Toon posts:

Kan Koe niet op m'n 386 33 MHz draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel 386 @ 33 MHz laptopje met Windows 3.1... Nu wil ik net de Koe erop zetten, maar ik krijg een vage melding over TZ in Envirement ofzo niet goed ingesteld waardoor Timestamps niet goed zijn, en de Koe sluit weer af... Weet iemand hoe ik dit fix?

Jeffrey

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 17:30:
Ik heb een Intel 386 @ 33 MHz laptopje met Windows 3.1... Nu wil ik net de Koe erop zetten, maar ik krijg een vage melding over TZ in Envirement ofzo niet goed ingesteld waardoor Timestamps niet goed zijn, en de Koe sluit weer af... Weet iemand hoe ik dit fix?

Jeffrey
ik denk wel dat het mogenlijk is, maar zou je dit wel doen???

dit betekend 1 punt per 2 dagen ofzo met 24/7 cpu

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Verwijderd

je kan overdrijven maar dit is toch wel heel erg overdreven :P

Verwijderd

Topicstarter
Elke PC is weer lekker meegenomen, of niet soms?

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Erm ...
Ik heb hier pentium 166's staan die gemiddeld 2 dagen 24/7 doen over 1 ogr-wu (en dan moet het wel een kleintje zijn).

Ik neem iig niet aan dat je die laptop 24/7 aan laat staan ...
Maar als je het echt wilt .. probeer dan eerst eens in dos-mode met de dos-client een WU te crunchen, en dan kijken hoe lang hij erover doet .... (of draai een benchmark)

Jive's Box
Jive @ DNET

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Als ik hier en hier kijk, zou je denken dat het zou moeten werken....

Wat is de exacte foutmelding?

[ Voor 9% gewijzigd door Mobster op 25-02-2003 18:45 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

CaLeX3000 schreef op 25 februari 2003 @ 17:38:
[...]

ik denk wel dat het mogenlijk is, maar zou je dit wel doen???

dit betekend 1 punt per 2 dagen ofzo met 24/7 cpu
Mag al blij zijn als ie er 1 per 2 weken haald. Is het een SX of een DX cpu. SX = 16 bits, DX = 32bits. En aangezien hedendaagse cpu's allemaal 32bits zijn (athlon, p3 etc zijn gebasseerd op de 386 DX techniek, vandaar de x86 architectuur :P

Als het programma (waar ik vanuit ga) voor een 32bits cpu gemaakt is draait het niet op een 16 bits cpu.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FastBunny schreef op 25 februari 2003 @ 18:46:
[...]

Mag al blij zijn als ie er 1 per 2 weken haald. Is het een SX of een DX cpu. SX = 16 bits, DX = 32bits. En aangezien hedendaagse cpu's allemaal 32bits zijn (athlon, p3 etc zijn gebasseerd op de 386 DX techniek, vandaar de x86 architectuur :P

Als het programma (waar ik vanuit ga) voor een 32bits cpu gemaakt is draait het niet op een 16 bits cpu.
Dat is niet waar.. het enige verschil tussen de SX en DX is dat de DX een coprocessor (FPU) heeft en de SX niet.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Bigs schreef op 25 February 2003 @ 18:49:
[...]

Dat is niet waar.. het enige verschil tussen de SX en DX is dat de DX een coprocessor (FPU) heeft en de SX niet.
Ehh je haalt 2 dingen door elkaar ;)

386SX = 16 bits
386DX = 32 bits

486SX = 32 bits ZONDER FPU unit
486DX = 32 bits MET FPU unit

Quote van intel:
The dynamic Intel386 SX microprocessor is an entry-level processor with a 16-bit external data bus and a 24-bit external address bus. It provides the performance benefits of a 32-bit architecture with the cost savings of a 16-bit hardware system.

The dynamic Intel386 DX microprocessor is designed for single-user, multi-tasking applications. The 32-bit registers and data paths support 32-bit addresses and data types. It addresses 4 gigabytes of physical memory, and 64 terabytes of virtual memory. It offers a 50% performance increase over the Intel386 EX and SX processors.

Bron

[ Voor 51% gewijzigd door FastBunny op 25-02-2003 18:58 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding is zo snel weg, dat je hetn iet eens kan lezen! Ik heb ook een log bestand gemaakt, maar daar komt die fout niet in voor...
Onder MSDOS werkt die wel, maar ik werk meestal in Windows met dat ding. Ik gebruik hem namelijk vooral voor tekstverwerking. Voor school etc... En af en toe es van die el cheapo DOS spelletjes ;)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Fout komt volgens mij (ben er vrij zeker van) dat Win3.1 (en dos) niet met tijdzone's werken. Daarom geeft de client de foutmelding. Waarom hij dan wel onder DOS werkt en niet onder Win3.1 vind ik wel gek.

Juist

Verwijderd

Heb je voor de koe onder Windows 3.1(1) niet win32s nodig?

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Kijk is naar entropia (fight aids at home), op dit project telt de gewerkte uren (proccessor tijd) voor de overall stats.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FastBunny schreef op 25 februari 2003 @ 18:51:
[...]

Ehh je haalt 2 dingen door elkaar ;)

386SX = 16 bits
386DX = 32 bits

486SX = 32 bits ZONDER FPU unit
486DX = 32 bits MET FPU unit

Quote van intel:

[...]
Hmm, foutje van mij ja. Maar die SX werkt intern ook gewoon 32-bit hoor.. alleen de externe databus en adreslijnen zijn 16-bits, waardoor hij dus minder geheugen aan kan spreken etc. Maar hij draait wel gewoon 32-bits software lijkt me. Dat was het hele geweldige van de 386-architectuur (incl. protected mode)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

als de error in een dosbox komt te staan en dan meteen verdwijnt, kun je eerst een dosbox openen en daarin de client starten.
Dan blijft de error wel staan.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:03

TGEN

Hmmmx_

386SX = 32bits, maar de databus is 16bits. Net zoals de 8088 ook een 8086 was met een gehalveerde busbreedte.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

DPCquatar schreef op 25 February 2003 @ 20:40:
Kijk is naar entropia (fight aids at home), op dit project telt de gewerkte uren (proccessor tijd) voor de overall stats.

jah; op zich leuk: ouwe meuk weghalen bij een computershop of bij de recycling, en dan entropia erop...

Vind het een beetje vreemd alleen; je krijgt net zoveel score, terwijl ze er kwa verricht werk geen zak aan hebben...

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 08:56:

[...]

jah; op zich leuk: ouwe meuk weghalen bij een computershop of bij de recycling, en dan entropia erop...

Vind het een beetje vreemd alleen; je krijgt net zoveel score, terwijl ze er kwa verricht werk geen zak aan hebben...
Dat is waar je als project organisator je deelnemers voor wilt bedanken:
- de moeite (tijd) die ze erin steken
- het werk dat ze voor je doen

... het laatste doen de meeste projecten.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Bigs schreef op 25 February 2003 @ 23:07:
[...]

Hmm, foutje van mij ja. Maar die SX werkt intern ook gewoon 32-bit hoor.. alleen de externe databus en adreslijnen zijn 16-bits, waardoor hij dus minder geheugen aan kan spreken etc. Maar hij draait wel gewoon 32-bits software lijkt me. Dat was het hele geweldige van de 386-architectuur (incl. protected mode)
Klopt alleen is hij niet volledig 32 bits, maar wordt vanwege de externe 16 bits vaak gezien als een 16bits cpu. Ookal werkt ie intern sneller. Vandaar :) Maar het kon zijn dat een koe daar problemen mee zou hebben.

Verwijderd

Rechtstreeks uit de readme bij de client:
The Win16 client is a true 32-bit protected mode application and therefore requires Windows to be running in "386 extended" mode.

The Win16 client will use any WinSock sockets implementation if available, and will otherwise not use the network layer. A "lurk" feature may be made available in the future if the demand for it is sufficiently high. Novell's WinSock implementation (TCPIP stack) prior to version 5.00.207 (November 06, 1997) contains a bug that will manifest itself when attempting to resolve a hostname. Either use only IP addresses, or install the fix. (tcp1607.exe available from Novell support sites).

If winsock.dll is not already in memory when the client needs it, it will be searched for in the following order: The windows directory, then in the system directory, then the client's directory and then along the search path as determined by the PATH= or SET PATH= statement active at the time Windows starts. Check your autoexec.bat as that is usually where it is set.

"Mode" (eg -fetch, -flush, -benchmark etc) that are generally only available as command-line options are accessable by right-clicking the client window.

This client is not optimized for speed but for "niceness".

Note: DOS, Win16 and OS/2 ports may squawk about a missing TZ= variable in the environment. Set it in your autoexec (or wherever).
For example:
"SET TZ=EST+5" for eastern standard time or "SET TZ=EST+5DST" when daylight savings time is in effect (ie in the summer). If you live on the other side of the zero meridian, ie east of Greenwich, England, your TZ will have a negative offset. For example CET-1 for Central European Time, or NZT-12 if you live in New Zealand.

TZ (TimeZone) is used by all (not only by the client) software that is sensitive to time to properly compute the computer clock's offset to UTC (aka GMT). If you have used the DOS client before, (and you do not live in Great Britain or in East Africa) you probably also noticed that the time was wrong. Well, now you know why: On MS-DOS, TZ is by default set to PST+9 (Pacific Standard Time). Other DOSs have different defaults.

Note that the timezone offsets are inverted from ones used in the Unix world - DOS adds the number of hours to local time to determine what GMT/UTC time is. Unix adds the offset to GMT/UTC to determine what local time is.
+2 (behulpzaam) 8)

Verwijderd

Topicstarter
Thnxxxxx! Ut werkt ;)
Pagina: 1