Toon posts:

[ECS K7SEM] Meerdere USB poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederboard: ECS Elitegroup K7SEM

Probleem:
Pas geleden hier bij m'n vriendin een nieuw moederboard erin gepropt ( zie boven ). Na veel gekloot eindelijk geheel draaiende gekregen onder XP. Maar nu heb ik nog een (klein) probleem.
Aan de voorkant van de kast zitten nog extra USB porten, die uiteraard aangesloten moeten worden. Echter, als ik deze aansluit werken de USB porten allemaal niet meer. Dit is heel raar.
Is dit een bekend probleem ? Voordat ik een bios update ga doen ( en misschien voor andere problemen zorg ) wil ik eerst weten of dit op een andere/makkelijkere manier op te lossen is.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 19:30:
Moederboard: ECS Elitegroup K7SEM

Probleem:
Pas geleden hier bij m'n vriendin een nieuw moederboard erin gepropt ( zie boven ). Na veel gekloot eindelijk geheel draaiende gekregen onder XP. Maar nu heb ik nog een (klein) probleem.
Aan de voorkant van de kast zitten nog extra USB porten, die uiteraard aangesloten moeten worden. Echter, als ik deze aansluit werken de USB porten allemaal niet meer. Dit is heel raar.
Is dit een bekend probleem ? Voordat ik een bios update ga doen ( en misschien voor andere problemen zorg ) wil ik eerst weten of dit op een andere/makkelijkere manier op te lossen is.
erm sluit je ze wel 100% goed aan ?
het lijkt me sterk dat een bios update dit zou ver helpen maar je kan het altijd proberen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ja k'heb het stekkertje goed aangesloten. Het kan er op 2 manieren op en beide geprobeerd. Je hoort wel vaker dat er problemen in bios'en kunnen zijn ( lijkt mij eerlijk gezegd ook een beetje sterk hoor maar goed ). Ik heb het boekje al 10x doorgespit. De bios-settings gechecked, maar kan niks vinden.
T'is heel vreemd maar waar :)
En die poorten moeten werken, aangezien d'r al een USB- muis en -toetsenbord op aangesloten zitten. En zij ook nog een USB printer hebben... En boxen die via de USB poort stroom krijgen :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 19:35:
Ja k'heb het stekkertje goed aangesloten. Het kan er op 2 manieren op en beide geprobeerd. Je hoort wel vaker dat er problemen in bios'en kunnen zijn ( lijkt mij eerlijk gezegd ook een beetje sterk hoor maar goed ). Ik heb het boekje al 10x doorgespit. De bios-settings gechecked, maar kan niks vinden.
T'is heel vreemd maar waar :)
En die poorten moeten werken, aangezien d'r al een USB- muis en -toetsenbord op aangesloten zitten. En zij ook nog een USB printer hebben... En boxen die via de USB poort stroom krijgen :(
mschien heb hij maar 2x usb suport en bij een extencie dat hij er dan mee kapt :X

marja de makkelijke weg is natuurlijk een usb kaartje kopen die zijn ook rete goedkoop op het moment

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Er van uitgaande dat je stekkers goed zitten kan het ook zijn dat niet alle software voor deze poorten standaard geinstalleerd is.
Meestal zit elke USB poort op een aparte interface en roothub.
Als je bij de eigenschappen van je computer kijkt en je maar 2 roothubs en 2USB interfaces ziet dan zijn die 2 andere nog niet geinstalleerd.
Als je deze dan installeert dan heb je kans dat het misschien wel gaat werken.

Ik heb geen flauw idee wat er gebeurd als je apparaten aan niet geinitialiseerde USB poorten hangt.

Misschien als je kortsluiting veroorzaakt omdat je USB stekker verkeerd zit dat de chipset/moederbord de USB poorten uitzet. Misschien dat je dat toch nog even moet controleren.

Senile! Senile Oekaki

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou toch ff de pinout van de poort op de mobo en die van de connector vergelijken. Het is niet voor niets dat de meeste front-USB connectors bestaan uit 8 of 9 losse draadjes die je zelf op de juiste pinnen moet stoppen. Het kan goed zijn dat het gewoon net iets anders is, en je dus kortsluiting danwel gekruiste data draadjes krijgt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wat dion_b zegt doet me gelijk aan iets denken. De computer wat oorspronkelijk een Packard Bell. Na het mobo vervangen te hebben kon ik alles gewoon aansluiten, op de draadjes van de powerknop/hdd led aan de voorkant/mem led etc. Dat was 1 blokje waar al die draadjes ingingen, alleen waren de aansluitpinnetjes anders, dan op het oude mobo. Het kan dus idd best zo zijn dat die pinnetjes gewoon anders zitten. K'ga dat wel even proberen.

En kortsluiting zou dan idd best kunnen, aangezien alle USB-poorten niet meer werken op het moment dat ik zo'n 3e en 4e USB poort aansluit..

Thnx !

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

dion_b schreef op 26 februari 2003 @ 00:46:
Ik zou toch ff de pinout van de poort op de mobo en die van de connector vergelijken. Het is niet voor niets dat de meeste front-USB connectors bestaan uit 8 of 9 losse draadjes die je zelf op de juiste pinnen moet stoppen. Het kan goed zijn dat het gewoon net iets anders is, en je dus kortsluiting danwel gekruiste data draadjes krijgt.
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht..... De pin-layout van ECS wil nog wel eens afwijken :'(

webOS all the way!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Hermanvh schreef op 26 februari 2003 @ 07:28:
[...]

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht..... De pin-layout van ECS wil nog wel eens afwijken :'(
Klopt, ik heb er een draadloze optische muis mee opgeblazen op mn k7s5a ;(

5V op het pinnetje voor Data min :Y)

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
A thnx, hier kan ik dus echt wat mee !! :) Misschien een lazy vraag, maar heeft iemand dan een "datasheetje"/plaatje waar de beschrijvingen van die pinnetjes op die ECS mobo opstaan, in het boekje staan die namelijk niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff gezocht maar kan dus geen sheetje vinden met de connectie pinnetjes voor die extra usb poorten... Wat wat is dus zeg maar :)

Heeft iemand die voor mij ?! :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[nohtml]
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 07:10:
Wat dion_b zegt doet me gelijk aan iets denken. De computer wat oorspronkelijk een Packard Bell. Na het mobo vervangen te hebben kon ik alles gewoon aansluiten, op de draadjes van de powerknop/hdd led aan de voorkant/mem led etc. Dat was 1 blokje waar al die draadjes ingingen, alleen waren de aansluitpinnetjes anders, dan op het oude mobo. Het kan dus idd best zo zijn dat die pinnetjes gewoon anders zitten. K'ga dat wel even proberen.
Hmm, puur uit interesse, welke PB modelnr (en wat heb je met het oude mobo gedaan :? )- het er net zo goed aan liggen dat PB non-standaard connectors gebruikt...

Oslik blyat! Oslik!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 15:03:
Ik heb nog ff gezocht maar kan dus geen sheetje vinden met de connectie pinnetjes voor die extra usb poorten... Wat wat is dus zeg maar :)

Heeft iemand die voor mij ?! :D
Mmmm, ik denk toch dat dat wel te vinden moet zijn, maar als het niet lukt heb ik als het goed is nog ergens de pin-out van de USB-header op mijn mobo, een k7s5a. Weet alleen niet of je de gok aandurft om ervan uit te gaan dat die hetzelfde zijn...

Als je een multimeter hebt kan er iig nix mis gaan.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1