Toon posts:

[w2k] waanzinnige partitie verdwenen (c:\ is nu f:\)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een waanzinnig probleem!!!

Een computer is geïnstalleerd met w2k en heeft een c-partitie en een d-partitie. De HD is samen met de cdrom op IDE1 aangesloten, de HD is master.
De IDE2 wordt gebruikt om een HD van een andere computer aan vast te maken om zo makkelijk alle data te kunnen kopiëren, deze HD wordt als master aangesloten en is de enige op IDE2. O-)

De tweede HD wordt gekopïeerd en daarna weer ontkoppeld. :*)

Meestal gaat dit goed, maar soms raken op deze manier de partities in de war. Windows start dan normaal op en we krijgen een normaal inlogscherm. Maar als wij proberen in te loggen dan worden we, na de foutmelding dat het profiel van de administrator niet gevonden kan worden, er weer uitgegooid. Als wij vervolgens een verbinding willen maken met \\computer\c$ dan is deze onbereikbaar, \\computer\d$ is gewoon beschikbaar. Wij zoeken verder en vinden alle data van c:\ op \\computer\f$. 8)7

Theorie is nu dus dat door het inhangen van de tweede HD op IDE2 de partitie-tabel is veranderd waardoor w2k op de c: van de tweede HD de windows directory en het profiel van de administrator zoekt, deze zijn hier natuurlijk niet te vinden.
Dit probleem heeft zich de laatste keer voorgedaan met win98 op de tweede HD, dus FAT32, maar als het goed is dan heeft het probleem zich ook al eens voorgedaan met NT4 en w2k op de tweede HD, dus met NTFS.

:? Vragen zijn nu natuurlijk:
- Hoe kan dit???
- Hoe kunnen wij dit voorkomen??
- Hoe kunnen wij dit herstellen zonder w2k opnieuw te installeren?

Wie kan ons helpen want dit is erg lastig. Op dit moment hebben wij als enige oplossing het opnieuw installeren van w2k. Het behouden van de belangrijke data die op de d-partitie staat gaat tot nog toe steeds goed, maar de wet van Murphy baart ons zorgen. Wie weet een oplossing?

HELP!?!? _/-\o_

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Misschien is het een oplossing om eerst de 1e partitie van de 2e schijf te "hiden" met een of andere bootmanager software oid. (ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar als die 2e schijf niet met een c partitie aan komt zetten zou het wel eens beter kunnen gaan denk ik).
Het probleem is gewoon dat windows niet meer weet waar ie het profiel moet zoeken, en dat moet je dus zien te voorkomen.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Belangrijkste is: Hoe kunnen wij het nu weer herstellen?? (Dus zonder w2k opnieuw te installeren.)

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die ooit met ditzelfde bijltje heeft gehakt??
Modbreak:
Zou je voortaan pas na 24 uur willen kicken? Zie ook
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done.

[ Voor 67% gewijzigd door blackd op 26-02-2003 10:17 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In je apparaatbeheer kun je toch nog steeds vaste driveletters toekennen aan harddisks, net als bij CD-roms? of vergis ik me nou?
Overigens denk ik dat je om het e.e.a op te lossen ff met Partitionmagic aan de slag zult moeten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Wat ik zelf als eerste zou doen is voor de twee mogelijke configuraties verschillende hardware profielen aanmaken (waarvan 1 met 2nd ide channel disabled). Dan heb je iig dat 'mooi gescheiden'...

En als je 2de paritie (drive d) altijd aanwezig is onder dezelfde drive letter zet je toch gewoon daar het admin profiel neer?

Verwijderd

Gebruik Partition Magic 8, die kan de driveletters veranderen,en als je helemaal niet in windows kan komen, kan je nog de DOS versie gebruiken om het te fixen ;)

Modbreak:
Voortaan dit soort offtopic opmerkingen niet meer plaatsen, kan lastige gevolgen hebben ;).

[ Voor 36% gewijzigd door blackd op 26-02-2003 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
(Sorry voor de te vroege kick, ik zal de Netiquette eens goed doorlezen.)

Voor alle duidelijkheid:

- Ik kan windows niet meer in, na het loginscherm is niets meer!! Dus apparaatbeheer of Partition Magic zijn zinloos door onbereibaarheid.

- Het profiel op d: neerzetten heeft weinig zin want ook alle programma's en de system-dir zijn onbereikbaar geworden.

Ik kan op afstand de c: bereiken door een vergbinding te maken met \\computer\f$. Dit lijkt mij de enige weg naar het herstellen van de partitietabel. Maar ik weet niet waar ik dat moet doen. Waar kan ik een .ini ofzo hacken waarin de gegevens van de partities staan vermeld?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 10:57:

- Ik kan windows niet meer in, na het loginscherm is niets meer!! Dus apparaatbeheer of Partition Magic zijn zinloos door onbereibaarheid.
je moet toch maar eens ff twee rescue disks aanmaken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 10:57:
(Sorry voor de te vroege kick, ik zal de Netiquette eens goed doorlezen.)

Voor alle duidelijkheid:

- Het profiel op d: neerzetten heeft weinig zin want ook alle programma's en de system-dir zijn onbereikbaar geworden.

Ik kan op afstand de c: bereiken door een vergbinding te maken met \\computer\f$. Dit lijkt mij de enige weg naar het herstellen van de partitietabel. Maar ik weet niet waar ik dat moet doen. Waar kan ik een .ini ofzo hacken waarin de gegevens van de partities staan vermeld?
Je kan nog altijd op een andere computer Partition Magic installeren, en rescue diskettes aanmaken om in DOS te booten ;)

Verwijderd

Topicstarter
- Kun je met twee rescue disks (ik neem aan gemaakt in w2k) je partities herstellen? (Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van rescue disks.)

- Wat kan ik doen als ik in DOS op kan starten?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

• safe mode (niet inloggen)
• manage computer (rechtermuisknop op my computer)
• naar de drive managment tool uit die management console
• geef je drives nieuwe letters

klaar :)

Stop uploading passwords to Github!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
je hoeft niet eens pm te installeren
zoek naar de rescueme dir op uw installatie cd
kan op elke computer gebruikt worden

Verwijderd

Topicstarter
"Papa Eend: - safe mode (niet inloggen)"
Hoe kun je in safe mode in windows komen zonder in te loggen?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Maximus

PhD i.o.

F8

in drukken tijdens het booten als namelijk W2k opstart dan zie je dat je op F8 kunt drukken voor speciale opties

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe je in safe-mode moet komen, maar vervolgens krijg je dan nog steeds een inlogscherm. Mijn vraag is dus hoe je, als je opstart in safe-mode, zonder in te loggen in windows komt (zodat je op my computer kunt klikken!).
Pagina: 1