Extra Access Point plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:29

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Voor de volgende situatie ben ik eigenlijk op zoek naar advies wat ik het beste kan doen, voor de duidelijkheid heb ik ook even een schematje erbij gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://212.187.19.153/pics/schema.jpg

Ik ben in het bezit van een Sitecom AP, en daarmee bestrijk ik het gehele huis en een gedeelte daarbuiten.
Nu is het geval dat er ongeveer 20m diagonaal vanuit de linkerhoek van het huis een nieuw terras gemaakt wordt. Nu staat er tussen het huis en het terras een stenen schuur, welke het vrije zicht naar het terras belemmerd. Precies de hoek zorgt voor het niet doorkomen van het wifisignaal.
Op het schema heb ik middels een rode lijn aangegeven tot waar ik nu bereik heb met mijn notebook. De accesspoint hangt op de eerste verdieping tegen de achtermuur aan.

Mijn vraag is nu waar ik het beste een tweede accesspoint kan plaatsen. Is dit in de linkerhoek van het huis op de begane grond, of wordt mijn bereik beter wanneer de accesspoint op de eerste verdieping komt te hangen?
Ik wil gebruik gaan maken van de roaming functie zodat ik niet weer extra kabels naar een nieuw AP hoef te trekken, dus ik was zo'n beetje uitgkomen bij de Linksys WAP 11. Of is er een andere AP aan te raden?

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:21
Is het misschien geen idee om even uit te proberen of het verplaatsen van je AP geen zin heeft?
Ik denk dat je door het zelf uit te proberen het beste uit kunt zoeken wat de beste plaats is.

Wat betreft de keuze van een nieuw AP: Linksys is op dat gebied een goed merk (toch?), maar volgens mij zijn de meeste AP's wel zo'n beetje hetzelfde (toch?).

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
En zo`n 360 graden straal antenne op je dak >???

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:29

B2

wa' seggie?

Topicstarter
raymonvdm schreef op 25 February 2003 @ 20:08:
En zo`n 360 graden straal antenne op je dak >???
Gaat niet lukken, ten eerste rieten dak, en ten tweede op de Sitecom AP kun je geen extra antenne aansluiten

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
Je AP zal altijd een kabeltje moeten hebben (of je moet een repeater hebben)

De simpelste (goedkoopste) oplossing voor jou is gewoon je AP op een centrale plek plaatsen en niet aan de achterkant van het huis.
(in het plaatje de plek waar je "huis" hebt getypt ziet er leuk uit)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

heb je uberhaupt een rede om de huidige ap op die plaats te laten hangen ? ZO nee access point verplaatsen zo ja, op achterwand aan de voorkant van het huis natuurlijk . Maar als ik jou was zou ik een ap met een externe antenne mogenlijkheid kopen, en de antenne hoog op de muur buiten plaatsen, grote kans dat je dan je andere ap kunt verkopen.

Verwijderd

misschien een extra accespoint in de schuur?

Verwijderd

Of je hangt/plaatst em gewoon midden in de kamer.

of van dit zicht naar de linkerkant (kant waar schuur staat)

Beste is om gewoon even met 2 man gewoon te gaan schuiven met de plaatst van je AP

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Lijkt wel een stemronde dit topic :)

Het verplaatsen van het huidige AP is inderdaad te proberen als je met je aansluitingen uit komt. Maar je gaf zelf al aan dat je wel bereid bent een 2e AP bij te plaatsen.

Ik denk dan aan twee opties. Je plaatst een 2e AP die je op je netwerk aansluit en voorziet van het zelfde SSID als je 1e AP zodat je kan roamen (notebook schakelt onmerkbaar tussen bijde APs). Of je plaatst een repeater die het signaal van het 1e AP doorstuurt naar je notebook. Dan lopen de pings wel iets op, maar je hoeft geen netwerkkabel naar de reapeter te leggen.

Verwijderd

trankilo schreef op 26 February 2003 @ 23:43:
Lijkt wel een stemronde dit topic :)
AP aan andere kant van het huis: ten points :)

Lijkt mij ook de meest zinnige oplossing. Het trekken van een lijntje is zeker goedkoper dan bijplaatsen.

Ik moet zeggen dat je met de huidige situatie al een heel mooi bereik hebt zo door je hele huis heen! :Y)
Pagina: 1