Toon posts:

512MD DDR op KT3-ultra 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (via gistron) een ddr-module gekocht, pc2700, 512 MB, single-sided. Dit in mijn mobo, MSI KT3-ultra2 gezet maar krijg een memory-error. (3 rode lampjes). Alle banken afzonderlijk geprobeerd, overal hetzelfde. Mobo moet geheugen wel aankunnen volgens specs. Heb al met de fsb gespeeld maar mocht niet baten.

Mijn oude module (256MB ddr, pc2700, samsung) doet het perfekt in elke bank in zn eentje. Zet ik de andere module erbij, krijg ik geen problemen bij het booten, pc ziet wel 768MB totaal geheugen, maar kom ik in windows krijg ik allerlei rare foutmeldingen etc. Zelfs een nieuwe install van windows (98 en xp) gaf rare fouten.

Het lijkt erop dat het reepje kapot is, maar waarom doet ie het dan wel als ik m samen met mn oude module draai? Is dit een bekend probleem, is er oplossing voor? Gistron stelde voor 'm terug te sturen vanwege mogelijke incompatibiliteit, maar ik geef t niet zo snel op :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Draai eens memtest wanneer je alle reepjes in je mobo hebt zitten :)

Indien memtest fouten vindt op het nieuwe reepje > inruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net memtest gedraaid met beide reepjes erin, ik heb de errors niet kunnen tellen want het waren er iets teveel...Betekent dit automatisch dat de nieuwe module kaput is, of kan het ook aan de instellingen van mn mobo liggen??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat zijn de instellingen op je mobo (geheugen instellingen in het BIOS)? Als deze ingesteld staan overeenkomstig de specs v.d. DIMM kan je 'm ruilen ja.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Wat mij het eerste te binnen schiet is dat je oude reepje goed is, en je nieuwe niet. Zodra die nieuwe aangesproken/gevuld wordt gaat het mis. Dit is pas in Windows, omdat die pas boven de zoveel MB uitkomt.
Terugsturen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
naar de specs had ik al gekeken & aangepast. Conclusie: dingetje gaat retour.
Dank voor de hulp!
Pagina: 1