Toon posts:

MSI KT3V start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet, maar het wil niet helemaal lukken.

Als ik de PC aanzet krijg ik geen beeld, er klinkt een aantal beeps. Alle fans draaien, geen rook of andere zichtbare problemen..

Dit systeem:

MSI KT3V
Duron 1100
TNT2 M64 videokaart
300W voeding
40 GB 7200 RPM Maxtor HD
256 MB DDR RAM

Nou heb ik natuurlijk eerst van alles geprobeerd; het volgende helpt dus niet:

Aantal andere videokaarten (andere TNT2, GeForce 3)
Ander schijfje RAM
Andere voeding (was eerst 235W, nu dus 300)

En wat het helemaal vreemd maakt: in een andere kast werkt het gewoon wel, dan start 'ie gewoon op. Zelfde moederbord, CPU, grafische kaart en RAM. Alleen andere harde schijf, kabels, CD-ROM etc, maar als daar iets niet aan werkt zou ik toch wel beeld krijgen?

Ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen.. alle suggesties welkom!

Alvast bedankt,

Bart

Verwijderd

Hey Bart,

Misschien wat dat die nieuwe systeemkast niet helemaal lekker gemonteerd is?
Misschien maakt ie wat kortsluiting aan onderkant van moederbord, hopelijk heb je dit wel eerst gecontrolleerd.

SUC6

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets dacht ik ook al, maar voorzover ik kan zien is dit niet het geval.. het MB zit op uitstulpingen in de kast, niet op van die gouden busjes, maar er steekt niets zover uit aan de onderkant dat het de kast raakt.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01
MSI heeft er meestal zo'n handige D-bracket bij zitten met lichtjes erop. Daaraan kun je precies zien wat het probleem is.

En gewoon alles nog eens loshalen en opnieuw monteren + goed alles aandrukken / controleren. Dan wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

heb je bios gerest? of de batterij eruit gehaald en effe wachten en weer terug zetten . dat wil ook wel eens helpen!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je geeft zelf al aan dat hij in een andere kast wel start, dus is het redelijk om aan te nemen dat het aan je kast ligt. Kijk idd ff met die D-bracket (die met die 4 ledjes) die geven foutmeldingen aan

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Zit niet een van die uitstulpingen van de kast op een verkeerde plek zodat ie toch iets raakt. Je moet dus goed kijken of er niet een uitstulping is op een plek waar geen schroefgaatje is. Dit probleem hebben wij nl ook wel eens meergemaakt met een bepaald type moederbord (weet niet meer welk) en de InWin A700. Oplossing is dat simpel: Stukje niet-geleidende tape op de uitstulping.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey weet je of FSB default 100 heeft gestart? Als je het op 133 start dan kan het best zijn dat je proc opgeblazen is.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
De D-LED geeft geen nuttige info, die doorloopt gewoon de bootfases. Hij stopt pas bij "Testing Real-time Clock". Daaruit, en uit het feit dat het in een andere kast wel werkt kan ik toch afleiden dat het iig niet aan een defect moederbord, CPU, geheugen of videokaart ligt..

CMOS reset heb ik ook al gedaan, helpt niet.

Ik zal dan inderdaad toch nog maar eens alles loshalen en nogmaals op kortsluiting controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu ineens wel, maar ik heb eigenlijk niets verandert! Het enige wat ik kan bedenken is dat ik eerst een 40-aderig IDE-snoer en een 80-aderig gebruikte en nu alleen een 80-aderig. Kan dit sowieso een probleem zijn, en kan het ervoor zorgen dat er helemaal geen beeld is?
Pagina: 1