[cd] onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:48
yo, :P

heb een aantal cd's gebrand (een stuk of 30) en krijg nu steeds de volgende error als ik ze wil lezen. data error: cyclic redundancy check..... Soms doen ze het soms niet??

The first casualty in war is always the truth...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:23
lekker veel info geef je... merk cd, brander, lezer, of je ze ook al in andere spelers heb getest....

• Jumpiefox
euh my bad :)

de cd's zijn van het merk sun star heb er een stuk of 100 en heb er nog nooit problemen meegehad. heb een 32x brander van het merk lite-on.
In andere spelers heb ik de zelfde probleem... soms doen ze het en soms niet

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:23
ik ben nu geneigt te zeggen dat je maar een beter merk cdr's en/of brander moet proberen.
sun start lijkt me nou niet echt een merk dat uitblinkt in kwaliteit. liteo-on ook niet, maar da's persoonlijk en er zullen veel tweakers het niet met me eens zijn...

crc is gewoon dat de cd gaar is.
probeer eens op een lagere snelheid te fikken en je firmware up te graden.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

sharkzor schreef op 25 February 2003 @ 18:29:
ik ben nu geneigt te zeggen dat je maar een beter merk cdr's en/of brander moet proberen.
sun start lijkt me nou niet echt een merk dat uitblinkt in kwaliteit. liteo-on ook niet, maar da's persoonlijk en er zullen veel tweakers het niet met me eens zijn...

crc is gewoon dat de cd gaar is.
probeer eens op een lagere snelheid te fikken en je firmware up te graden.
Lijkt mij in dit geval eerder een geval van verkeerde CD-R's. Probeer iig eerst een 'merk'CD :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Jumpiefox
hmm op een 20speed doen die dingen het goed :) en als ik een "merk" cd gebruik is 32speed geen probleem, volgens nero just speed kunnen die dingen maar 23max geschreven worden het zal daar dus wel aan liggen.
maar weet iemand wat ik doen om die cd's een beetje te fixen... want 30cd's is best wel veel (kwa tijd om te branden :P). soms kan ik ze lezen en soms niet (zelfde cd dus).

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Alpha-xp schreef op 25 February 2003 @ 18:47:
hmm op een 20speed doen die dingen het goed :) en als ik een "merk" cd gebruik is 32speed geen probleem, volgens nero just speed kunnen die dingen maar 23max geschreven worden het zal daar dus wel aan liggen.
maar weet iemand wat ik doen om die cd's een beetje te fixen... want 30cd's is best wel veel (kwa tijd om te branden :P). soms kan ik ze lezen en soms niet (zelfde cd dus).
Een cd-spelerreiniger zou misschien een beetje helpen zodat ie ze iets vaker beter leest, maar k vrees dat er geen truukje is om slechte CD's beter te maken :P K zou ze toch even opnieuw branden, hoe lastig t ook klinkt. Heb je de data nog op de HD staan of heb je dat er alweer afgegooit na het branden? Als dat niet t geval is zou je die slechte CD's moeten proberen in te lezen naar de HD en vanaf daar te branden. Succes ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1