Toon posts:

waarom worden de bovenste reacties altijd 1st post gemod?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik erger me hier toch een beetje aan. Steevast worden de bovenste post naar 0 of lager gemod. Vaak is de reaktie nog van behoorlijk gehalte ook nog.

Ook hier

Ik reageerde zelf op de first post en word tig x gewoon weggemod, terwijl ik toch echt wel iets nuttigs probeer te zeggen (dat d8 ik zelf tenminste :) )

Ik ken de truc ook wel om een onzinnige 1st post te maken en dan later lekker te editen. Maar die 1st post zal me werkelijk een biet wezen, daar doe ik het iig. echt niet om. En als iemand er daarna nog wat goeds van maakt ... so what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ik reageer op dezelfde (first) post en wordt inderdaad ook weggemod. Het is sowieso al opvallend dat de bovenste posts meer worden gemodereerd, maar ik heb ook het idee dat veel gebruikers gewoon niet alle reacties lezen en die dus ook niet modereren. Het is bijna een straf om vroeg ergens op te reageren de laatste tijd.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 17:41:
Ik ken de truc ook wel om een onzinnige 1st post te maken en dan later lekker te editen. Maar die 1st post zal me werkelijk een biet wezen, daar doe ik het iig. echt niet om. En als iemand er daarna nog wat goeds van maakt ... so what?
Kijk, als iemand bewust een zooi troep post om maar de eerste te zijn en later er een zinvol verhaal van bakt dan weet diegene donders goed waar die mee bezig is. Die gene is dan bewust aan het gallen opdat hij dan maar de eerste zou zijn, bestraf je dit niet dan leert die gene er niet van en zal hij het in het vervolg weer doen. Niet dat het in mindering brengen van een punt veel helpt maar toch, hij zal aan zo'n actie niet veel overhouden.

Zelf geef ik de voorkeur aan een mail met daarin de uitleg dat het op die manier firstposten niet gewaardeerd wordt en dat bij herhaling passende maatregelingen getroffen worden. Klinkt hard maar als iedereen zo zou doen dan zou het een zooitje worden.

Tja, de reacties die aan een dergelijke first post zitten zullen op de achtergrond verdwijnen als je op minimaal niveau >0 kijkt, goed, dat is het risico van het vak of je moet op niveau -1 kijken, dan zul je de reacties wel zien. :)

Ik kan mij jouw ergenis inbeelden maar ergens moet de lijn getrokken worden. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk eerder dat de mensen de functie van de first-post-tag niet begrijpen, en daadwerkelijk de eerste post in een draadje ook zo modden. Eigelijk is de first-post-tag bedoeld om de eerst gegeven open-deur te modden, en zonodig naar de kelders te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33

ikkes

In diepe rouw

Ikkes is meestal te laat in een draadje, maar het valt inderdaat op dat de eerste reactie meestal op Firts-post of op overbodig staat. MMM zijn er dus 2 die ik nog nooit gebruikt heb.
Maar hoe moet je ze daarna modden als je het wel een goede reactie vind?
Gewoon op +1 zetten en dan diegene waarvan jij het een first post vind die daarop zetten?.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 25 February 2003 @ 20:23:
Ik denk eerder dat de mensen de functie van de first-post-tag niet begrijpen, en daadwerkelijk de eerste post in een draadje ook zo modden. Eigelijk is de first-post-tag bedoeld om de eerst gegeven open-deur te modden, en zonodig naar de kelders te duwen.
Geld hetzelfde niet voor: dubbelpost, Flamebait, troll, off-topic en overbodig ook niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 23:56:
Geld hetzelfde niet voor: dubbelpost, Flamebait, troll, off-topic en overbodig ook niet? ;)

Helaas worden die tags ook misbruikt, maar dit heeft niks te maken met het feit dat mensen bijna elke, niet zo goede, eerste reactie met een first-post beoordelen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste post zal nooit geen dubbelpost zijn :+
maar een flamebait, troll, off topic en overbodige reactie als 1e post kan allemaal als first post gezien worden. Snel ff een reactie typen om maar 1e te zijn, tja, dan kan het vaak niet zo heel veel nuttigs zijn.

al zijn er soms (of moet ik heel soms zeggen :D) toch heel goede reacties als 1e post
Pagina: 1