beetje jammer van je set dat je de 1803 hebt genomen, als ik je topic eerder had gezien had ik kunnen waarschuwen, power is gewoon heel belangrijk, een oplossing is normaal (zoals eerder gezegt) een stel mono blokken eraan, alleen deze receiver heeft geen pre outs dus ook niet de mogelijkheid mono blokken erop aan te sluiten.
Als ik jouw was zou ik proberen heb nog om te ruilen voor een 2803 od een 3803, iets meer geld maar een versterker is echt 1 van de belangrijkste dingen van je set, een wat goedkopere dvd is tot daar aan toe, alleen ik vergelijk het een beetje met een ferrari met daarin een fiat panda moter, het rijd, maar om nou te zeggen dat je he ferrari optimaal benut nee, zo is het ook met een versterker.
Zoals eerder gezegt, in principe heb je maar een paar watt nodig voor een redelijk geluid in een normale huiskamer (zo verteld de verkoper het ook meestal

) alleen ze hebt gewoon de kracht nodig om je speakers aan te sturen, ik had eerst ook een sony amp die helemaal leeg getrokken werd, nu heb ik een bryston (high end) en daar heb ik de clipping led's indicatie nog nooit van kleur zien verranderen.
Het gaat echt niet om het aantal watt, maar hoe de voeding in elkaar zit, als het stereo al niet echt beukt dan komt er waarschijnlijk van home theater helemaal niet veel terecht (volgens mij gaan alle kanalen op dezelfde voeding). Met de eerder genoemde sony speelde ik op 10-20 watt (VU meters aan 8ohm piek) en hij begon gewoon flink te clippen, omdat de goedkopere geen voeding hebben die opgewassen is tegen redelijke speakers, ik dacht eerst ook altijd dat een versterker niet belangrijk was, maar nu vind ik het (na deze ervaringen) de versterker echt de belangrijkste in je setup, in combinatie uiteraard
nogmaal, ik zou echt proberen of je nog wat met die receiver kan er er een andere voor nemen, het is de moeite echt waard om wat geld in te steken, en mono blokken zijn sowieso aan te raden voor een lekker stereo geluid.
Ik ken btw je speakers niet (uiteraard wel het merk) maar ik kan dus niet oordelen hoeveel ze wegtrekken. of welke inpedantie (min/max) ze hebben etc.
Ik concludeer uit de specificaties dat je gewoon een stabielere versterker nodig hebt, vermogen heb je zat, zker aan 4 ohm, alleen ik dnek dat ze een hele lage impedantie kunnen hebben, of gewoon de hele energie eruit trekken, maar met een goede krachtbron met ene goede stabiele voeding speel je de sterren van de hemel, al is hij maar 2x 25 watt.
Ik heb het zelf sowieso niet zo op die HT dingen, tenminste is heel leuk spul, maar als je met een stevige speaker echt wil genieten van een goed stereo geluid moet je echt met iets anders komen, of bijvoorbeeld voor een receiver gaan als de marantz sr 14 mk2 (desnoods 2de hands) dan hyeb je een receiver met power en stabiliteit, en vooral ene goede stereo geluid. of je moet toch iets goedkopers nemen, bijvoorbeeld de marantz sr5200 die wel pre-outs heeft, en later lekker mono blokjes erachter hangen, en dan zou ik voor het beste resultaal toch even denon links laten liggen. maar voor rotel of NAD mono blokken gaan, of net als ik voor bryston (of eventueel krell en dat soort merken) gaan, dan ben je er voorgoed vanaf. En persoonlijk ben ik bij versterkers een vrij groot voorstander van 2dehands, voor het 3 dubbele wat ik ervoor betaal heb, kan niemand wat nieuws vinden die mij eruit speeld)
iig een heel lang verhaal, maar suc6 met je set, en hopelijk dta je er tevreden over word. (vergeet niet even een klein inspeeltijd erbij te rekenen he, want de eerste dag moet het echt nog helemaal ingespeeld worden)
[
Voor 43% gewijzigd door
FFF op 25-02-2003 22:21
]