beste plaating speakers

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 21:10

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik wil m'n speakers ( Creative inspire digital 5500 ) op de beste manier plaatsen, ik heb zelf al wat geprobeerd maar ik kom er echt niet uit:

dit is m'n kamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.toms-silksite.nl/room_blni.JPG

ik kijk altijd vanaf m'n bed DVD en TV, dus na wat proberen vond ik dat dit de beste was:

Afbeeldingslocatie: http://www.toms-silksite.nl/room_bli.JPG

Vinden jullie dit ook? Of is er een betere?

Bedankt!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

als je op je bed zit ga je je centerspeaker niet goed horen :) en moet je je nek toch wringen om je tv te zien? ;)
In de FAQ staat trouwens alles over plaatsing and such ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Plaatsing van speakers is altijd lastig.
Zeker als je van 5.1 geluid wilt genieten.
Zoals het nu is is het iig niet optimaal.
De center staat niet in het center.
De rechter speakers staat dichterbij de center dan de linker.
En ik denk dat ook achter niet lekker staat.

Nu kunnen weinig mensen de speakers zo plaatsen zoals het bedoeld is.

Zeker in een slaapkamer.
Maar ikzelf zou voortaan films gaan kijken van een stoel.
De center meer naar links plaatsen. Misschien op de sub?
De rechter speaker meer naar rechts.
En de rechter surround ook meer naar rechts plaatsen.

Ik kan hier niet goed kijken hoe je kamer er precies uitziet en hoe groot hij is.
Maar je zal zelf een keuze moeten maken en experimenteren.
Maar je kan ze beter plaatsen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Als je met je meubels aan het schuiven kunt gaan, probeer dan eens of het je lukt om TV en center recht voor je bed te krijgen. Eventueel zo dat je met je rug tegen de muur zit en zo recht voor je de TV kunt zien.
Wil je beetje kwaliteit zal dit de enige start zijn...
Zoek nog eens met de search, want al aantal topix hierover de revue gepasseert..

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
oke bedankt allemaal, ik ben dus wel wat wijzer geworden: "mijn opstelling is niet echt handig" :D Okay, ik kan wel wat gaan schuiven. En ik ga iig proberen om de center echt in de center te krijgen.

Ik heb al geprobeerd om m'n bed in het midden van de kamer te zetten, maar dan hou ik nog maar 7 cm tussen m'n tv en bed over, das nie echt slim.

Dat ik m'n nek moet draaien valt wel mee, maar idd als je recht ervoor zit is het makkelijker.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Roland_EM25 schreef op 25 februari 2003 @ 19:57:
oke bedankt allemaal, ik ben dus wel wat wijzer geworden: "mijn opstelling is niet echt handig" :D Okay, ik kan wel wat gaan schuiven. En ik ga iig proberen om de center echt in de center te krijgen.

Ik heb al geprobeerd om m'n bed in het midden van de kamer te zetten, maar dan hou ik nog maar 7 cm tussen m'n tv en bed over, das nie echt slim.
Probeer dan eerst een betere tekening te maken waarbij de maten ongeveer kloppen (vaste schaal). Als ik nu je bed ga schuiven zie ik niet echt waar er dan maar 7 centimeter overblijft... Geef ook aan wat wel, en wat niet verschoven kan worden...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Als je bed en kast omwisselt van plaats? Hoever zit je dan met je neus van je scherm af? Je kunt zo altijd met je rug tegen de muus films checken..

Verwijderd

Maak eerst eens een fatsoenlijke tekening op schaal in autocad, dat werkt een stuk makkelijker. Op het eerste gezicht zou ik de kast en het bed omwisselen en het probleem is ver opgelost

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

nog een beter id:

koop een hoogslaper :*)

heb ik ook gedaan HAD ongeveer zelfde probleem als jij, kijk vaak dvd/divx etc op de tv en heb goeie 5.1 set maar vanuit m'n bed was klote want dan krijg je vet kromme nek en je mist een hoop mooi geluid omdat je je speakers nooit helemaal goed kunt zetten.

dus nu hoogslaper gekocht bij de ikea 2 leren stoelen eronder en de rear boxen gewoon achter me (onder m'n bed dus) aan de muur geschroeft.
dan heb je perfect geluid.
en je hebt dan gewoon meer ruimte.

nadeel is alleen dat je geen fun met 2 personen in je bed kan hebben (gaat wel maar is lastig neem dat van mij aan 8) ) dus je moet wel een vriend/vriendin hebben waarbij je s'nachts terecht kan :P

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe mooie paint tekening gemaakt, die aardig op schaal is. Ik slaap op zolder, dus heb ik helaas schuine wanden, waar het schuine ongeveer ophoud heb ik een rode lijn gezet. sorry maar programma's als autocad heb ik niet, dus het blijft maar bij paint! :D

De afstand die de speakers moeten afleggen vanaf de decoder, die zit in dezelfde kast als m'n TV, maakt niet uit, heb al expansion cables in huis.

Door die schuine wanden word het erg moeilijk om een hooglsaper te plaatsen, op m'n vorige kamer, had ik er ook eentje ( rood+blauw+geel+wit :D ) en idd beetje spelen met me vriendin ging erg moeilijk ja. ( kut me hoofd! )

Maargoed ik hoop dat deze wat beter is:

Afbeeldingslocatie: http://www.toms-silksite.nl/kamertje.JPG

EDIT: alles kan verschoven worden, ik vind het geen probleem. Alle H'tjes zijn de hoogtes van de stuff.

Ik ga morgen nog even op vakantie dus dan ga ik daar ook wel een beetje puzzelen. vanaf zondag avond kan ik weer reageren, m'n laptop is helaas kapoet! :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Roland_EM25 op 28-02-2003 00:53 ]

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59
ik heb een soortgelijke lay-out van m'n kamer, ook eens een topic voor geopend voor hetzelfde probleem (kan niet zo snel vinden, anyone ?)

zoals ik het nu heb heb ik ingetekend op jouw tekening :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/kamertje.jpg

die lijnen is je (lijkt mij) gezichtsveld.

de sub onder je bed, en alle boxen op max 1 meter hoog, center iets lager.

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Amantes amentes
--
Be inspired!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59
mjah paar dagen terug al geprobeerd. maar als ik naar de 2e pagina wilde van de zoekresultaten kreeg ik de 1e te zien :?

anyway tnx :)
Pagina: 1