Toon posts:

[XP] Mappen delen, maar onzichtbaar voor buitenwereld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt, Ik heb 2 computers waarvan er 1 via een Modem (Tiscali) verbonden is met het internet. De andere computer hoeft niet met het internet verbonden te worden.

De beide computers zijn met elkaar verbonden via een utp kabeltje. Mijn lichtere pc (Pentium3) is verbonden met het internet. Mijn zwaardere pc (Pentium4) hoeft dus het internet niet op.

Op de Pentium3 draait VNC server dus die kan ik overnemen via VNC viewer, VNC viewer staat dus op de Pentium4.

Wat ik nu wil is het volgende: mappen delen op beide pc's, maar dan wel zo dat deze mappen niet voor de buitenwereld te zien zijn als ik op het net zit met mijn Pentium3

OS=WinXP Pro

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41
open Network Connections (start -> settings -> network connections). In het Advanced menu kiezen voor Advanced Settings en vervolgens op de Adapters and Bindings tab de file en printer sharing uitzetten voor je internetverbinding.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:02

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

of outpost firewall installeren en NETBIOS gebruiken maar wel beperkt tot het ip(range) van de tweede pc. heb hiero gewoon netbios draaien voor filesharing, maar alleen met local ip's (192. etc.)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr