Toon posts:

[XP] AC97 Sound kan niet uit gezet worden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees allemaal in de search over niet werkende of kapotte AC97 onboardsound. Hier is dus het tegenover gestelde waar. Ik heb gezocht hoe ik de windows geluiden uit kon zetten omdat tijdens het draaien van een MP3 op Winamp of Mediaplayer de systeem geluiden gewoon hoorbaar bleven via de computer. Als ik het volume bijstelde hoorde je steeds zo'n windows geluid door het regelen heen. Nu heb ik al de windows geluiden uitgezet (in het configuratie scherm), maar nu blijf ik dus nog steeds de windows geluiden horen via mijn soundblaster speakerset en nog veel harder ook. Is dit eventueel op een soft/hardware manier op te lossen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Als je een MP3 afspeelt dan hoor je alle pings / MSN notifiers / ICQ uh-oh's gewoon nog hoor, dat ligt niet aan die geluidschip!

Maar als je hem uit wilt zetten, moet je dat in de BIOS.

Maar dit is denk ik niet wat je bedoelt, eigenlijk snap ik niet eens wat je bedoelt omdat je post niet echt duidelijk is.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een MP3 afspeelt dan hoor je alle pings / MSN notifiers / ICQ uh-oh's gewoon nog hoor, dat ligt niet aan die geluidschip!
Aha, dan had je het toch gesnapt :) want dat bedoel ik. Toen ik nog mijn SB-PCI 128 en daarna mijn Live5.1 erin had zetten kon je dat dus allemaal uitzetten en had ik er geen last van. Maar nu ik weer op de On-Board AudioChip zit, blijkt het niet meer te kunnen, zelfs niet in het geluidenschema van Windows. :'(

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nee da's logisch, die geluiden van msn etc. zijn namelijk geen systeemgeluiden van Windows. Die geluiden worden allemaal afgespeeld als WAV, dus via exact dezelfde bus (en dus dezelfde volumeregelaar) als je mp3's. Je zal dan toch echt per programma de geluiden moeten uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Je zal dan toch echt per programma de geluiden moeten uitzetten.
Tsja logisch is 1 en 0 en windows is niet altijd logisch :) maar ik kan wel msn en andere programma's uitzetten maar de systeemgeluiden dus niet. Want als ik die uitzet dan krijg ik inplaats van een windows piep een heel schel geluid uit de installatie wat nog rotter klinkt dan de windows systeem geluiden. Maar ga ff kijken of ik die WAV file'skan killen van windows, dan moet het toch over zijn neem ik aan :)

• TheLemon

TheLemon

ik blijf het vreemd vinden, als je gewoon via configuratiescherm, geluiden en apparaten het schema 'geen geluid' gebruikt, dan heb je geen enkel systeemgeluid meer, ook geen nare piephes enzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren dus alle wavfiles van alle prgramma's naar een andere schijf gezet, maar als ik dan de volumemeter bediende (systeemtray) dan kwam er werkelijk een keiharde piep uit de boxen en die bleef dus aanwezig tewrijl alle systeem en programma geluiden niet meer werkte. Ik krijg het idee dat het in de Avance 97 geluidschip zit ingebakken en dus niet software matig te killen is. :(

Verwijderd

Windows geluidsthemes ingebakken in je soundcard: in geen geval. Als je het hebt over de Windows geluiden dan is dat inderdaad op te lossen zoals TheLemon dat zegt.
Als het iets anders is, bv. een probleem met je onboard sound, dan kun je die bv. in het BIOS uitschakelen. Maar als ik het goed zie is het je enige geluidskaart dus is dat geen goede oplossing. Beschrijf je probleem (en hoe je het reproduceert) iets gedetailleerder.
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 17:40:
(...) maar ik kan wel msn en andere programma's uitzetten maar de systeemgeluiden dus niet. Want als ik die uitzet dan krijg ik inplaats van een windows piep een heel schel geluid uit de installatie wat nog rotter klinkt dan de windows systeem geluiden.
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 12:14:
Ik heb gisteren dus alle wavfiles van alle prgramma's naar een andere schijf gezet, maar als ik dan de volumemeter bediende (systeemtray) dan kwam er werkelijk een keiharde piep uit de boxen en die bleef dus aanwezig tewrijl alle systeem en programma geluiden niet meer werkte. Ik krijg het idee dat het in de Avance 97 geluidschip zit ingebakken en dus niet software matig te killen is. :(
Ik begrijp niet wat voor piep je bedoelt. Was het een aanhoudende piep, dus echt een probleem? Of was het een computer-beep in plaats van je Windows-waarschuwingsgeluiden etc.?

Ik denk dat het je PC-speaker is; als je die niet wilt horen kun je het stekkertje ervan op je mobo eruit trekken. Overigens kun je ook het volume van je PC-speaker in Volumeregeling aanpassen, want als het door je boxen komt betekent het dat het via je soundkaart gaat. Je PC-speaker, in case you didn't know, is een minispeakertje in je systeemkast dat lelijke beepgeluiden genereert; heeft niets met je onboard sound te maken behalve dan dat het geluid ervan naar de soundkaart 'gerouted' kan worden (zodat je 't volume softwarematig kunt regelen).

Kortom:
- Windows-geluiden en notification-sounds van allerlei andere software kun je uitzetten in Configuratiescherm of in de betreffende software. Niet met de Volumeregeling dus, gewoon door te zeggen dat je geen geluid wilt horen als gebeurtenis X plaatsvindt.
- Mocht Windows dan overgaan tot het gebruik van je PC-speaker voor waarschuwingen etc., dan kun je die zacht zetten of Dempen in Volumeregeling, óf (mocht het dan nog voorkomen) het stekkertje van je PC-speaker losmaken in je kast.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:30 ]

• TheLemon

TheLemon

Als je denkt de windows-geluiden te killen door gewoon de wav's weg te gooien, tja, dan gaat windows ipv die wavjes hard piepen. Maar als je ze netjes uitzet zoals hierboven beschreven, wordt het gewoon stil.
Pagina: 1