VirusProbleem

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hallo,

Al een tijdje word ik geteisterd met mailtjes dat ik virussen zou sturen.
Echter weet ik 100% zeker dat deze niet van mij af komen. Een blik in de headers (die Exim en andere antiVirussoftware voor servers meesturen) wijst erop dat het een Planet Internet gebruiker is.

Hij mailt dus met mijn emailadres, en het is het Yaha virus.
Na een blik in de Ripe Whois Database stond er een telefoonnummer van Planet in. Wat denk je? Elke keer in gesprek, en dat 24/7 ... Abuse@planet.nl wil ook niet helpen. Toen ik security@planet.nl mailde.... Mailden ze terug dat ze het hebben doorgestuurd naar abuse@planet.nl.. Hebben ze het zó druk daar?

Adsl Service Lijn dan.. Toets 1... bla bla bla eindelijk íets verder en wat vraagt die computer.... : Voer uw klantnummer in... En dat heb ik dus niet want ik heb geen Planet ..

Wat moet ik nu doen. Heb al 3 weken geleden Planet gemailt, vandaag wéér omdat er weer 20 stuks in de mailbox stonden...

Dit is behoorlijk storend en ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen.

Een (werkend) nummer voor Planet Helpdesk is ook welkom :)
Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je gewoon wacht en geen klantnummer intoetst word je ook doorverbonden :P
of was het als je het een aantal keer verkeerd invoerd.... nouja, je kunt het proberen :D

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 15:06 ]

• Sypher
  • Nu online
Nee hoor, dan krijg je "U heeft niets ingevoert" En word je eruit gegooid... na een aantal minuten...

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
niet druk over maken, het wordt vanzelf minder.
Zelf ben ik ook 3 weken geteisterd met die mailtjes, maar even outlook regeltje
toevoegen dat je geen bijlagen hoeft te ontvangen (en gelijk van de server kunnen
worden verwijderd) en je probleem is opgelost.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Het virus verstuurt zichzelf vanaf de computer van iemand waar jij in het adresboek zit. Probeer dus na te gaan wie jou email-adres in z'n adresboek heeft zitten, en stuur al die mensen een mailtje met een omschrijving van het probleem, een referentie naar een anti-virus site en wat handgrepen om hun PC te controleren en eventueel de virussen te verwijderen.

Probeer er wel voor te zorgen dat zo'n mailtje geen "virus" op zichzelf wordt, vanwege het feit dat mensen jou bericht naar elkaar gaan sturen.

Ik had een paar maanden geleden hetzelfde probleem, en deze aanpak heeft bij mij prima gewerkt. Succes!

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Verwijderd

netvisions schreef op 25 February 2003 @ 15:08:
Nee hoor, dan krijg je "U heeft niets ingevoert" En word je eruit gegooid... na een aantal minuten...
Hmmzzz.... hebben ze het verandert.... wat je kunt proberen 0900-1905 is dacht ik ook een helpdesk van ze.... of bel je die al? Probeer dan een anderen optie... iets van "word abonee" ofzo en vraag of ze je daar kunnen doorschakkelen naar het goede persoon.

Je kunt ook bellen me 033-4540400 is goedkoper :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 15:13 ]

• Sypher
  • Nu online
Huh? ik had een ander nummer namelijk 033-45405050 (staat in Ripe)
en 033-4540100...
Maar wat is die 033-4540400 dan?
Pagina: 1