Toon posts:

[HTML] Witgrijze tekst op donkere achtergrond afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende pagina:
http://www.webscripting.nl/got.html

ik wil deze pagina afdrukken met mijn printer maar ik wil dat de tekst in de groene/blauwe/rode vlakken even licht blijven. Wit printen kan niet dus heb ik de kleur #FDFDFD als tekstkleur gebruikt zodat hij heeel licht grijs afdrukt. Als je die pagina opent in je browser geeft hij inderdaad mooie lichte tekst weer. Maar wanneer ik de pagina ga printen dan is het ineens weer hele donkere tekst die afgedrukt wordt. En dat moet dus niet gebeuren, iemand een eenvoudige oplossing?

Verwijderd

kijk hier eens: http://www.reflections.co...ing.html#Windows-Explorer

Je moet een property instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het gaat erom dat dat dus niet nodig is.
Iedereen moet het zonder aanpassingen in zn instellingen zo kunnen uitprinten :)

Verwijderd

En anders moet je via vb-script de windows reg hacken in je pagina.

Printen is een crime in browsers. Je kunt nooit, ik herhaal, nooit iets er precies zo laten uitkomen in andermans printer zoals jij dat wilt. Wij hebben uiteindelijk pdf en rtf generatoren gemaakt om mensen automatisch gegenereerde contracten etc uit te kunnen laten printen.

Verwijderd

gewoon een stylesheet voor de printer bouwen?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

het lijkt mij dat het juist geforceerd wordt naar wit met zwarte text bij het printen om te voorkomen dat na 1 webpage je inktpatroon leeg is of je tonercartridge smelt.

Ik denk dan ook dat je je juist niet druk moet maken over hoe het er bij de gebruiker uit rolt; zorg gewoon dat je een stylesheet aan kunt bieden die die taak op zich neemt.
En wil je nou met alle geweld toch in kleur printen, maak dan een pdf ofzo die ze kunnen downen/printen.

Ikz zou het iig niet op prijs stellen als je mij een zwarte page met witte lettertjes door m'n strot probeert te wringen; ALT-F4 kun je dan krijgen ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
wat heeft een stylesheet daarmee te maken??
dat wordt nu gebruikt en het werkt dus niet.

Maar voor zo'n PDF generator moet weer ghostscript ofzo worden geinstalleerd op de server, dat is ook nogal irritant, of hebben jullie daar een andere oplossing voor gebruikt?

edit:

Hangloosz:
dat is juist de voorwaarde, het is dan ook geen openbare site maar voor een intern netwerk en ze moeten dit zo krijgen, das de voorwaarde, het moet duidelijk leesbaar zijn op internet, en duidelijk leesbaar na printen. De kleuren van de achtergrond mogen niet worden aangepast. Dus een andere kleur is er volgens mij ook niet echt die in beide gevallen duidelijk is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 18:15 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 18:13:
wat heeft een stylesheet daarmee te maken??
dat wordt nu gebruikt en het werkt dus niet.

Euhm, lees eens gewoon wat hij zegt: een stylesheet voor printer. Het is mogelijk om voor verschillende media-types (web, print etc) verschillende stylesheets te gebruiken.

Ga je daar eerst maar eens in verdiepen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik daar meer over vinden dan?
Want dit snap ik niet helemaal? stylesheet is toch voor het uiterlijk van de pagina?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

www.jurgroessen.nl

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hier een tipje.... :P

HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="scherm.css" />

voor op het scherm...

HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="print" href="printer.css" />

en voor op de printer :)

[ Voor 74% gewijzigd door Woudloper op 25-02-2003 22:01 . Reden: [Bugfix] thanx to Pelle ;) ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, Woudloper... er gaat iets niet goed met je quote'jes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dan nu nog eens op:

Nu heb ik alles weer wit en als media print geselecteerd en zoals je dan bij afdrukvoorbeeld kan zien, alle tekst in de blokjes hoort wit te zijn, maar het wordt gewoon als zwart geprint.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 19:44:
Kijk dan nu nog eens op:

Nu heb ik alles weer wit en als media print geselecteerd en zoals je dan bij afdrukvoorbeeld kan zien, alle tekst in de blokjes hoort wit te zijn, maar het wordt gewoon als zwart geprint.
Met welke browser probeer je dit? Naar mijn weten is namelijk de bovenstaande suggestie nog niet helemaal goed toepasbaar binnen Internet Explorer (dan wel 6.0, want bij lagere versies is het helemaal brak).

Verwijderd

addon to woudloper: eerst je printstylesheet inladen en dan pas je screensheet, als je dan browsers hebt die het media type niet slikken is je scherm altijd nog goed ;)

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon geen witte inkt in je printer hebt !! ;-P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
En ik denk dat deze laatste reactie niet terzake doet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.