Toon posts:

[xabre 400] driver problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een xabre 400 van club3d.
De driver die op de cd staat werkt niet goed bij mij.
Wanneer je de driver (via het programma dat opgestart wordt door autorun) installeert en je herstart het systeem voor de eerste keer, blijft het scherm zwart. Na een tijdje gaat het systeem vanzelf rebooten.

Daarna heb ik het nog eens handmatig gedaan, dwz:
systeemeigenschappen->hardware->apparaatbeheer->besturingsprogramma bijwerken (van de videokaart)->'ik wil zelf kiezen'->'niet zoeken, ik bepaal zelf het stuurprogramma'->bij het volgende venster vink ik 'compatibele hardware weergeven' uit en dan kies ik een driver uit.

Dit heb ik zowel onder win 2k als win xp uitgeprobeerd. Bij het handmatig kiezen van de driver heb ik alles waar '400' in zit al geprobeerd. Telkens heb ik een ghost image van de kale windows installatie gebruikt.

Het bovenstaande heb ik ook geprobeerd met drivers van het internet: zelfs die van club3d.nl zelf.

Helaas, allemaal zonder resultaat. :(

System specs:

asus a7v333
dane elec 256 MB pc266
duron 1.3 GHz
club3d xabre 400 128 MB

Aan de monitor ligt het niet, ik test nu op een Philips 109p20.

Met de search heb ik geen oplossing gevonden, ook niet met google.

Verwijderd

Topicstarter
Lees mijn post eens, Masera.

Verwijderd

Er staat niet precies dat je ze ook van Xabre zelf hebt gehaald.

Verwijder je verder je drivers wel netjes via configuratie scherm > software? Heb je virusscanners en andere progs ook uit tijdens de installatie?

Verwijderd

Topicstarter
Masera,

Ik vroeg toch niet waar ik de drivers kon vinden?
Heb je mijn post nou gelezen?
Ik gebruik telkens GHOST om de KALE installatie van windows terug te zetten.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 19:44:
Masera,

Okey en wat zit er IN die image, echt helemaal kaal? of al drivers voor dit en dat en een eental progies enzow.

Probeer nou eens een gewone installatie :) Proberen kan altijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 19:44:
Masera,

Dit is natuurlijk niet wat je wilt horen, maar koop dan ook een kaartje met een deftige driversupport, GF of Radeon kaartje oid.

Dit helpt de topicstarter natuurlijk geen ene steek op weg met dit probleem, dit soort overbodige opmerkingen ajb voor je houden :)

Verder is het wel heel erg vreemd dat je geen enkele driver vind die werkt. Heb je al eens een oudere versie drivers geprobeert?

[ Voor 14% gewijzigd door Pollewob op 25-02-2003 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook heel wat variaties geprobeerd. Met en zonder via 4in1 drivers, met en zonder andere mobo drivers (usb2+sound onboard enz...)
Maar niets wil werken. Altijd loopt het uit op een zwart scherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 19:49:
Ik heb ook heel wat variaties geprobeerd. Met en zonder via 4in1 drivers, met en zonder andere mobo drivers (usb2+sound onboard enz...)
Maar niets wil werken. Altijd loopt het uit op een zwart scherm.
Misschien is het kaartje zelf brak?

als je telkens op een verse win install andere drivers probeert en zo, dan is het wel erg vreemd als het niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Neu, geen oudere drivers geprobeerd, alleen die op de cd staat en de versies 3.03, 3.035 en 3.08 van het internet. De kaart is niet van mij, maar van een kennis van me.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
Doet het kaartje bij die kennis wel dan? :)

Verwijderd

Ik zou toch denken dat het kaartje brak is hoor

zeg tegen je kennis dat ie er es mee naar de winkel gaat, dat ze het daar uittesten

misschien krijgt ie wel een nieuw kaartje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht ook dat het kaartje brak was, maar ik was terug geweest naar de leverancier, zij hebben hem wel werkend gekregen op een gigabyte kt400 mobo. Vervolgens probeerden zij het op dat systeem van mijn kennis en daar ging het weer mis. Ze zeiden dat ik het systeem maar eens thuis moest proberen met een verse install en niet met een ghost image.

Hoofdpijn... hoofdpijn....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 20:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 19:59:
Ja, ik dacht ook dat het kaartje brak was, maar ik was terug geweest naar de leverancier, zij hebben hem wel werkend gekregen op een gigabyte kt400 mobo. Vervolgens probeerden zij het op dat systeem van mijn kennis en daar ging het weer mis. Ze zeiden dat ik het systeem maar eens thuis moest proberen met een verse install en niet met een ghost image.

Hoofdpijn... hoofdpijn....
Dit is wel erg vaag hoor...

Heb je dat zelf gezien dat het kaartje werkte? Misschien proberen ze zich er wel makkelijk vanaf te maken....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb gezien dat het werkte.

Ik vind het nu ook best wel vaag. Ik ben nu bezig met een nieuwe installatie van win xp, hopen dat het nu wel lukt.

[update]

Ik heb nu windows xp geïnstalleerd + 4 in 1 drivers. Hierna heb ik de drivers van de xabre geïnstalleerd. (Dit heeft de leverancier ook allemaal gedaan bij hun testopstelling.)

Maar bij mij werkt het nog steeds niet.

Volgens de leverancier is dit gewoon een kaartje dat bijzonder moeilijke te installeren is. Heeft er verder nog iemand dit kaartje waarbij de drivers wel te installeren is met de normale setup?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 21:05 ]

Verwijderd

Het zou ook een compatible probleem kunnen zijn. Dat het mobo niet goed overweg kan met de kaart. Misschien kan een bios update van het mobo dit verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hee... Daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik zal het zo even proberen.
Pagina: 1