voor een project willen we gebruik maken van ORM [Object/Relational Modelling]. Deze implementatie (van apache) gebruik JDBC access voor de database -which is nice. Het probleem zit in het feit dat de client applicatie (een Swing geval) ook dit zou moeten gebruiken. Maar de JDBC Server zit natuurlijk op een Webserver (Tomcat/Cocoon) waardoor een direct communicatie onmogelijk wordt (ie we kunnen niet de poort openen van de JDBC driver aangezien alleen de enige manier om met de server te communiceren via servlets is (XSP,JSP,etc).
Nu vroeg ik me af of er een JDBC 'driver' bestaat die een andere JDBC driver wrapt in een servlet zodat the ORM deze driver can gebruiken en deze alles dan door het 'tunneltje' stuurt.
dus: Applicatie -> ORM -> JDBC(wrapper) -> some HTTP protocol (port
-> servlet -> echte JDBC Driver -> HTTP resukt -> JDBC(wrapper) -> ORM -> Application.
het enige wat ik vond dat erop leek is een RMIJDBC driver maar deze start zelf een Server op de Server (wat dus niet mag) en communiceert via port 80. Ik zoek dus meer een XML-RPC-JDBC wrapper. Maar vinden doe ik het niet.
Enig Idee Iemand - ook om misschien toch de gewone JDBC Driver (MySQL) direct aan te spreken door poort 80... ?
Nu vroeg ik me af of er een JDBC 'driver' bestaat die een andere JDBC driver wrapt in een servlet zodat the ORM deze driver can gebruiken en deze alles dan door het 'tunneltje' stuurt.
dus: Applicatie -> ORM -> JDBC(wrapper) -> some HTTP protocol (port
het enige wat ik vond dat erop leek is een RMIJDBC driver maar deze start zelf een Server op de Server (wat dus niet mag) en communiceert via port 80. Ik zoek dus meer een XML-RPC-JDBC wrapper. Maar vinden doe ik het niet.
Enig Idee Iemand - ook om misschien toch de gewone JDBC Driver (MySQL) direct aan te spreken door poort 80... ?
[ Voor 5% gewijzigd door hobbit_be op 25-02-2003 14:52 ]