Toon posts:

[demon/ftp] ascii mode upload mislukt steeds *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een veel gerommel met mijn formmail bij een demon account is het mij nog steeds niet gelukt dit scriptje aan de praat te krijgen: 500 internal server error.

Heb het ding goed geconfigureerd, Perl pad zou ook juist moeten zijn volgens Demon. Heb ze er zelfs over gebeld en ze zeggen dat het ding in binary is. Ik hem dus in ASCII uploaden (wat i koverigens al gedaan had), maar hij blijft Binary. Het bestand uit de ZIP die ik heb (Komt hier vandaan: http://nms-cgi.sourceforge.net/scripts.shtml ) is overigens ook binary.

Hoe kan ik zo'n bestand nou in ASCII krijgen? En waarom maakte dit voorheen nooit uit bij mijn scriptje?

Ik up/download overigens via WS_FTP pro, heb ook de LE versie. Heb het zelfs via het FTP commando in DOS geprobeerd, maar ook daarna geeft mijn browser nog een 500 error.

ik wil dat script dus gewoon aan de praat krijgen. Kan iemand me hier mee helpen?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49

Pelle

🚴‍♂️

Perl is toch echt voor de buren :)

moved.to/14

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daarnaast is het bestand niet binary als ik het download?

Je hebt het toch over: http://nms-cgi.sourceforge.net/formmail.zip

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als dat ding binary is gaat het inderdaad fout... Hij valt dan over de newline achter #! /pad/naar/perl. Als je het bestand upload en je kijkt in de log van je FTP client, geeft 'ie dan wel echter "150 Opening ASCII mode..." ?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Staan de rechten op het scriptje wel goed?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Pelle:
Perl is toch echt voor de buren :)

moved.to/14

Mja, maar met programmeren heeft 't nou ook weer niet echt te maken...
moved pw->it :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 25 February 2003 @ 17:12:
Daarnaast is het bestand niet binary als ik het download?

Je hebt het toch over: http://nms-cgi.sourceforge.net/formmail.zip
Hmm, ik download hem met windows download (gewoon standaad dus). Maar hoe kan ik zien of hij ASCII is? Alleen in WS_FTP pro kan ik dat zien voor zover ik weet.

En hij is in 150 ASCII connection, bla geuploadt. Ook de rechten staan goed.

Verwijderd

Heb je de rechten voor het perlscript wel goed gezet?
met wsftp kun je de rechten toekennen om het executebel te maken.
Upload het script naar de server, ga op het bestand staan en klik op de rechtermuisknop. ga naar chmod en geef de rechten 755 ofwel rechts alles aangevinkt, middelste en linkse kolom alleen de bovenste en de onderste aanvinken. apply en dan heb je de rechten toegekent. anders blijft het niet uitvoerbaar en heb je een http 500 error.

Succes.

Verwijderd

Domme vraag misschien maar heb je een CGI wrapper? en heb je het domein en het ip wel juist ingevuld in het formmail-script?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, rechten staan allemaal goed.

Heb ook meerdere Prel paden geprobeerd, waaronder degene die Demon aan mij door gaf. Maar niets werkt. Blijf 500 error krijgen.

En graag zou ik willen weten hoe ik op mijn eigen computer kan zien of een bestand ASCII of binary is. Ik draai dus gewoon Windows 2000.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 17:31:
Domme vraag misschien maar heb je een CGI wrapper? en heb je het domein en het ip wel juist ingevuld in het formmail-script?
Geen IP, wel domein. Maar het lijkt er op dat het script helemaal niet geopend wordt. Dat het niet uitgevoerd kan worden. Anders zou je toch op zijn minst een foutmelding van het script zelf moeten krijgen.

Maar wat is een CGI wrapper?

Verwijderd

Die zorgt ervoor dat je cgi in en uitvoer kan hebben. Als je die niet hebt geinstalleerd in de pakketten van je server dan kan het helemaal geen cgi lezen of uitvoeren. Vraag het na bij je provider of ze cgi ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ok. Het gaat om een Demon bedrijfsaccount, en die ondersteund CGI. Althans, voorheen werkte het. Ik heb met ze gebeld en ze hebben me geprobeerd te helpen, dus dat zou allemaal wel moeten werken.

Verwijderd

Hmmm misschien moet je toch het ip adres ingeven om het werkend te maken.
welke rechten hen je er aangegeven? ik denk nl. dat dat niet goed staat omdat het een 500 error is.

Verwijderd

Je zou de Carp module van perl kunnen includen. (of is het CGI::Carp o.i.d? Moet je maar even naar zoeken). Dan gaan alle fouten naar de browser, in plaats van naar de server log. Misschien wordt je dan wijzer uit wat je fout is.

-- edit
Trouwens, als het een UNIX of GNU bak is, is er geen verschil tussen ASCII en binary bestanden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 17:47 ]

Verwijderd

Wijzig het bestand anders is in formmail.cgi i.p.v. formmail.pl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 17:46:
Je zou de Carp module van perl kunnen includen. (of is het CGI::Carp o.i.d? Moet je maar even naar zoeken). Dan gaan alle fouten naar de browser, in plaats van naar de server log. Misschien wordt je dan wijzer uit wat je fout is.

-- edit
Trouwens, als het een UNIX of GNU bak is, is er geen verschil tussen ASCII en binary bestanden.
Het is Unix bij Demon. Maar dat ze dat daar zelf niet weten dat het geen verschil moet uitmaken... 8)7

Maar ik ga eens kijken wat er gebeurd als ik er .cgi van maak.

Verwijderd

Topicstarter
.cgi werkt ook niet.

En die IP zal niet uitmaken, want dan zou ik een error van het script zelf krijgen, ipv een 500 server error. Althans, dat lijkt mij. Het lijkt er op dat het script gewoon niet verwerkt wordt.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 17:46:
Das onzin... Als je eerste regel iets als #! /usr/bin/perl is maar achter perl staat nog een newline teken dan kun je het script echt niet uitvoeren. In perl zelf maken die newlines niet uit.

Heb je trouwens geen error_log ofzo waarin je kunt zien wat er precies fout gaat?

Ik heb zelf trouwens ooit ook eens een probleem gehad waarbij ik telkens een 500 internal server error kreeg. Dat had er mee te maken dat het een DOS textfile ofzo was, en dat gaf ook een probleem met newlines ofzo. Je zou eens kunnen proberen de inhoud van het scriptje te copy-pasten in een nieuwe tekstfile (lokaal) en dan ASCII te uploaden.

[ Voor 27% gewijzigd door oVRoM op 25-02-2003 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen log, alleen maar die 500 in Internet Exploder. Ben niet zo'n debug-held.

Maar dat copy-pasten in een nieuw document ga ik eens proberen! Maar niet nu, het is nu etenstijd...

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem net trouwens ergens anders geprobeerd, en daar pakt hij hem wel! Het probleem ligt dus niet aan mijn upload of bestand. Denk dat het probleem ergens bij Demon ligt. Nu moet ik ze dat nog aan hun verstand brengen.

Verwijderd

Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het werkt! Had een foutieve regel naar de Perl compiler bovenin het script.

En die regel had ik notabene van Demon zelf doorgekregen! |:(

Anyway, dank voor de hulp allemaal
Pagina: 1