Toon posts:

Vragen over Upload stream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GoTers,

Misschien een hele dome vraag (ja dit is een open scoringskans op verschillende antwoorden ;) )

maar misschien dat iemand van jullie antwoorden hierop heeft.

Mijn vraag namelijk:
Iedereen weet dat er verschillende types Upload zijn, dat is dus ook geen probleem, maar het volgende rijst bij mij in mijn hersentjes:
Stel je zit thuis en bent in Standby support, je krijgt een call van je klant, je logt aan op het netwerk van de klant, maar moet om een aantal zaken dan weer te kunnen regelen uit je remote omgeving remote aanloggen naar een andere server in een ander land.

Dan wordt de datastroom ipv downstream toch upstream???

Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?? :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 15:21:
GoTers,

Misschien een hele dome vraag (ja dit is een open scoringskans op verschillende antwoorden ;) )
Goal !! :P
Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?? :?
Ja je zit verkeerd te denken.
Opzich natuurlijk wel leuk gedacht, maar helaas in de verkeerde richting.

Jij zet een verbinding op naar 1 machine en dus vanuit daar weer verder naar een andere machine als ik het goed begrijp. Jij blijft dus altijd verbonden met die ene machiene en zal je steeds dat pakketje blijven versturen of ontvangen, ongeacht wat voor verbindingen je vanaf die andere server maakt.

Als je nog meer wil weten, roep je maar. ;)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36
Er is naar mijn idee niet echt sprake van een stream. Wel van dataverkeer, maar dat is 2weg dataverkeer. Jou opdrachten/verbindingen naar de klant kan je zien als een upstream vanuit jou gezichtspunt. De reacties daarop krijg jij binnen van de klant en dat is een downstream vanuit jou positie. Echter vanaf de klant gezien is het net andersom natuurlijk.

Bij een datastream moet je meer denken aan een continue stroom van gegevens. Up of down overigens.

Verwijderd

Topicstarter
airwolf:
dus met een 128kilobit upstream moet dat gewoon goed gaan normaal gesproken (daar je dan in dat opzicht de verbinding vanuit klant naar de andere server gebruikt en niet jou verbinding)

PROline:
probleem wat je met stream hebt, is dat dit ook vaak gewisseld wordt met upload en download (men meld dan Downstream en Upstream) en ik was opdat moment met een collega aan et dollen en wist niet meer wat ik er eigenlijk neer wou zetten

• Attilla
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 16:13:
airwolf:
dus met een 128kilobit upstream moet dat gewoon goed gaan normaal gesproken (daar je dan in dat opzicht de verbinding vanuit klant naar de andere server gebruikt en niet jou verbinding)
Dat ligt eraan wat je doet op die andere pc ?

Is het via terminal server (of andere remote tool) ... of wat wil je precies doen ?

Verwijderd

Topicstarter
vanaf de klant server log ik via Terminal Server of andere remote tool aan op OS

Hiermee doen we file transfer van andere servers in dat domain naar de server die we moeten gebruiken (databestanden van een ontwikkelomgeving naar test en/of productie, om deze later in te spelen via de applicatie (gestart vanuit klant server (eerst aangelogde machine))

• Attilla
Jou bandbreedte wordt dan niet gebruikt voor de filetransfers. Dit wordt dan alleen maar gebruikt om de screens van terminalserver (etc.) te versturen, dit ligt dan dus helemaal apart (is juist de bedoeling van TS). :)
Pagina: 1