Toon posts:

[Win98-Win2k] netw.omg. ziet niks of zeer sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's in netwerk. Op de server staat Windows 2000 pro en op de client staat Windows 98 SE

Als ik naar Netwerkomgeving ga en dan naar de gesharede map/schijf ga duurd het echt VRESELIJK lang... en als ik van op de client naar netwerkomgeving ga en ik klik op de server dan vraagt tie om een wachtwoord.. en zover ik weet heb ik die niet ingevuld...

Waarom is dat klote netwerk zo traag???

Op school hadden we altijd een NT 4.0 server met 8 pc's waar Windows 98 op draaide en alles ging gewoon snel.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ken et probleem jah, hiero ongeveer hetzelfde. dat trage dat weet ik nie hoe je dat kunt verhelpen, maar win2k heeft wel een veelbetere security dan 98 en daardoor krijg je dat wachtwoord. je zult op je server een user aan moeten maken en die de rechten geven de gesharede dir te gebruiken en dan met die user (en pass) inloggen op win98 machine.

wat wel wil helpen wat betreft die traagheid is dat je de schijf of dir instelt als netwerkschijf. het duurt dan alleen wat langer om verkenner te openen (en alle browser gebonden schermpjes, zoals save as, open etc. maar dat kun je verhelpen door niet standaard een verbinding met die schijf in te stellen maar die pas te herstellen als hem gebruikt.

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 25-02-2003 19:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr