Toon posts:

Digicam (Ricoh Caplio RR30) wil niet onder Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Medion camera gekregen, deze camera is exact dezelfde als de Caplio RR30 van Ricoh. Mijn besturings systeem is Windows Xp en ik krijg de camera dus niet onder Windows Xp geinstalleerd. Nu heb ik op bepaalde sites gelezen dat je WIA drivers moet installeren, deze heb ik gedownload alleen pakt mijn Windows Xp deze WIA drivers niet... Hoe kan ik dit probleem verhelpen voordat ik dat ding tegen de muur smijt :(

Btw er zat dus geen cd bij deze camera, alleen een cd van kodak waar ik geen r**t aan heb...

Verwijderd

Hmmz. Er zou toch wel een CD'tje moeten bij zitten met drivers e.d. Wel een gebruiksaanwijzing ? Misschien word je daar wijzer van, staan ook wel ens uitleg van installatie bij. Kijk daar eens. En anders ff zoeken op google ofzo ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er dus geen cd bij en ook geen handleiding... de handleiding heb ik ondertussen gevonden met google... Deze zegt ook dat ik inplaats van XxXdrivers die WIA drivers moet installen. Deze heb ik wel gevonden op de ftp van ricoh maar deze pakt mijn computer gewoon niet....

Hoe kan ik bijvoorbeeld driver signing (oid?) in windows Xp uitzetten zodat ik bijvoorbeeld alle mogelijke drivers kan installen??

Verwijderd

Topicstarter
Btw voor mensen die niet weten over welke camera het hier gaat:

Klikken

Is het trouwens niet een idee dat iemand misschien een image kan maken van de bijbehorende cd?? :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Hoe bedoel je precies "hij pakt ze niet" :?
Hebben ze geen digitale handtekening zooi? Dat boeit namelijk niet, je kunt ze geloof ik evengoed installeren.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Die site had ik zelf ook al gevonden :)

Maar ik ben er min of meer achter gekomen dat ik het programma DU-10 nodig heb, ik heb wel de DU-10 Update, maar hier heb ik zonder het orgineel niets aan, zoeken op google leverde helaas ook al niets op :'(

Aldus; wie zou mijn die software kunnen verschaffen?? :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 20:49 ]

• Marcel van Veen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 10:00
http://www.ricoh.co.jp/r_...softmatch/win98/rr30.html
Daar kun je de laatste RICOH stuff downloaden, incl. DU-10

Verwijderd

Topicstarter
Volgende keer ff lezen ;)

Ik heb dus Windows Xp en geen 98, en wat je daar kan downloaden is de DU-10 update, ik heb dus de volledige versie van het programma nodig!! :)

Verwijderd

Ik heb de Ricoh RR30 dus toch maar gekocht, gaaf ding, goeie foto's, en onder XP werkt het meteen......

Had je toch maar het orgineel moeten kopen en niet zo'n rare goedkope copy....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 12:45:
Ik heb de Ricoh RR30 dus toch maar gekocht, gaaf ding, goeie foto's, en onder XP werkt het meteen......

Had je toch maar het orgineel moeten kopen en niet zo'n rare goedkope copy....
Ik snap ook niet waarom er 'Ricoh' in de topictitel staat terwijl het een 'Medion' is.
Het is dan toch logisch dat er andere drivers bijzitten, ookal zijn het vrijwel identieke apparaten?
Het lijkt me ook logisch dat de Ricoh-drivers iets beter zijn dan die van Medion.

Tip:
Geef het beestje de juiste naam.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 14:30:
[...]

Ik snap ook niet waarom er 'Ricoh' in de topictitel staat terwijl het een 'Medion' is.
Het is dan toch logisch dat er andere drivers bijzitten, ookal zijn het vrijwel identieke apparaten?
Het lijkt me ook logisch dat de Ricoh-drivers iets beter zijn dan die van Medion.

Tip:
Geef het beestje de juiste naam.
De camera is de Ricoh Caplio RR 30, alleen heeft Medion een hele zooi van deze camera's ingekocht en deze verkopen zij dus onder de naam Medion... nie zo moeilijk toch!?

Nou hebben we met de MediaMarkt (duitsland) getelefoneerd en dinsdag zouden de handleiding en de cd er zijn!!

Ze waren blijkbaar vergeten bij alle camera's deze dingen mee te leveren :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 14:50:
[...]

De camera is de Ricoh Caplio RR 30, alleen heeft Medion een hele zooi van deze camera's ingekocht en deze verkopen zij dus onder de naam Medion... nie zo moeilijk toch!?

Ze waren blijkbaar vergeten bij alle camera's deze dingen mee te leveren :/
Geloof jij het, volgens mij is het gewoon zo'n goedkope prut variant, en de Mediamarkt is vergeten de handleiding erbij te doen???

Jij gelooft dit allemaal??? Jij denkt echt dat de Mediamarkt voor die boekjes zorgt als ze van Medion afkomen??? Ze gaan bij de Dixons ook echt niet alle handleidingen in de doosjes van apparaten stoppen hoor......

Vind het een vaag verhaal eerlijk gezegd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 15:22:
[...]

Geloof jij het, volgens mij is het gewoon zo'n goedkope prut variant, en de Mediamarkt is vergeten de handleiding erbij te doen???

Jij gelooft dit allemaal??? Jij denkt echt dat de Mediamarkt voor die boekjes zorgt als ze van Medion afkomen??? Ze gaan bij de Dixons ook echt niet alle handleidingen in de doosjes van apparaten stoppen hoor......

Vind het een vaag verhaal eerlijk gezegd
Dude de camera ziet er (zoals ik al 10 andere keren in dit topic zei) EXACT het zelfde uit... en dan denk jij dat er andere hardware inzit... denk het ook wel ja... |:(

Medion had zich bij de MediaMark verontschuldigt en ze zullen zo snel mogelijk (hoogstwaarschijnlijk morgen) de bijbehorende handleiding + cd nasturen :)
Pagina: 1