Hulp gezocht, wat heb ik nodig.. voor/eindversterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Sinds kort heb ik een aantal nieuwe spulletjes aangeschaft hier en hier te bekijken zodat je een idee krijgt van wat ik heb..

Denon AVR1803, Denon DVD900 en 2x Dali Suite 2.5 speakers..

Voor HT (dolby, dts etc.) is deze receiver meer dan voldoende voor mij maar voor stereo muziek komt ie wat power te kort heb ik zo het gevoel, oftewel als ik hem voluit gooi bij een audio-cd dan klinkt het nergens meer naar.

Volgens mij is de receiver dus te zwak voor de speakers.

Mijn vraag is nu of ik een voorversterker of een eindversterker eraan moet gooien voor stereo, en heeft iemand enig idee qua power welke zwaar genoeg is voor mijn speakers.
Ik hou het liefst alles op 1 merk en heb nu Denon als componenten.
Budget nog geen idee, dit is puur een vooronderzoekje van mij..

Systeem Specs

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Beste wat je kan doen is naar een winkel gaan en luisteren, lijkt me. Er is niemand anders die kan bepalen wat jij goed vindt klinken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Occy74
Duracell schreef op 25 februari 2003 @ 18:53:
Beste wat je kan doen is naar een winkel gaan en luisteren, lijkt me. Er is niemand anders die kan bepalen wat jij goed vindt klinken.
Dat weet ik en ga ik ook zeker doen, alleen wat ik weten wil is of het een voor -of eindversterker moet zijn qua aansluiting en aan wat voor power-rating ik moet denken in combinatie met mijn speakers..

Systeem Specs

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Heeft die denon een pre out?
Zo ja leen ff een eindamp van iemand en ga testen(ik zou eerst naar een eindamp en niet naar een voorversterker kijken).
wat bedoel je met aansluitingen? (de meeste versterkers hebben standaard tulp in en banaan/ schroef uit).
Power is van veel minder belang een goede eindversterker vult iedere huiskamer gemakkelijk ook al is deze maar 25Watt(heb ik het wel over een echte versterker).

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Die denon heeft geen pre-outs, alleen voor de sub is er een pre-out lees ik op de website van Denon. Dat is jammer. Ik heb zelf een Rotel amp bij erbij gekocht om m'n fronts aan te gaan sturen. Ik gebruik dan m'n Onkyo Receiver als pre-amp met de rotel voor de fronts en de andere 5 kanalen (een 7.1 systeem heb ik) gaan via de receiver.

Jammer dat je het toch niet goed vindt klinken. Ik neem aan dat je in de winkel hebt geluisterd, dan had je het kunnen weten. Maar goed, als je dus wat anders wil kan je die denon verkopen en iets anders kopen of inruilen tegen iets anders (met bij betaling voor iets zwaarders).

Op zich is die denon voldoende voor de meeste huiskamers, maar het kan inderdaad niet de klank zijn die je had verwacht/gehoopt.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

beetje jammer van je set dat je de 1803 hebt genomen, als ik je topic eerder had gezien had ik kunnen waarschuwen, power is gewoon heel belangrijk, een oplossing is normaal (zoals eerder gezegt) een stel mono blokken eraan, alleen deze receiver heeft geen pre outs dus ook niet de mogelijkheid mono blokken erop aan te sluiten.

Als ik jouw was zou ik proberen heb nog om te ruilen voor een 2803 od een 3803, iets meer geld maar een versterker is echt 1 van de belangrijkste dingen van je set, een wat goedkopere dvd is tot daar aan toe, alleen ik vergelijk het een beetje met een ferrari met daarin een fiat panda moter, het rijd, maar om nou te zeggen dat je he ferrari optimaal benut nee, zo is het ook met een versterker.

Zoals eerder gezegt, in principe heb je maar een paar watt nodig voor een redelijk geluid in een normale huiskamer (zo verteld de verkoper het ook meestal ;) ) alleen ze hebt gewoon de kracht nodig om je speakers aan te sturen, ik had eerst ook een sony amp die helemaal leeg getrokken werd, nu heb ik een bryston (high end) en daar heb ik de clipping led's indicatie nog nooit van kleur zien verranderen.
Het gaat echt niet om het aantal watt, maar hoe de voeding in elkaar zit, als het stereo al niet echt beukt dan komt er waarschijnlijk van home theater helemaal niet veel terecht (volgens mij gaan alle kanalen op dezelfde voeding). Met de eerder genoemde sony speelde ik op 10-20 watt (VU meters aan 8ohm piek) en hij begon gewoon flink te clippen, omdat de goedkopere geen voeding hebben die opgewassen is tegen redelijke speakers, ik dacht eerst ook altijd dat een versterker niet belangrijk was, maar nu vind ik het (na deze ervaringen) de versterker echt de belangrijkste in je setup, in combinatie uiteraard
nogmaal, ik zou echt proberen of je nog wat met die receiver kan er er een andere voor nemen, het is de moeite echt waard om wat geld in te steken, en mono blokken zijn sowieso aan te raden voor een lekker stereo geluid.

Ik ken btw je speakers niet (uiteraard wel het merk) maar ik kan dus niet oordelen hoeveel ze wegtrekken. of welke inpedantie (min/max) ze hebben etc.

Ik concludeer uit de specificaties dat je gewoon een stabielere versterker nodig hebt, vermogen heb je zat, zker aan 4 ohm, alleen ik dnek dat ze een hele lage impedantie kunnen hebben, of gewoon de hele energie eruit trekken, maar met een goede krachtbron met ene goede stabiele voeding speel je de sterren van de hemel, al is hij maar 2x 25 watt.

Ik heb het zelf sowieso niet zo op die HT dingen, tenminste is heel leuk spul, maar als je met een stevige speaker echt wil genieten van een goed stereo geluid moet je echt met iets anders komen, of bijvoorbeeld voor een receiver gaan als de marantz sr 14 mk2 (desnoods 2de hands) dan hyeb je een receiver met power en stabiliteit, en vooral ene goede stereo geluid. of je moet toch iets goedkopers nemen, bijvoorbeeld de marantz sr5200 die wel pre-outs heeft, en later lekker mono blokjes erachter hangen, en dan zou ik voor het beste resultaal toch even denon links laten liggen. maar voor rotel of NAD mono blokken gaan, of net als ik voor bryston (of eventueel krell en dat soort merken) gaan, dan ben je er voorgoed vanaf. En persoonlijk ben ik bij versterkers een vrij groot voorstander van 2dehands, voor het 3 dubbele wat ik ervoor betaal heb, kan niemand wat nieuws vinden die mij eruit speeld)

iig een heel lang verhaal, maar suc6 met je set, en hopelijk dta je er tevreden over word. (vergeet niet even een klein inspeeltijd erbij te rekenen he, want de eerste dag moet het echt nog helemaal ingespeeld worden)

[ Voor 43% gewijzigd door FFF op 25-02-2003 22:21 ]

• Occy74
Damn, hier was ik al bang voor..
Probleem tijdens de luistersessie is dus dat ik hem niet voluit heb gehad zoals ik hier wel graag doe.
Morgen maar bellen of ik m nog kan ruilen, ik heb gelukkig alles nog incl. de originele doos etc., hopelijk gaan ze niet moeilijk lopen doen :'(
Ga ik die preamp ook gewoon bij hen halen later, misschien dat dat de doorslag geeft tot een positief besluit van hun kant.

[ Voor 20% gewijzigd door Occy74 op 25-02-2003 22:29 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Da's idd een groot probleem. Je kunt niet altijd even makkelijk het hele ding opendraaien in hun luisterkamers.. Hoop ook voor je dat ze niet te moeilijk doen. Maar zoals je zegt, als je de rest ook daar wilt aanschaffen denk ik niet dat ze zullen tegen sputteren..

• Occy74
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 22:52:
Da's idd een groot probleem. Je kunt niet altijd even makkelijk het hele ding opendraaien in hun luisterkamers.. Hoop ook voor je dat ze niet te moeilijk doen. Maar zoals je zegt, als je de rest ook daar wilt aanschaffen denk ik niet dat ze zullen tegen sputteren..
Nee, psies... Heb altijd het idee dat ik dan zo aso bezig ben, hou op zo'n moment misschien wel teveel rekening met anderen.

Systeem Specs

• Scarp
  • Niet online
Vaak kan je bij een winkel binnen 3 maand wel ruilen als je niet tevreden bent. Als het een goede zaak is dan doen ze dat wel.

Overigens is niet het wattage superbelangrijk. Ook andere factoren (dempsfactor, etc) zijn van belang voor een goed luister plezier. Maar het kan natuurlijk zijn dat deze denon die speakers gewoon niet lekker kan aansturen, of dat toch de combinatie niet goed is.

Overigens moet je helemaal niet alles vol aanzetten bij een luistersessie. Tuurlijk een stukje ietsjes harder kan prima, maar het geluid wordt er vaak niet echt beter van. Ook op normale luistervolumes (zoals je hem meestal zal hebben staan) moet het goed klinken. Een goede winkel zal wederom niet zomaar hun systeem heel hard zetten.
Over harde volumes loopt op een ander forum een discussie, lees dat eens:
htforum discussie over hard volume

Verwijderd

Occy74 schreef op 25 February 2003 @ 22:28:
Damn, hier was ik al bang voor..
Probleem tijdens de luistersessie is dus dat ik hem niet voluit heb gehad zoals ik hier wel graag doe.
Morgen maar bellen of ik m nog kan ruilen, ik heb gelukkig alles nog incl. de originele doos etc., hopelijk gaan ze niet moeilijk lopen doen :'(
Ga ik die preamp ook gewoon bij hen halen later, misschien dat dat de doorslag geeft tot een positief besluit van hun kant.
Jammer dat hij niet bevalt.

Een goede eindtrap zou idd je probleem oplossen. Nu is het jammer dat deze niet op de voorversterker van de Denon is aan te sluiten. Met het oog op een eventuele uitbreiding in de toekomst zou ik je echt aanraden om hem in te wisselen voor een Receiver met Voorversterker uitgangen.

Nog wat over Voor en eindversterkers omdat je dit een beetje door elkaar haalt.

Een receiver als de Denon 1803 bestaat uit een voorversterker (pre-amp) en een eindversterker. De voorversterker zorgt voor alle Ht effecten en meer. De eindversterker is in feite alleen een versterker met een ingang op lijnniveau die dat geluid versterkt naar waardes waar je speakers mee om kunnen gaan. De volumeregeling en de rest doet de voorversterker.

Als je straks een andere receiver gaat kopen hoef je eigenlijk alleen op de voorversterker te letten. Deze moet ook uitgangen hebben. Op deze uitgangen kan je dan in plaats van de ingebouwde eindversterker een andere externe eindversterker hangen. Het is natuurlijk ook mogelijk om een zware Denon te kopen die ook al meteen de juiste eindversterkers heeft, maar denk niet dat je die zal vinden voor een redelijke prijs.

Later als je dan weer wat geld te besteden hebt koop je een goede eindtrap, of eventueel 2 monoblokken, om op de voorversterker uitgangen van je Denon te hangen.

• Occy74
WOEI, toch effe een pluimpje geven aan RAF Emmeloord.

Vandaag gebeld en verteld over mijn probleem, na intern overleg daar werd ik later in de middag teruggebeld met de melding dat het zonder probleem kan worden omgeruild tegen een Marantz sr5300 en Marantz dv6200 combinatie (denon dvd900 speelt geen svcd's af en vind ik persoonlijk lawaaierig in gebruik en daarnaast hou ik het liefst de componenten van hetzelfde merk)

De sr5300 heeft wel alle pre-outs die ik nodig heb om er een goeie eindtrap op aan te sluiten dus mijn probleem is opgelost.
Ze komen het zelfs nog kostenloos langsbrengen ook, perfecte service vind ik.
Ik weet 1 ding nu wel zeker, ze hebben er een vaste klant bij en ga de rest van wat ik nog hebben wil daar ook bestellen later.

edit: nu op zoek naar de juiste eindtrap.
Rotel? yumyum.. (dat wordt weer sparen) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 26-02-2003 18:17 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Sow, das een goede service :o

Met de Marantz 5300 ben je in ieder geval goed uit, het geluid zal niet veel verschillen, beide klinken vrij warm en de Marantz 5300 is echt een lekker apparaat. Wel zal je waarschijnlijk nog steeds een externe eindtrap erbij willen, maar dan is dat in dit geval in tenminste mogelijk :)

• Scarp
  • Niet online
Ik heb net m'n rotel eindversterker aan de pre-outs van m'n onkyo gedaan. Aahhhhhh... geweldig !

• Occy74
Sow, das een goede service :o
dat is het zeker ja, ben erg blij met die gasten :)
....... Wel zal je waarschijnlijk nog steeds een externe eindtrap erbij willen, maar dan is dat in dit geval in tenminste mogelijk :)
Dat wil ik zeker ja zodra er weer centjes beschikbaar voor zijn :)

Systeem Specs

• Occy74
Scarp schreef op 26 February 2003 @ 18:26:
Ik heb net m'n rotel eindversterker aan de pre-outs van m'n onkyo gedaan. Aahhhhhh... geweldig !
Damn you, zeg dat nou niet... Nu is het alleen maar irritanter om zonder goeie eindtrap te luisteren 8)7

Systeem Specs

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Kweet niet waar je woont maar ik heb wel een eindtrap te leen

• FFF

FFF

gelukking maar, ik zie zelf ook leiver een marantz dan een denon eerlijk gezegt, (buiten het feit dat er vrij veel defecten voordoen, maar dat is geluk hebben en garantie.) maareuh lekker een stevige eindtrap op aansluiten, je zou kunnen kiezen voor de mono blokjes van marantz, of eventueel voor een rotel of een NAD , Afhankelijk van je buget kan ik misschien wat preciezer iets aanraden, topper zijn bijvoorbeeld de rega exon monoblokken, zelf zou ik gaan voor 2de hands als je budget vrij beperkt is, echt heel leuk spul is bryston, high end, 20 jaar overdraagbare garantie etc, mara dan praat je al snel over een 500-1500 euro 2dehands.

• Occy74
Jur schreef op 26 February 2003 @ 18:43:
Kweet niet waar je woont maar ik heb wel een eindtrap te leen
Lemmer Friesland 8)7
Bedankt voor het aanbod maar ik zou veels te bang zijn om iets stuk te maken...

Systeem Specs

• Occy74
FFF schreef op 26 February 2003 @ 19:01:......je zou kunnen kiezen voor de mono blokjes van marantz, of eventueel voor een rotel of een NAD
Doh, daar had ik helemaal niet aan gedacht (die monoblokken dus)..
Zat al naarstig te surfen op zoek naar stereo eindtrappen, alleen maar om te kijken wat er zoal te koop is etc hoor.
Heb momenteel absoluut de cash niet om iets aan te schaffen dus dat komt allemaal later, en hmmm.. budget.. nog niet eens over nagedacht eigenlijk :)

Systeem Specs

• FFF

FFF

Ik zou alleen nog ff van je willen horen,

Speeld die marantz die denon eruit? ik gok van wel.

• Occy74
FFF schreef op 28 February 2003 @ 21:30:
Ik zou alleen nog ff van je willen horen,

Speeld die marantz die denon eruit? ik gok van wel.
AB-SO-LUUT! :)

wel vreemd dat ik de Denon toch beter vond klinken in de luisterkamer dan de Marantz en hier juist andersom.
Maarja, ik heb ze daar ook niet voluit gehad..

[ Voor 28% gewijzigd door Occy74 op 28-02-2003 23:12 ]

Systeem Specs

• FFF

FFF

mooi, hoewel een mono blokje nog wel een heel verschil zal brengen, veel plezier met je set.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Scarp schreef op 26 februari 2003 @ 07:23:
Vaak kan je bij een winkel binnen 3 maand wel ruilen als je niet tevreden bent. Als het een goede zaak is dan doen ze dat wel.
dat kan vaak niet :Y) zeker niet bij zaken met meerdere filialen

je hebt een rechtmatige 14 dagen ruil periode, mits de producten in goede nieuwstaat zijn. (hij moet dus nog daarna verkocht worden)

en buiten dat vind ik het niet gelijk een klote zaak als ze dat niet doen. Een goeie zaak berust puur op de mensen die in dat filiaal werken. Een prijskaartje is een ander verhaal... Kan een verkoper ook niet altijd wat aan doen

(dit zijn dingen waar ik minimaal 2x per week voor men neus krijg :( , maar hoort er nu eenmaal bij)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Scarp
  • Niet online
Occy74 schreef op 26 February 2003 @ 19:11:
[...]
Doh, daar had ik helemaal niet aan gedacht (die monoblokken dus)..
Zat al naarstig te surfen op zoek naar stereo eindtrappen, alleen maar om te kijken wat er zoal te koop is etc hoor.
Heb momenteel absoluut de cash niet om iets aan te schaffen dus dat komt allemaal later, en hmmm.. budget.. nog niet eens over nagedacht eigenlijk :)
De RB-1070 van Rotel kan je bridgen en zodaning als monoblok gebruiken. Dan heb je 360W ter beschikking per exemplaar :P
Eentje kost ongeveer 750 euro trouwens, duurder dan je marantz dacht ik :)

• Occy74
Scarp schreef op 01 March 2003 @ 20:07:
[...]

De RB-1070 van Rotel kan je bridgen en zodaning als monoblok gebruiken. Dan heb je 360W ter beschikking per exemplaar :P
Eentje kost ongeveer 750 euro trouwens, duurder dan je marantz dacht ik :)
Yup klopt :)
Maar gezien mijn speaker specs zou 1 RB-1070 toch zat moeten zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Occy74 op 01-03-2003 20:38 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Ja dat is zat, maar staar je niet stuk op rotel.

op de site staat:
Rec. Amplifier Power, 8 Ohm 30 – 150 Watts

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 10:12 ]

• Scarp
  • Niet online
Staar je ook niet stuk op specificaties :) Ook het geluid moet je mooi vinden en passen bij je speakers.
En uiteraard is die Rotel voldoende, maar er zijn nog zoveel andere merken amps. Ga eens rondluisteren (orienteren kan nooit kwaad).

Ik heb gekozen voor een Rotel omdat die goed past bij m'n B&W's (en die koelribben staan zowwww tof :))

• FFF

FFF

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 10:09:
Ja dat is zat, maar staar je niet stuk op rotel.

op de site staat:

[...]
Het gaat ook niet om het aantal watt,
30 watt speeld gewoon echt al heel erg hard, zeker met zo'n behoorlijk redement,
je kan er beter een 2x 25 watt high-end bak op hangen (stond eerst graaf) , dan een 2 x 100 watt sony.

Je moet stabiliteit en een overbemeten voeding hebben, een voorbeeldje, de rega brio, geloof 2x 38 watt aan 8ohm rms, maar die speeld die denon gewoon (op de slofjes) weg. en dat is een versterkertje, in een redelijk lage prijsklasse, en heel egr compact.

[ Voor 4% gewijzigd door FFF op 02-03-2003 18:30 ]

Verwijderd

De fabriekant geeft altijd een indicatie voor wat je het beste kan gebruiken. Ik heb zelf ook maar 2x 15 watt klasse A, maar ik probeer alleen mijn antwoord te onderbouwen. En een graaf trekt geen speakers met een lage impedantie daar zijn buizen niet zo geschikt voor.

• FFF

FFF

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 17:12:
De fabriekant geeft altijd een indicatie voor wat je het beste kan gebruiken. Ik heb zelf ook maar 2x 15 watt klasse A, maar ik probeer alleen mijn antwoord te onderbouwen. En een graaf trekt geen speakers met een lage impedantie daar zijn buizen niet zo geschikt voor.
tja wat is laag? 3 á 4 ohm? moet makkelijk lukken lijkt mij.

Verwijderd

Helemaal mee eens, maar je hebt electrostaten die richting 1 ohm gaan. Een buizenbak kan zeker wel 4 ohm aan als de impedantie maar vlak verloopt, zonder veel rare sprongen naar beneden (of naar boven).

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 15:09
Ik denk dat je dantevoren ook wel had kunnen weten dat die reciever een beetje te licht is. Dat ding weegt namelijk nog geen 12 kilo en dat terwijl ie 6 * 80 watt levert? Nou dan mag je er wel van uitgaan dat ie dat niet gaat trekken. Vind het trouwens wel raar dat er geen inputs en pre-outs op zitten. Denk wel dat je nu de goede keuze gemaakt hebt, maar je moet wel beseffen dat die reciever die je nu gekocht hebt ook (waarschijnlijk) niet helemaal voluit kan zonder te gaan clippen, daarvoor zul je echt een endbak eraan moeten hangen, of je had een zwaardere reciever moeten aanschaffen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Laat je niet sturen door watts, ik heb die rotel 1070 ook gehad met zn 2x 130 watts per kanaal, en ook een rotel 980, een vincent sv 233, bryston 3b en 4b naim nap 250 en meer van dat soort krachtpatsers op papier, en waar stuur ik mn 84 db (laag) speakers mee aan...een 2x 50 watt klasse a versterker (krell ksa 50 mk2, heb ik nog leuke pics van btw :) ) en deze doet dat met 2 vingers in de neus, ga dus lekker luisteren en ga puur op je eigen mening en hoe jij het wil horen, die watts zeggen helemaal niets....

[ Voor 8% gewijzigd door hervaz op 03-03-2003 20:35 ]

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 15:09
Gewicht wel :), daaraan kan je wel afleiden hoe zwaar de voeding is die erin zit.

Verwijderd

Eigenlijk zouden we gewoon eens een Hi-Fi avond moeten houden om spullen te vergelijken zoals eindtrappen, av-receivers, speakers, subwoofers. Blinde testen, tussendoor een pint pakken enzovoort...

Verwijderd

Dat zijn natuurlijk goede plannen, maar ben bang dat ik me moet beperken tot het drinken, denk niet dat ik al genoeg luisterervaring heb om echt blind te kunnen testen
net alsof ik mag komen :+

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

fisherman schreef op 03 maart 2003 @ 20:38:
Gewicht wel :), daaraan kan je wel afleiden hoe zwaar de voeding is die erin zit.
Gewicht ook niet. Kijk maar naar een Linn Klimax

Great minds think alike!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
456GT schreef op 03 maart 2003 @ 21:11:
[...]

Gewicht ook niet. Kijk maar naar een Linn Klimax
Inderdaad, of kijk naar Chord met hun schakelende voedingen, wegen bijna niets (een keer 5kg voor een eindbak) maar klinken echt fantastisch.

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 21:03:
Dat zijn natuurlijk goede plannen, maar ben bang dat ik me moet beperken tot het drinken, denk niet dat ik al genoeg luisterervaring heb om echt blind te kunnen testen
net alsof ik mag komen :+
Uhm... wat maakt het uit of je "ervaring" hebt. Ik denk juist dat mensen die veel hebben geluisterd en lang bezig zijn met apparatuur een beetje vooroordelen hebben.
Juist lekker luisteren en beslissen wat je goed vindt klinken.

Verwijderd

Scarp schreef op 03 March 2003 @ 21:21:
[...]

Uhm... wat maakt het uit of je "ervaring" hebt. Ik denk juist dat mensen die veel hebben geluisterd en lang bezig zijn met apparatuur een beetje vooroordelen hebben.
Juist lekker luisteren en beslissen wat je goed vindt klinken.
Hmm, daar zit wel wat in, en wat luisterervaring is bij mij broodnodig voor alle plannen die in m'n hoofd spoken.

Ik ga alleen passen als het te audiofiel gaat worden, zodra de dozen met kabels te voorschijn worden gehaald dan ben ik weg :P

anyway, we moeten eerst maar eens kijken of er iets te organiseren valt en of er uberhaupt wel animo voor is.

• Scarp
  • Niet online
"te audiofiel" ... tja... blijf dan weg van kabels die duurder zijn dan een leuke versterker enzow (siltech enzo).
Uberhaupt nooit dingen luisteren wat boven je budget ligt vindt ik. Je wordt er alleen maar gek van.

Uiteindelijk gaat het erom dat je tevreden bent en je lekker muziek en/of film kan luisteren. Genieten van je muziek. Heerlijk :)

Verwijderd

Bedoel daar eigenlijk mee dat ik het verschil tussen 2 versterkers goed hoor, maar tussen 2 interlinks wordt het echt moeilijk. Er zijn blinde testen geweest waar doorgewinterde audiofielen bij een blinde test gewoon door de mand vilen op het punt kabels. Wie ben ik dan om te denken dat ik wel even alle kabels kan analyseren met m'n gehoor ;)

Wat je zegt over boven je budget luisteren is helemaal waar. De upgrade die ik ga maken (beetje prijsklasse Nad T752) is al zo'n verschrikkelijke verbetering met wat ik nu heb. Ben ook helemaal overdonderd door het geluid, had niet gedacht dat mijn set zoveel tekortkomingen had jah bord voor me kop maar als ik dan bij aanschaf ook nog even naar een setje Accuphase blokjes ga luisteren...

Wat niet wil zeggen dat ik niet graag eens zo'n blokje in actie hoor ;)
Pagina: 1