[FLASHMX] HDD Folders browsen?

Pagina: 1
Acties:

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 20:06
Ik ben aan het kijken of het mogelijk is om een standalone Flash movie (applicatie) te laten browsen over de harde schijf (à la Verkenner/Explorer).

Eventueel wil ik er functies als het kopieren van bestanden van de ene folder naar de andere in stoppen.

Heeft iemand hier ervaring mee, of is het onmogelijk? Wat zijn jullie opvattingen?
Wat zou hiervoor nodig moeten zijn?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

AFAIK is flash in principe meer web orientated. Dat het ook als een standalone kan worden geexporteerd doet daar weinig aan af. Waarschijnlijk heeft het voor macromedia weinig nut om filesystem handling te implementeren (anders dan http functionaliteit) die alleen maar wordt gebruikt waneer een flash filmpje als standalone wordt geexporteerd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Tja, in teorie is het denk ik wel mogelijk... maar kwa tijd denk ik onmogelijk hier gaat echt teveel werk in zitten. Ik vind flash echt gewoon goed.. maar voor echt applicaties? waarom wil je het eigelijk in flash?

• El_BingO
Kan het niet met components? Kijk hier eens.

De rechten zijn er blijkbaar dus wel.
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 16:17:waarom wil je het eigelijk in flash?
Omdat ik wel de interface met Flash wil maken, met animatie e.d.

Verwijderd

El_BingO schreef op 25 February 2003 @ 16:22:

[...]
Omdat ik wel de interface met Flash wil maken, met animatie e.d.
Oke flah kun je cker mooie interface mee bouwen... maar ik heb op de site gekeken... maar ik kijk er denk ik weer ik overheen, kan er niets over vinden :? |:(

• El_BingO
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 16:26:
Oke flah kun je cker mooie interface mee bouwen... maar ik heb op de site gekeken... maar ik kijk er denk ik weer ik overheen, kan er niets over vinden :? |:(
Deze en deze ;)

Verwijderd

Dammit idd... |:(
Je kunt het downloaden en dan installeren met "Marcomedia Extension Manager" dus kun je toch gebruik maken van al die componenten?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 16:35 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

El_BingO schreef op 25 February 2003 @ 16:04:
Ik ben aan het kijken of het mogelijk is om een standalone Flash movie (applicatie) te laten browsen over de harde schijf (à la Verkenner/Explorer).

Eventueel wil ik er functies als het kopieren van bestanden van de ene folder naar de andere in stoppen.

Heeft iemand hier ervaring mee, of is het onmogelijk? Wat zijn jullie opvattingen?
:? Je geeft zelf het antwoord:
El_BingO schreef op 25 February 2003 @ 16:22:

Als ik vervolgens die twee linkjes bekijk, dan staat er precies wat je wilt... Is het dan niet een kwestie van die componenten downloaden en bekijken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op 25 februari 2003 @ 16:35:
Als ik vervolgens die twee linkjes bekijk, dan staat er precies wat je wilt... Is het dan niet een kwestie van die componenten downloaden en bekijken?
De components kun je gewoon weer gebruiken in je flash movie... en je kunt ze ook zelf editten ;)

Mocht er iets niet mee lukker hoor ik dit snel weer van je :*)

• El_BingO
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 16:37:
[...]
De components kun je gewoon weer gebruiken in je flash movie... en je kunt ze ook zelf editten ;)

Mocht er iets niet mee lukker hoor ik dit snel weer van je :*)
Kijk ik wist niet dat je ze ook kunt editten...
Dat zou mooi zijn (ik heb het nog niet geprobeerd ;) )
BtM909 schreef op 25 February 2003 @ 16:35:
[...]
:? Je geeft zelf het antwoord:
Ja ik had die site gevonden, en ik wilde andere mensen er ff naar laten kijken :P

[ Voor 25% gewijzigd door El_BingO op 25-02-2003 16:56 ]

Verwijderd

El_BingO schreef op 25 February 2003 @ 16:51:
Kijk ik wist niet dat je ze ook kunt editten...
Dat zou mooi zijn (ik heb het nog niet geprobeerd ;) )
Rechter muisknop op het component en kies dan edit... werk prima. In sommige components is alles zelf mooi uitgelecht in de sourche en kun je makkelijk zelf wat aanpassingen aanbrengen!!!

/me wanne see the proggie when its finnished :9

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

El_BingO schreef op 25 februari 2003 @ 16:04:
Ja dat is mogelijk:

SWF Studio v2 icm Filesys plugin ( zie site voor voorbeeld )

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

oh,when? schreef op 25 February 2003 @ 18:09:
[...]

Ja dat is mogelijk:

SWF Studio v2 icm Filesys plugin ( zie site voor voorbeeld )

HTH :)
Een beetje duur als het ook gratis kan vind je niet?

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

oww gratis? sinds wanneer is Screenweaver gratis? :) plus SWF Studio kan natuurlijk net iets meer dan simpel een directory weergeven.

Verwijderd

oh,when? schreef op 26 February 2003 @ 10:05:
oww gratis? sinds wanneer is Screenweaver gratis? :) plus SWF Studio kan natuurlijk net iets meer dan simpel een directory weergeven.
Je kunt gratis gebruik maken van de components... en zijn meer gratis components te vinden!!!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

erm ja...en dat component werkt alleen icm met Screenweaver, heb het net nog getest en er een exe van gebakken en werkt idd niet zonder Screenweaver...dus ik weet niet hoe jij dit zogezegd 'gratis' wil gaan doen. :)

Verwijderd

Sorry, wist Cristal niet... nouja, je kan altijd nog zelf een component schrijven :P

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Componenten schrijven doe ik genoeg, maar de harddisk benaderen _kan_ gewoon niet vanuit de Flash Player. Heeft met het security model te maken. Je zal echt een third-party oplossing ( zoals Screenweaver of SWF Studio etc ) moeten gebruiken.

• El_BingO
Dus de uiteindelijke client moet ook die components geïnstalleerd hebben om die toepassing te gebruiken?

Verwijderd

El_BingO schreef op 26 februari 2003 @ 13:13:
Dus de uiteindelijke client moet ook die components geïnstalleerd hebben om die toepassing te gebruiken?
Dat niet... als jij de components gebruikt en je de movie gecompiled hebt... dan werkt heb bij iedere gebruiker die ook de goede Flash-Player geinstaleerd heeft.
Pagina: 1