Toon posts:

Benodigde server hardware - Terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe server gaan kopen, deze moet gaan draaien als PDC en terminal server. Verder wordt hier alle data ook opgeslagen.

Er zullen maximaal 5 gebruikers op werken via terminal services. Deze gebruikers zullen programma's zoals Macromedia Fireworks,Macromedia Dreamweaver,Word,Excel,Outlook ed. gaan draaien. (Meestal voor webdesign)

Nu vraag ik me af wat voor hardware het meest geschikt is hiervoor.

Ik zat zelf te denken aan een "IBM xSeries 225 Xeon 2400" met 36GB 10K Schijf hot swappable met 512 MB Intern geheugen.

http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_P73AXND?OpenDocument

PS. Is deze server snel genoeg om voorlopig voor deze doeleinden gebruikt te worden, en is deze Xeon versie bijvoorbeeld sneller dan een P4 model met bijvoorbeeld 2,8 GHZ?

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Bedankt,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 16:13 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
je kunt natuurlijk een pre-build machine pakken, of eentje zelf bouwen, ik zou voor het laatste gaan, je hebt geen directe support maar je bespaart je redelijk wat geld.

Ik zou pakken:

-dual MP 2200+ (of hoger) een dual werkt altijd lekkerder dan een single cpu machine, vooral bij terminal services.
-1,5 gig geheugen, die programmatjes van je gebruiken toch wel wat geheugen, daarkomen misschien in de toekomst nog wat grafischedesign programma's bij. 512 is zowiezo te weinig, ik zou dus minimaal voor 1,5 gig gaan.
-een raid 1 of raid 5 systeem met 10K of 15K schijven, lijkt me wel voldoende voor wat jij wilt.

Maarja als je perse support wilt, dan kun je best die IBM pakken. Ik zou er wel wat meer geheugen in proppen.

Wat voor een terminalservice programma ga je draaien?

[ Voor 18% gewijzigd door ExcaliburDexter op 25-02-2003 16:50 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Terminal Server gebruiken voor een ontwerp afdeling? Das een beetje vaag, geen ervaring mee maar ik weet wel dat het daar niet echt voor ontwikkeld is.
Ik kan je wel vertellen dat 512 niet genoeg is voor 5 x jouw set applicaties... Ik kan je die xeon alleen maar aanraden voor een TSE ik heb hier een dual xeon 700 (niets speciaal dus) waar 80 mensen office op gebruiken :} Ding heeft wel 3gb memory.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Terminal server, PDC en data opslag op één server?!?! Lijkt mij geen goed idee. (Onze) Terminal servers (20) willen wel eens een bsod geven, dan is het niet handig dat ook je PDC en data opslagserver ook uit de lucht is.

This footer is intentionally left blank

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ajhaverkamp schreef op 25 February 2003 @ 17:02:
Terminal server, PDC en data opslag op één server?!?! Lijkt mij geen goed idee. (Onze) Terminal servers (20) willen wel eens een bsod geven, dan is het niet handig dat ook je PDC en data opslagserver ook uit de lucht is.
Als het om totaal maar 5 gebruikers gaat, die alleen via de Terminal Services werken is het niet zo nodig hier aparte servers voor in te zetten. Ze kunnen dan toch niet verder zonder TS.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Simpele P4 2ghz ofzo
1GB Ram
Windows .NET Server 2003 RC2 of Windows 2000 met Citrix Metaframe (ivm kleurenbeperking windows 2000)
Intel dekstop boardje.
2x 60GB RAID1 ofzo.

Veel zwaarder is gewoon overkill. Je hebt echt niet veel nodig namelijk. Op mijn stage leveren we regelmatig terminal servers die erg simpel zijn en dan voor 5 tot 10 mensen gebruikt worden. Geen enkel probleem :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als je 5 users eraan gaat hangen is veel geheugen een must (minstens 1 GB) tenzij de performance voor die gebruikers niet al te belangrijk is.

Als stabiliteit (van de hardware) van belang is, zou ik met een merknaam server gaan. Iets dat dual Xeon of dual AMD aankan, zelfs als je in eerste instantie niet dual proc zou gaan. Natuurlijk ook een hardware raid. Dit kan 2 x 73GB scsi, of zoals al vermeld, 2 x 60/80GB IDE.

Als je een merknaam koopt (IBM, HP/Compaq, Dell), dan maakt het niet al te veel uit qua processor type, al zal je wel meer Intel tegenkomen. Met de merknamen kan je ook aanzienlijk meer support verwachten dan bij zelfbouw. Als bijvoorbeeld je processor of iets dergelijks doodgaat, dan kan je van hun verwachten dat je de volgende dag (of misschien zelfs binnen 4 uur als ze dat bieden (hier in de VS is 4 uur's garantie mogelijk van verschillende producenten)) een vervangend onderdeel hebt. Met zelfbouw, moet je het onderdeel naar de producent sturen, op jouw kosten, en dan wachten tot ze een vervangend onderdeel terugsturen. Dit kan makkelijk een paar dagen tot een paar weken duren, terwijl al je gebruikers niets kunnen doen.

Dit zou bij mij wel degelijk meespelen in mijn beslissing om een server te kopen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.