[winxp] BSOD's wegkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik heb net een pc opnieuw voorzien van een Windows, nu krijg ik regelmatig een BSOD. Eerst was het een knippering, en gelijk een herstart, maar ik had die herstart uitgezet, en toen kwamen 2 verschillende BSOD's tevoorschijn:
- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- MEMORY_MANAGEMENT

nu heb ik ze even nagezocht, en het kwam erop neer dat het of het geheugen was (moest een test doen met memtes86) of rotte drivers. omdat ik er zelf aan dacht dat het geheugen wel eens kapot kon zijn heb ik als eerste memtest een nachtje laten lopen, na 14 uur had hij nog geen fouten gevonden, en had hij er al een aantal test loops opzitten.
Dan de drivers. Voor alle hardware onderdelen werden de drivers netjes herkend behalve voor het modem (dat is ongeveer standaard bij win xp, veel herkennen, maar nooit t modem) dus die handmatig geinstalleerd. Toen ik begreep dat die BSOD's door drivers kon komen heb ik gelijk dat modem verwijderd en de drivers ge-deinstalleerd. Nog geen verschil.

Ook heb ik Windows al een keer opnieuw geinstalleerd, en het werkt nog steeds niet :? iemand nog een idee? ik word hier een btje ;( van.... al 1,5/2 dagen bezig |:(

Mijn Systeem Specs

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

heb je je proc OC'ed?? Ik heb dit probleem ook ooit gehad (met mn Athlon1,2 die toen draaide @ 1,8GHz :Y) ) En wat zijn verder je instellingen / specs / etc

voor de duidelijkheid: bij mij was het voldoende om mn proc een beetje terug te klokken (1,53 GHz)

[ Voor 27% gewijzigd door Whieee op 25-02-2003 15:09 ]

Launching containers into space

• TheWarden
Whieee schreef op 25 februari 2003 @ 15:08:
heb je je proc OC'ed?? Ik heb dit probleem ook ooit gehad (met mn Athlon1,2 die toen draaide @ 1,8GHz :Y) ) En wat zijn verder je instellingen / specs / etc

voor de duidelijkheid: bij mij was het voldoende om mn proc een beetje terug te klokken (1,53 GHz)
nee, niet oc'd t is nie mijn pc zelfs ;). Sorry was de specs vergeten:
P3 500Mhz
128 mb ram (2x 64mb)
ms6163 mobo van msi.

tjah, moet er nog meer? dis denk wel genoeg.

ben btw nu aan het testen met een eigen geheugen module'tje, en die lijkt t goed te doen, staat nu bij 1 uur aan, zonder BSOD's, dus lijkt goed te gaan. Maar waarom gaf memtest dat dan niet aan |:( 8)7

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Probeer memory test programma
mem86 (als ik me niet vergis) en voer die ff uit

edit: ik moet beter lezen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 16:05 ]

• TheWarden
*hier horen nu eigenlijk die piepjes die je ook altijd op tv hoort bij gescheld* had er een eigen geheugen module ingedaan. Alles draaide nu bijna 2 uur zonder problemen. En je raad t al, hij begint weer met een BSOD nu van memory management (nog maar de 2e x dat ik die krijg, in tegenstelling tot de andere die was al minstens 20 x langsgekomen)

Mijn Systeem Specs

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:52

nrg

Ik heb dit probleem ook gehad met een videokaart.
Heb je de mogelijkheid om de boel opnieuw te installeren (format+verse windows) met een andere videokaart?

• TheWarden
nrg schreef op 25 February 2003 @ 19:41:
Ik heb dit probleem ook gehad met een videokaart.
Heb je de mogelijkheid om de boel opnieuw te installeren (format+verse windows) met een andere videokaart?
hmmm, ok, die ga ik dan morgen proberen, maar dat zou toch ook op zich al moeten werken met een andere vid kaart, door die er gewoon in te steken? dus niet compleet windows opnieuw installen?

Mijn Systeem Specs

• nrg

nrg

wardheuvel schreef op 25 February 2003 @ 21:55:
[...]

hmmm, ok, die ga ik dan morgen proberen, maar dat zou toch ook op zich al moeten werken met een andere vid kaart, door die er gewoon in te steken? dus niet compleet windows opnieuw installen?
Het zal officieel niet nodig zijn, maar ik installeer Windows liever toch opnieuw als ik een nieuwe videokaart ga gebruiken.

En besides, zoveel werk is het niet aangezien die bak waarschijnlijk toch vrijwel leeg is :P

• TheWarden
nrg schreef op 25 February 2003 @ 22:25:
[...]
Het zal officieel niet nodig zijn, maar ik installeer Windows liever toch opnieuw als ik een nieuwe videokaart ga gebruiken.

En besides, zoveel werk is het niet aangezien die bak waarschijnlijk toch vrijwel leeg is :P
das juist de grap, ik kwam pas achter alles nadat zo goed als alles was geinstalleerd, incl. de backup van documentne. daarvoor was t wel een keer voorgekomen, maar 1 keer ok, mag nog. maar daarna begon t echte werk :'(

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

ik heb ook wel eens gezien dat een geheugen bankje brak was, probeer eens een ander slot :)

Verwijderd

Heb je zo'n Alcatel USB Modem? heb er net wat over gelezen in de FAQ

XP faq

• TheWarden
ok, nieuwe bsod :| PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA :| die pc lijkt ze wel aan te trekken... gooi er van t weekend wel w2k op, misschien dat dat helpt

Gangsteroo, ik heb geen alcatel modem eraan hangen.

Arjo_kamp, van t weekend zal ik ook nog is ander geheugen bankje gebruiken.

Mijn Systeem Specs

• nrg

nrg

Link naar MS Support site

Heb je hier ^^ al gekeken?
Volgens mij heeft deze fout te maken met slecht geheugen.

[edit]
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;315335:[q]CAUSE
This behavior can occur if one of the following conditions is true:
• One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on your computer are faulty.
• The RAM configuration is incompatible with Windows XP.

[ Voor 32% gewijzigd door nrg op 28-02-2003 11:16 ]

• TheWarden
nrg schreef op 28 February 2003 @ 11:14:
Link naar MS Support site

Heb je hier ^^ al gekeken?
Volgens mij heeft deze fout te maken met slecht geheugen.

[edit]
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;315335:
[...]
jah ,daar had ik ook al gekeken. Mijn eerste ingeving was ook slecht geheugen. Maar memtes86 heeft 14 uur lang zonder problemen (aan te geven) gedraait. En ook toen ik mijn eigen geheugen in die machine stopte ging hij door met BSOD's, ok, t duurde 2 uur voordat de eerste bsod kwam, in tegenstelling tot het oude geheugen, die kwam om de 10 min - 30 min. Maarjah, we testen verder, als er nog heldere momenten komen, graag melden :)

Mijn Systeem Specs

Pagina: 1