Toon posts:

Benodigde server hardware - Terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats mijn post ook maar hier omdat het om terminal server gaat....hoort weer niet thuis in Processors, Mobo's & Geheugen. (8>

Ik wil een nieuwe server gaan kopen, deze moet gaan draaien als PDC en terminal server. Verder wordt hier alle data ook opgeslagen.

Er zullen maximaal 5 gebruikers op werken via terminal services. Deze gebruikers zullen programma's zoals Macromedia Fireworks,Macromedia Dreamweaver,Word,Excel,Outlook ed. gaan draaien. (Meestal voor webdesign)

Nu vraag ik me af wat voor hardware het meest geschikt is hiervoor.

Ik zat zelf te denken aan een "IBM xSeries 225 Xeon 2400" met 36GB 10K Schijf hot swappable met 512 MB Intern geheugen.

http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_P73AXND?OpenDocument

PS. Is deze server snel genoeg om voorlopig voor deze doeleinden gebruikt te worden, en is deze Xeon versie bijvoorbeeld sneller dan een P4 model met bijvoorbeeld 2,8 GHZ?

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Bedankt,

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Foei... crossposten mag niet.... en dit topic hoort ZEKER niet in PNS :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
En waar hoort dit dan wel?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Ik zou even wat FAQ's lezen in de hardware fora, dan kom je daar vast wel uit :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

zou ik ook wel willen weten :?

weet iemand nog een leuke signature?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Paar dingen die me ineens te binnen schieten :

- 512 Mb voor een Terminal Server :?
- Webdesign via Terminal Server :?
- Crossposten doen we niet aan :X
- Veel te weinig info voor een PNS topic.

Kwoot uit de FAQ:
:? Kwil een nieuwe server, liefst 19" enzo!! HELP!!

Dat kan, echter met regelmaat van de klok verschijnen er soortgelijk draadjes.
Niet dat het heel erg vervelend is, maar vaak zijn het vragen waar we weinig mee kunnen. Hier iig enkele draadjes over (19") servers:

URL om server samen te stellen (19" raised pci etc
Welke serverconfigurati voor Small Business server
Server voor bedrijf, wat voor specificaties?
Welke Compaq server als intranet server?

Dus mocht je een server-advies topic plaatsen, laat dan weten:
  • Wat is je budget
  • Wat heb je eventueel nu (en waarom wordt het vervangen)
  • Wat gaat je er allemaal EXACT mee doen
  • Wat is je kennis van hardware
  • Wat voor server (standaard of 19", bij 19" hoeveel U)
Mocht je op zoek zijn naar 19" cases, kun je uiteraard ook even kijken op shop.tweakers.net
Beden echter wel, GoT is een forum, en niet een soort Gouden Gids waar je al je vragen kwijt kunt welke winkels wat allemaal tegen welke prijs verkopen.

Laat ook merken dat je al goed rond gekeken hebt, topics als Ik wil een server, wat raden jullie mij aan? gaat natuurlijk meteen op slot!
Wees dus duidelijk met je verhaal voordat je een topic start.

En vergeet vooral het volgende niet:
Zoals Perseus het ooit zo mooi verwoord heeft:

gaan we voor
"Money not a problem bring on tha stuff"
of gaan we voor
"Me need el cheapo server"

Vergeet niet, dat het nog altijd een Advanced forum is hier!! Dus als iemand een draadje start, met de vraag of de genoemde dijk van een 19" 4U server afdoende is voor zijn SQL en SNA met MQSeries server om een DB2 server te voorzien van geclusterde data, roep dan niet dattie een oude 486 server neer mot zetten met Linux.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Nee, een TS is niet geschikt voor DTP/design doeleinden.
Nee, een TS is niet geschikt om DIVX'jes op een 386 te bekijken.
Nee, een TS is niet geschikt om mp3'tjes te streamen.
Nee, een TS is niet geschikt om ook exchange of sql te draaien.
Nee, een TS mag per definitie geen DC zijn.

Een TS is technologie om normale beeldopbouw (pixels) en muisbewegingen, en data te verwerken. NERGENS ander voor.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik denk dat de topic starter niet Microsoft terminal services bedoeld maar een server voor zijn terminals ;)

Dus waarbij de clients zonder HD booten en dus de programma's enzo openen vanaf de server.

Correct me if i'm wrong

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 08:53
LeonM schreef op 25 February 2003 @ 23:54:
Ik denk dat de topic starter niet Microsoft terminal services bedoeld maar een server voor zijn terminals ;)

Dus waarbij de clients zonder HD booten en dus de programma's enzo openen vanaf de server.

Correct me if i'm wrong
Ja? En? Dat zegt ie toch ook? Alles moet op die server gedaan worden.

Persoonlijk lijkt t me ook ZWAAR niet handig..

1. Terminal-service gebaseerd werken is handig bij word-documentjes.. Niet voor het werk wat topicstarter wil.
2. Waarom moet 't zowel PDC als term. server zijn? Ook ERG goed voor de betrouwbaarheid van t netwerk
3. 512Mb :? Lol, da's net als Windows 2000 op 64Mb laten draaien...
PS. Is deze server snel genoeg om voorlopig voor deze doeleinden gebruikt te worden, en is deze Xeon versie bijvoorbeeld sneller dan een P4 model met bijvoorbeeld 2,8 GHZ?
Ik denk dat je eerst zelf even wat vooronderzoek mag doen.... Ja, een Xeon is sneller, maar t is ook niet echt vergelijkbaar...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

En voor een TS-systeem zou ik altijd voor een multi-processor gaan. Liever 2 x 1200 MHz dan 1 x 2400 MHz (liever natuurlijk 4 x 2400 of meer).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 16:24:
Ik plaats mijn post ook maar hier omdat het om terminal server gaat....hoort weer niet thuis in Processors, Mobo's & Geheugen. (8>
maar hoort iig niet hier thuis :)
Ik wil een nieuwe server gaan kopen, deze moet gaan draaien als PDC en terminal server. Verder wordt hier alle data ook opgeslagen.
oei, direct ga je al helemaal de mist in.

een Terminal server mag NOOIT geen andere rollen hebben als Terminal server ,dus geen PDC en ook absoluut geen data op de serminal server. Daar hebben we database servers voor.
Er zullen maximaal 5 gebruikers op werken via terminal services. Deze gebruikers zullen programma's zoals Macromedia Fireworks,Macromedia Dreamweaver,Word,Excel,Outlook ed. gaan draaien. (Meestal voor webdesign)
Oei, al weer een grote misser, als het ff kan GEEN zware grafische applicatie's.
Fireworks en Dreamweaver doen me daar toch wel aan denken.

Word/excel/outlook zou wel willen
Nu vraag ik me af wat voor hardware het meest geschikt is hiervoor.

Ik zat zelf te denken aan een "IBM xSeries 225 Xeon 2400" met 36GB 10K Schijf hot swappable met 512 MB Intern geheugen.
Zoals eerder gezegt liever 2 x een 1200.
Een RAID 0+1 combinatie is ook heel erg wenselijk ivm redundancy/fault tolerant/performance.

512 MB geheugen zou naar mijn idee wel willen werken (in tegenstelling tot de anderen) als je alleen maar word/excel/outlook gebruikt voor 5 concurrent users onder NT4.0 TSE
http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_P73AXND?OpenDocument

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Bedankt,
Ga je eens verdiepen in de materie .

Andere vraag stukken zijn:

wat mag het kosten
hoe zit je infrastructuur in elkaar, zitten de gebruikers op een LAn in de buurt van de TS, of moeten ze over een crappy isdn lijntje?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

T.starter reageerd niet meer, en het zal 'm nu ook wel duidelijk zijn dattie nog eens goed over het plan moet nadenken ;)

Verder is dit niet echt een PNS topic, dus IMHO kan deze dicht .

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.