Toon posts:

migrating ACCESS to SQL Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig een access DB te migreren naar SQL Server. De ACCESS formulieren blijven echter in de ACCESS DB en de tabellen staan in de SQL Server. De tabellen in ACCESS zijn dus gelinkte, virtuele tabellen. Na het conventeren van datatypes loop ik nu tegen wat problemen bij niet standaard SQL queries. SQL Server maakt gebruik van T-SQL en ondersteunt bepaalde ACCESS functies niet. De makkelijke verschillen (DISTINCTROW, nTEXT datatypes etc.) heb ik al verholpen. Ik loop nu echter tegen wat VBA functies aan zoals de IIf functie. Ik weet dat ik dit kan oplossen met het CASE statement in SQL server, maar dat pikt ACCESS weer niet ;) en andersom de IIf functie niet...

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groeten,
Nander

Verwijderd

Niet, je zult de t-sql functies moeten gebruiken, meestal is het vrij makkelijk aan te passen maar soms kan het heel naar zijn, ik heb wel eens een applicatie gemigreerd die een functie gebruikte die alleen in access zat en waar ik weinig aan kon doen in sql 7, echter sqlserver 2000 ondersteunt ook user defined functions en daar kan je op zich erg makkelijk mee uit de voeten.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die user defined functions in ACCESS aanroepen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 17:09:
Kan ik die user defined functions in ACCESS aanroepen?
Denk het wel, je zou in ieder geval een stored procedure of view die deze user defined function aanroept kunnen aanroepen.

Maar om wat voor functies zou het dan gaan?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Crazy D

I think we should take a look.

Ik dacht (maar niet getest) dat Access de query rechtstreeks doorstuurd naar SQL Server, en dat een case in een query dan wel zou werken? Maar via stored procedures en views je gegevens ophalen is imho sowieso netter dan alle queries vanuit Access zelf uitspugen (en maakt je leven ook weer wat makkelijker als je er een stand alone exe van maakt, of via een website oid de gegevens wil uitlezen).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Het ging om VBA functies zoals IIf(). Maar ik ben er achter dat de index (de sleutel) in de SQL server tabel niet goed stond. Nu is de performance wel acceptabel. Hij is nu met 10 seconden klaar i.p.v. na 15 minuten nog niet.
Pagina: 1