Toon posts:

ADSL Router; ISDN of analoog

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik zit hier op het bedrijf en we gebruiken hier ISDN-lijnen.
Nu wilden we ADSL aanschaffen. Ook leek het ons verstandig om een ADSL router/modem te nemen.
Maar deze zijn voor analoog en voor ISDN. Wat is hier het verschil tussen?
Ik heb gekeken naar de Alcatel 510 en 510i. Ligt het aan de lijn die binnenkomt?

Maar er zit toch een splitter tussen? Die zorgt ervoor dat er twee verschillende frequenties ontstaan. Een voor telefoonverkeer en een voor data. En het lijkt mij dan zo, dat je de router op de datafrequentie aansluit. Dan kun je toch niet meer echt zeggen dat het gewoon of ISDN is, toch???
Wel, ik weet het niet meer. Als jullie hier nog wat over weten, dan hoor ik graag van jullie.
Voor de prijs maakt het niks uit. Maar het zou nogal lullig zijn als we een ADSL router voor analoog kopen, en dat die het dan vervolgens niet werkt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je isdn hebt, dan neem je dus een isdn modem.
De splitter heeft niks met het type aansluiting te maken.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
misschien heb je hier nog iets aan: Hoe deel ik Internet ?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Als het voor een bedrijf is zou ik cisco nemen als ik jouw was ;-)

XS4ALL levert ze .....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Tussen een ISDN en een analoog modem zit geen verschil. Nouja, technisch wel; maar daar merk je als gebruiker niets van.

De splitter filterd weleenswaar de spraak frequenties uit de datastream; maar toch is het signaal wat dan over blijft anders bij ISDn dan bij Analoog. Zo gebruikt ISDN bijvoorbeeld al een totaal ander voltage dan er op een analoge lijn wordt gebruikt etc etc ;)

Dit topic is gesloten.