geen DNS is gewoon werken, op voorwaarde dat je een goede internet verbinding hebt ;)
nope, vhost en loadbalancers werken je daarbij tegen ;)

• ilovetechno
Ik heb het nogmaals geprobeert maar helaas. Ook op door het IP adres van Tweakers.net in te typen kreeg ik geen verbinding.

Hij verstuurd wel steeds packets maar ik ontvang niets..

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

r_kluft

Hmmmmmm

Dit probleem heb ik ook gehad met Wanadoo Cable. :(

Wat mij werd aangeraden was om even te kijken naar de gëinstalleerde protocollen.
Bij mij was de oplossing om het IPX protcol weg te gooien.
volgens de helpdesker botste dit met je verbinding.

Kijk even of deze er staat, zo ja verwijder het.

• ilovetechno
Dit staat er niet.. Alleen TCP/IP

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

Welke melding krijg je trouwens als ja naar een webpagina probeert te gaan??

Grijg je meteen de melding dat de site niet gevonden kan worden of duurt 't even voordat je deze melding krijgt (blauwe balkje onderin loopt zeer langzaam vol)?

Werkt er soms firewall software tegen ????

• ilovetechno
Er komt in het begin wel ene balkje..

Staat geen firewall op de PC.

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

Tsja ik durf 't bijna niet te zeggen maar bel de helpdesk even van Casema.

Zeg dan meteen dat je een technisch probleem hebt.
De technici daar kunnen eventueel meten of je inderdaad verbinding hebt en weten misschien een oplossing.

Kijk hier anders even voor de installatiehandleiding voor windows 98.

Succes

[ Voor 34% gewijzigd door r_kluft op 26-02-2003 12:53 . Reden: Linkje toegevoegd ]

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

Na de handleiding even doorgelezen te hebben zie ik dat er toch een aantal cruciale instellingen in gesteld moeten worden.

Ik zou nog even alle vinkjes vergelijken zoals deze staan op de site en 't dan nog eens proberen.

Vooral die ip-headercompressie uitschakelen zou verschijnselen als die van jou kunnen veroorzaken
Pagina: 1