Heb net een maandje een nieuwe pc met een asus v8420 ad EUR 250 begint de Fan die op die videokaart zit nu al een vreslijke herrie te maken. Af en toe gaat weer weg maar het komt ook steeds weer terug. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
nieuwe fan of zalman zm80hp (a) opzetten
als je dat niet kan zul je met de kaart terug moeten gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht
als je dat niet kan zul je met de kaart terug moeten gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht
Verwijderd
Er zit nog gewoon garantie op dus je kunt terug met de kaart.... maar pasief koelen is pas echt stil...Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 15:32:
Heb net een maandje een nieuwe pc met een asus v8420 ad EUR 250 begint de Fan die op die videokaart zit nu al een vreslijke herrie te maken. Af en toe gaat weer weg maar het komt ook steeds weer terug. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Verwijderd
[off topic]
is "lawaaiige" een woord
? (sorry ben belg, kan niet goed nederlands)
[/off topic]
is "lawaaiige" een woord
[/off topic]
Das vrij 'normaal', kleine (chipset/gpu) koelertjes gaan bijna altijd herrie (gerammel of hele hoge toon) maken na een paar maanden, vooral als je pc 'koud' is. En nieuw koelertje aan vragen bij de fabrikant is een mogelijkheid maar kan een paar weken duren. Terug naar de winkel is ook een optie.. olien oid heeft trouwens weinig zin, het probleem zal na een paar weken weer terug keren is mijn ervaring.
en D-weaver, nee lawaaiige s niet goed =]
en D-weaver, nee lawaaiige s niet goed =]
[ Voor 29% gewijzigd door salvador4 op 25-02-2003 15:51 ]
kijk anders ff hier. misschien heb je er wat aan
Dat is zo'n beetje het kenmerk van asus, fannetjes die snel stuk gaan.
Vooral van de gf4 mx, maar van de TI serie heb ik er ook al een aantal dode van gezien.
Vooral van de gf4 mx, maar van de TI serie heb ik er ook al een aantal dode van gezien.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Toevallig doet de GeForce 2 GTS het in deze pc het al jaren foutloos, en ik vind het jammer om dan te zeggen dat Asus bekend staat om "fannetjes die snel stuk gaan".bobo1on1 schreef op 25 februari 2003 @ 22:13:
Dat is zo'n beetje het kenmerk van asus, fannetjes die snel stuk gaan.
Asus staat namelijk bekend om A-class moederborden.
Dit is net als met Enermax, die hadden 1 serie voedingen die te luidruchtig was, maar die staan ook bekend als makers van betrouwbare voedingen, en niet om dat ene foutje.
Ahum..Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 09:35:
[...]Toevallig doet de GeForce 2 GTS het in deze pc het al jaren foutloos, en ik vind het jammer om dan te zeggen dat Asus bekend staat om "fannetjes die snel stuk gaan".
Asus staat namelijk bekend om A-class moederborden.
In het half jaar dat ik stage liep in een computerwinkel kwamen echt een hele hoop mensen terug met hun asus gf4 mx waarvan het fannetje dood was.
En van de paar TI kaarten die van asus verkocht werden kwam ze ook bijna allemaal terug met dode of ratelende fans.
En je wil niet weten hoeveen a7v 133 borden ik heb gezien met dode of ratelende fans.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Ik heb zelf een Asus V8170 (4mx 460), waarvan de fan al na een tweetal maanden begon te ratelen. Ik koel hem nu passief met een koeler die gebruikt werd om een P166 passief te koelen in een oude Compraq. Kost een PCI slot, maar maakt geen herrie meer. Standaard draait ie op 300 MHz, hij kan echter probleemloos op 375 MHz. Natuurlijk produceert een TI veel meer warmte, maar een 80 mm casefan op 7 V doet wonderen...
Verwijderd
Ik neem aan dat je ook contact hebt opgenomen met Asus om ze te helpen hun producten te verbeteren?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 14:27 . Reden: typfout ]
Pagina: 1