bij een query op een MSSQL database via een ODBC-driver krijg ik een foutmelding:
De fout ontstaat enkel als ik een query zonder resultaten aanspreek, zodra ik de [_enddatetime] < '25.2.2003 14:8:52'
opvraag (en hij 1 record retourneerd, geeft hij de foutmelding niet meer)
DE naam 'Tue' lijkt te komen uit een sort van datum-melding, immers gisteren stond er 'Mon', het heeft echter niks te maken met het checken van een DATETIME-veld, ook als ik een lege tabel opvraag zonder hierin DATETIME-velden krijg ik dezelfde fout.
ik vermoed eigenlijk een ODBC-fout: in de DSN gebruik ik als DRIVER={SQL Server} op een IIS5.0 op windows2000 en de connectie wordt opgezet met een externe MSSQL-server. Ik gebruik (serverside) Javascript via ASP, maar vermoed dat dit onafhankelijk is, en ook in VBScript zou optreden.
Is er iemand bekend hiermee?
Het foutnummer ('80040e14') is een melding van gebruik van gereserveerde woorden, of van fouten in de verscheidene 'clauses': ik gebruik echter geen gereserveerde namen en de veldnamen kloppen allemaal;SELECT [_session_id] FROM [wkv_webseite_session] WHERE [_endatetime] > '25.2.2003 14:8:52'
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers- Fehler '80040e14'
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Der Name 'Tue' ist in diesem Kontext nicht zulässig. Nur Konstanten, Ausdrücke und Variablen sind hier zulässig. Spaltennamen sind nicht zulässig.
De fout ontstaat enkel als ik een query zonder resultaten aanspreek, zodra ik de [_enddatetime] < '25.2.2003 14:8:52'
opvraag (en hij 1 record retourneerd, geeft hij de foutmelding niet meer)
DE naam 'Tue' lijkt te komen uit een sort van datum-melding, immers gisteren stond er 'Mon', het heeft echter niks te maken met het checken van een DATETIME-veld, ook als ik een lege tabel opvraag zonder hierin DATETIME-velden krijg ik dezelfde fout.
ik vermoed eigenlijk een ODBC-fout: in de DSN gebruik ik als DRIVER={SQL Server} op een IIS5.0 op windows2000 en de connectie wordt opgezet met een externe MSSQL-server. Ik gebruik (serverside) Javascript via ASP, maar vermoed dat dit onafhankelijk is, en ook in VBScript zou optreden.
Is er iemand bekend hiermee?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen