Desktop vs tower: waarom bijna altijd tower?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds een aantal jaren zie je vooral towers (mini/midi/big/full) en maar weinig desktops. Als je op bijvoorbeeld http://www.aopen.com/products/housing/ kijkt zie je ook weinig desktops en veel towers.

Nu vroeg ik miij dus af, waarom? Welke nadelen heeft een desktop ten opzichte van een tower?
Qua ruimte kan een desktop meestal onder je monitor en heeft dus minder ruimte nodig dan een tower die er naast moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50

DoD Cerberus

blabla!

maar ga s kijken wat er in een dektop past, heb net nog in 2 desktops zitten knutselen, je kan echt bijna nergens bij....

tower is dat veel makkelijker werken... kaartje bijplaatsen in m'n tower doe ik in 2 minuten, in een desktop ben ik 10 minuten bezig

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Denk omdat je cd-rom speler/hdd dan boven je mobo moet komen en dat niet erg handig werkt. Of je kast moet erg diep worden.
En denk ook omdat ze moeilijker te koelen zijn dan towers, vroeger was dat niet zo'n probleem maar tegenwoordig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Tegenwoordig zijn de moederborden groter, dus blijft er minder plaats over voor andere dingen. Daardoor moet de kast groter zijn, en dan is een tower het efficientst. Bovendien is de indeling veel handiger. In plaats van alles naast elkaar te leggen doe je het boven elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 05-06 12:44
Desktoop heeft vaak maar 1 of 2 5.25" bays.
Veel te wijnig ruimte. En een toren vind ik persoonlijk mooier.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bij towers heb je volgens mij ook een betere airflow (omdat de warme lucht opstijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
The_Greater schreef op 25 February 2003 @ 17:36:
Desktoop heeft vaak maar 1 of 2 5.25" bays.
Veel te wijnig ruimte. En een toren vind ik persoonlijk mooier.
Als je die ruimte echt nodig hebt is een desktop inderdaad geen optie.
Maar de HQ45 en HQ95 hebben bijvoorbeeld beide 3 3.5" en 3 5.25" bays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
hmm ik heb dus ook een tower big tower wel te verstaan
Dit heb ik gedaan prijstechnisch en toch ook kwa ruimte en gebruiksvriendelijkheid
je kan je monitor wel op je desktop zetten maar stel hij moet open wat bij mij vaak gebeurt dan moet je heel je monitor eraf halen en ergens anders neerzetten (en waar) (geen ruimte)

dit is voornamelijk de voornaamste reden dat ik een tower heb.
Hij werkt ook fijner als je bijvoorbeeld iets moet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:38
Anoniem: 35417 schreef op 25 februari 2003 @ 17:35:
Tegenwoordig zijn de moederborden groter, dus blijft er minder plaats over voor andere dingen. Daardoor moet de kast groter zijn, en dan is een tower het efficientst. Bovendien is de indeling veel handiger. In plaats van alles naast elkaar te leggen doe je het boven elkaar.
Volgens mij zijn ze kleiner geworden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
BHZ-Robert schreef op 25 februari 2003 @ 17:57:
[...]

Volgens mij zijn ze gelijk gebleven. Ok de techniek is verkleind, maar nu zit er veel meer op. Het is ongeveer hetzelfde gebleven. PCI kaarten enzo zijn ook even groot gebleven eigenlijk, je zit nu eenmaal aan een bepaalde maat vast met de hoogte enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BHZ-Robert schreef op 25 February 2003 @ 17:57:
De borden zijn minder diep, maar wel breder/hoger.
PCI kaarten zijn vaak niet full-size meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-02-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Tower:
• Meer ruimte
• Op de grond te zetten, kan ook met een desktop, maar dat doe je niet zo snel
• Meer lades voor branders etcetera
• Betere airflow door meer ruimte
• Alles zit een beetje verspreid

Desktop:
• Klein
• Goedkoper
• Ruimtebesparend
• Past onder je monitor, bijvoorbeeld als monitorverhoging

Zo zie ik het, omdat een Tower meer voordelen heeft heb ik die liever :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60255

Ik heb om origineel te zijn een dekstopstandaard kastje zwaar gemod :)
http://members1.chello.nl/~j.demeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 25 February 2003 @ 18:01:
PCI kaarten zijn vaak niet full-size meer.
Ok, maar dat ijzertje om de kaart mee vast te schroeven heeft een bepaalde hoogte, en natuurlijk de lengte van het slot. Dus eigenlijk heeft ie nog net zoveel ruimte nodig als eerst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Aikon schreef op 25 February 2003 @ 18:29:
[...]

Ok, maar dat ijzertje om de kaart mee vast te schroeven heeft een bepaalde hoogte, en natuurlijk de lengte van het slot. Dus eigenlijk heeft ie nog net zoveel ruimte nodig als eerst. :)
Hij bedoelt dat je geen kaarten meer ziet van 40 cm lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 60255 schreef op 25 February 2003 @ 18:29:
Ik heb om origineel te zijn een dekstopstandaard kastje zwaar gemod :)
http://members1.chello.nl/~j.demeij
Er staat niet echt veel op je site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<HTML>
<HEAD>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
<TITLE>menu</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="black">
</BODY>
</HTML>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

OlafvdSpek schreef op 25 February 2003 @ 18:39:
[...]

Er staat niet echt veel op je site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<HTML>
<HEAD>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
<TITLE>menu</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="black">
</BODY>
</HTML>
Wat een geluk dat ik véél meer zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sluit me aan bij de dingen die hier reeds staan.
Tower oogt leuker, professioneler, meer plaats, makkelijker dingen bijplaatsen (desktop moet je steeds weer je monitor ervan halen en vaak zit het intern dan ook niet echt eenvoudig in elkaar)
Desktop vind ik persoonlijk dan weer zeer handig als monitorverhoging en plaatsbesparing, ook heb je je cd-rom lade direct bij de hand, wat bij een tower niet altijd het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

http://members1.chello.nl/%7Ej.demeij/cm4.jpg zegt toch genoeg? (ja, ik ben de tags expres vergeten)
Er is maar ruimte voor 1 drive, en een geluidskaartgevalletje.
Het windowtje is wel mooi, maar ik zou daar een grafisch lcd gedaan hebben.

In desktops is gewoon minder ruimte, en doordat het plat is is de koeling ook minder (minder convectie, minder fanruimte)

Het enige voordeel wat ik in desktops zie is dat je de monitor er op kan zetten, en ze zo dus op kleine plaatsen te gebruiken zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Lucht moet door kast, koele lucht beneden naar binnen, warme lucht boven naar buiten. Best lastig met een desktopkast, dan blijft de warme lucht hangen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

1 woord :

Casemod

ik zie je een desktop nog niet metteen een window in modden en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Anoniem: 41820 schreef op 25 februari 2003 @ 19:44:
1 woord :

Casemod

ik zie je een desktop nog niet metteen een window in modden en zo ;)
Kijk eens naar de site van Cybernetic Dreams, die heeft dat wel gedaan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

en als monitor verhogen vind ik het al helemaal niet handig omdat je monitor dan veel te hoog komt, de monitoren zijn namelijk nu groter dan vroeger en hebben geen verhoging meer nodig dit is alleen maar slecht voor je nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59451

Tower is mooier, ruimer, beter voor de airflow, makkelijker te modden en beter uit te breiden. Een desktop kan ook mooi zijn, krap, niet goed voor de airflow, wel te modden, maar moeilijker en vaak zijn er weinig uitbreidingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Een big-tower oogt gewoon veel gaver. Straalt tenminste nog een beetje kracht uit.

Daarnaast, stel je hebt een cd-brander, een dvd-speler (eventueel een gewone cd-romspeler omdat die sneller was en je wil toch goed on the fly kunnen fikken), je hebt een zooitje removable harddiskracks. Je hebt zo'n moederbord met voor zo'n frontding om zinloze informatie af te lezen en USB stekkertjes in te wrotten en daarnaast heb je nog een mooie soundblaster live platinum met een mooie livedrive voorin.
Hmm... misschien heb je dan 2 big-towers nodig, nouja, je snapt m'n punt hoop ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 25-02-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Persoonlijk wou ik ook eerst een desktop nemen, maar de (hieral gegeven) pro's konden niet opboksen tegen het feit van de kleine ruimte.
Ik had vroeger mijn oog laten vallen op zo'n mooie alu Coolermaster desktop-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52
Ik zie mijn spul niet in een desktop proppen :+ Desktops van die afmetingen bestaan naar mijn weten niet en als ze wel bestaan doe je gelijk het voordeel van minder ruimte in beslag nemen teniet (plus dat het er niet uitziet, zo'n Mount Everest desktop).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

desktop kan wel in de woonkamer (audiomeubel) big-tower niet :)
Big boven en desktop beneje is mijn devies.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Resistor schreef op 25 February 2003 @ 19:12:
http://members1.chello.nl/%7Ej.demeij/cm4.jpg zegt toch genoeg? (ja, ik ben de tags expres vergeten)
Er is maar ruimte voor 1 drive, en een geluidskaartgevalletje.
Hoeveel ruimte heb je nodig in de gemiddelde computer? Ruimte voor een CDD/DVD Drive, FDD, HDD, en misschien brander.

En als je nog een extra 5.25" bay nodig hebt neem je een grotere desktop zoals de http://www.aopen.com/products/housing/hq95.htm

Dat de Tweakers voor een tower kiest, ok. Maar waarom kiest de gemiddelde consument ervoor? De gemiddelde consument gaat niet case-modden. Gaat geen RAID array met vier schijven gebruiken, heeft geen CL SB Live/Audigy Platinum.

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-02-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:08
OlafvdSpek schreef op 26 februari 2003 @ 12:57:
[...]

Hoeveel ruimte heb je nodig in de gemiddelde computer? Ruimte voor een CDD/DVD Drive, FDD, HDD, en misschien brander.

En als je nog een extra 5.25" bay nodig hebt neem je een grotere desktop zoals de http://www.aopen.com/products/housing/hq95.htm

Dat de Tweakers voor een tower kiest, ok. Maar waarom kiest de gemiddelde consument ervoor? De gemiddelde consument gaat niet case-modden. Gaat geen RAID array met vier schijven gebruiken, heeft geen CL SB Live/Audigy Platinum.
Dat is niet de keuze aan de gemiddelde consument, 99% van alle pc's die kant-en-klaar afgeleverd worden, zijn in tower formaat.

En het staat gewoon veel mooier zo'n tower.
Een desktop model doet snel denken aan de tijd van de 2/3/486's etc. Men wil een wat moderner look ;)

[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 26-02-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28125

euhm.. vergeten we hier nu niet allemaal het WC-reservoir??? Probeer die maar een in een desktop te zetten.. (of midi) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:26
Anoniem: 43565 schreef op 25 February 2003 @ 20:44:
Een big-tower oogt gewoon veel gaver. Straalt tenminste nog een beetje kracht uit.
*hehehe*

Lijkt me een gevalletje compensatie? Kom je ergens iets te 'kort' ofzo? :D

Oh, en om even nog wat 'nuttigs' aan de draad toe te voegen, ik ben er zelf over aan het denken om al mijn gear UIT mijn huidige miditower IN een een oude atari 286 desktop te modden. Mischien wel minder ruimte, maar dat ding ziet eruit alsof ie zo van de starwars set gejat is. :P En het oog wil tenslotte ook wat.

[ Voor 42% gewijzigd door Charly op 26-02-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 17:27
in de meeste desktop cases zitten maar 2 2.25" bays en da's tegenwoordig vrij weinig
de meeste mensen hebben al een DVD-speler en ook een brander dus zit hij al vol. als je dan zo'n mooie audigy koopt met bracket heb je al een probleem. en de ruimte in de kast zelf is ook veel beter.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60255

Je moet een Desktop natuurlijk niet met een Big-tower vergelijken he :|

Reden dat ik een Desktop koos is originaliteit, iets wat je niet veel meer ziet met casemodding :p

(btw airflow, je blaast lucht door de volledige kast, en alle lucht gaat er weer uit, dus over de volledige kast wordt de lucht verschoont, en dat werkt erg goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59451

Wij, tweakers, die hun computer zelf bouwen, kunnen kiezen. De 'gewone' computergebruikers krijgen hun kant-en-klare pc gebeuren altijd in een tower. Waarom worden er dan bijna geen kant-en-klare desktops gemaakt? Omdat de 'gewone' computergebruikers denken dat towers beter zijn omdat desktops altijd bij de oudere computers gebruikt werden en de makers van kant-en-klare modellen gebruiken zelf ook vaak towers omdat ze zelf dan meer ruimte hebben om de computer in elkaar te zetten, zodat ze niet hoeven zitten pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Ik vind een tower handiger, die past netjes naast m'n werktafel zodat ik er bovenop geen ruimte nodig heb. En nu ik een TFT scherm heb is het al helemaal ruim :)

Een tower is ook altijd handig om te upgraden, plek zat om nieuwe dingen bij te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Charly schreef op 26 februari 2003 @ 14:43:
[...]

*hehehe*

Oh, en om even nog wat 'nuttigs' aan de draad toe te voegen, ik ben er zelf over aan het denken om al mijn gear UIT mijn huidige miditower IN een een oude atari 286 desktop te modden. Mischien wel minder ruimte, maar dat ding ziet eruit alsof ie zo van de starwars set gejat is. :P En het oog wil tenslotte ook wat.
Heb ik ook al eens gedaan :D. Weliswaar geen Atari desktop, maar wel een uit het stenen tijdperk.

Check: [rml][ CM] Transplantatie AT-kast (veel pics)[/rml]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:26
wokmaster schreef op 26 februari 2003 @ 16:53:
[...]

Heb ik ook al eens gedaan :D. Weliswaar geen Atari desktop, maar wel een uit het stenen tijdperk.

Check: [rml][ CM] Transplantatie AT-kast (veel pics)[/rml]
Damn, dacht k even origineel te zijn :( Maja, mijne moet dus in zo'n soort kast komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.atari-home.de/systeme/images/scans/pc5eurix.jpg

Ik was eigenlijk alleen niet van plan om in mijn rom drives te gaan dremelen, dus ik hoop dat het zonder te veel verbopuwen past. :P

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ok, denk dat de voors en tegens wel duidelijk zijn, maar wat is dan voor en tegen voor een midi en een big tower?

Die drive bays die je extra hebt gebruik je vrijwel nooit, en het enige dat je in een big tower kunt, is nog 2 fans onder of boven je voeding extra plaatsen. Dus waarom big tower of waarom midi of die gemengde variant die je vaak ziet van lian li en thermaltake bv.

Kheb zelf wel een big.

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 08-06 23:35
REDFISH schreef op 27 February 2003 @ 10:21:
Ok, denk dat de voors en tegens wel duidelijk zijn, maar wat is dan voor en tegen voor een midi en een big tower?

Die drive bays die je extra hebt gebruik je vrijwel nooit, en het enige dat je in een big tower kunt, is nog 2 fans onder of boven je voeding extra plaatsen. Dus waarom big tower of waarom midi of die gemengde variant die je vaak ziet van lian li en thermaltake bv.

Kheb zelf wel een big.
Hierboven staat al één voordeel: als je gaat waterkoelen dan heb je die extra ruimte in een bigtower nodig voor het reservoir. Verder heb ik zelf genoeg aan een miditower, omdat ik toch maar 1 cdrom drive heb, en als er misschien nog een brander komt, past die er ook wel bij in. Sommige miditowers hebben ook 3 5,25", dan kun je er ook nog bijvoorbeeld een LiveDrive of SilentDrive in kwijt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 20:43
hm als je de desktop van compaq bekijkt is dat niet meer dan een midi toren die z'n kant ligt. (sterker nog, de rubber voetjes zitten zelf aan de zijkant soms) het enige verschil is het merkje 'compaq' maar dat is los verwisselbaar. grappig. de hoogte van 3 * 5'25 inch is pzies de breedte van de sloten, je kunt ze dus zowel verticaal als horizontaal erin proppen.

maw. een miditower op z'n kant kan ook een desktop zijn. met als voordeel dat je proc. koeler recht omhoog blaast (is beter voor de lagers van de koeler op zich) airflow kun je regelen met fan voorin, net zoals je dat doet met tower.

Anoniem: 60485

Is een desktop ook niet stof gevoeliger omdat de stof echt op het moederbord kan blijven liggen ? Bij een tower zal het er misschien ook wel op blijven, maar wel minder lijkt me. Ik kan me nog wel herinneren dat ik een oude desktop open maakte en dat er een tapijt van stof in lag.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 60485 schreef op 27 februari 2003 @ 13:09:
Is een desktop ook niet stof gevoeliger omdat de stof echt op het moederbord kan blijven liggen ? Bij een tower zal het er misschien ook wel op blijven, maar wel minder lijkt me. Ik kan me nog wel herinneren dat ik een oude desktop open maakte en dat er een tapijt van stof in lag.
Zou dat misschien dan ook de reden zijn waarom bij AGP/PCI kaarten de componenten aan de onderkant zitten in plaats van aan de bovenkant?

• SEQREEL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 00:59

SEQREEL

Altijd bezig....

Een tower is makkelijker te modden en met een desktop kan je nix ehm... naja weinig dan!

Nec timide, nec tumide

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18
bij mij op school zijn alle pc´s uitgerust met een amd duron (nieuw) en tft schermen de 151s van samsung het witte model. Ze hebben allemaal een desktop met ruimte voor 1 floppydrive en 1 cd-rom drive. Das groot genoeg voor ons. Er zit namelijk een slot in van pioneer in. De computers van de leraren in de mediateek (het computercentrum) zijn gebouwd in een aopen hq48 pro. Onze hele school heeft desktops. Die staan netter dan towers dus voor scholen zijn desktops ideaal.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Iedereen die zegt dat een desktop kleiner is lult uit zijn nek. Meestal zijn de losse desktop cases een conversie van eenzelfde model uit de lijn die tower model is. Ik heb hier een desktop case staan die evenveel ruimte bied aan onderdelen als de gemiddelde midi tower kast.

De reden dat mensen denken dat desktops klein zijn, komt door die small form factor dinkies van Dell, Compaq en HP. Tja, nogal duh. Die zijn speciaal voor kantoor bedoeld, waar je simpele office proggies op draait. Die makkelijk te beheren zijn en altijd dezelfde hardware bevatten. Plus het feit dat ze klein zijn, minder ruimte innemen op het bureau van de werknemer. Waarom wil een bedrijf geen computers op de grond? Omdat je dan problemen krijgt met de ARBO wet. Als je een computer op de grond zet, vergaart hij veel meer stof en wordt brandgevaar groter. Heb ik zelf niet verzonnen hoor.

Persoonlijk vind ik dat een desktop er veel professioneler uitziet dan een tower. Zo'n losse neppe kast naast je monitor of nog erger, op de grond, dat ziet er toch niet uit. Kijk, als je nou een PowerMac ernaast zet, dat is tenminste nog stoer.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Ik ben voor op m'n werk voor een desktop. HP Vl420 op z'n kantje neemt bijzonder weinig ruimte in en met een originele HP USB fikker staat het toch nog wel (een beetje) stoer. Thuis geef ik de voorkeur aan een tower, zodat je een beetje kan experimenteren.
Op kantoor moet het gewoon werken en is het kostbaar als het niet werkt, thuis maakt mij dat iig geen ene moer uit.

Kortom het heeft toch echt te maken wat je er mee wilt doen. Ik vind iig die desktop mod wel een originele. Privé geef ik toch echt de voorkeur aan mijn miditowertje (heb ook nog nooit de ARBO dienst bij mij thuis rond zien lopen ;) ) alleen maar omdat het makkelijker is.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Charly schreef op 26 February 2003 @ 14:43:
[...]

*hehehe*

hehe... nee, dat is het niet. Ik voel tenminste niet de drang om iets te moeten compenseren. Er zit een andere frustratie achter.

Lang geleden toen ik nog nieuw op het gebied van pc's was (ik kwam van amiga), kocht ik één van de snelste pc's die er op dat moment waren. Jawel, een PIII 500 (zolang geleden dus). Het dingetje was ingebouwd in een midi-touwer. Mijn huisgenoot had maar een 233 Mhz, maar dan wel in een bigtower. Ik was dus natuurlijk beretrots dat mijn pc veel sneller was (ik was gezien de prijs van dat ding destijds wel verplicht aan mezelf om er trots op te zijn).

Komt er één of andere guppo langs, kijkt naar de twee pc's: "Goh, die grote daar is zeker beter.". Ik dus natuurlijk meteen: "Nee !". Hij weer: "Nou, die grote is wel veel gaver, ik zou voor die grote gaan." |:(

Nouja, die grote zag er ook wel indrukwekkender uit.

Nee, ik ben toen niet gelijk een bigtower gaan kopen. Pas toen mijn miditower niet meer dicht kon omdat mijn live-drive er bovenop moest liggen met de kabels naar binnen toe (er was geen plek meer) heb ik een bigtower gekocht. En ik heb er geen plexyglas en neonbuizen enzo in gebouwd, maar ik vind hem tot op de dag van vandaag nog mooi om te aanschouwen O+ .

(overigens, als mijn belastinggeld binnen is ga ik wel wat doen aan die 500 mhz...).

Affijn, voor mij een bigtower dus. Ik pas mijn meubels in mijn interieur wel aan aan mijn apperatuur en niet andersom. Ik bedoel, je moet prioriteiten stellen natuurlijk.

Tot slot moet ik overigens nog zeggen dat mijn Amiga in mijn toetsenbord zat verwerkt. Zo'n helemaal bol staand toetsenbord omdat je er nog van alles in hebt gepropt heeft ook wel zijn charmes :).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 28-02-2003 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

* een desktop op de grond zetten werkt niet echt, waardoor je dichter bij de herrie zit
* een 19" of 22" CRT is geen leuke workout. Die wil je niet bij elke hardwarechange moeten verplaatsen
* een tower heeft van nature een betere airflow

Waar ik het niet mee eens ben is de binnenruimte. Desktops zijn er, net als towers, in alle maten.
Pagina: 1