[Win2K Pro] Zo minimaal mogelijke install, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik wil graag Win2K Pro installeren en erop houden, maar mijn HD ruimte is niet de grootste. Ik gooi telkens Win2K eraf omdat ie gewoon te groot wordt. Om iig iets tegen te gaan, laat ik de HD gewoon op FAT32 staan met een cluster-size van 8K(daar NTFS schijfruimte vreet) en gebruik een specifieke grootte voor mijn swap: 786-786 en dat op een ander nog kleiner (maar snel! HDtje).

Als de windows-dir alleen al groeit tot boven de 800MB wordt mij dit toch een beetje TE gortig en dan de rest er nog bij.

Ik delete elke dag temp-files en allerlei andere troep die weg kan zoals de logs, inf-files , DLL's, etc. (ik heb hier ook NOOIT problemen mee gekregen, ik weet dus wel WAT ik doe, echter dus, tot zo ver...)

Dus, mijn vraag is: Kan ik nog wat dingen deleten en dergelijk om zo Win2K zo klein mogelijk te krijgen???

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Hoe groot is je HD?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 20:58
een hd kost tegenwoordig ook niet al te veel. draai zelf op een pc win2kpro op 20gb. gaat makkelijk (10gb voor windows en office etc. is ruim genoeg). beetje meer geheugen scheelt ook weer (kleinere swapfile)

• SkyStreaker
Ja, in wezen wel groot genoeg (9gig ong.). Het echte probleem is, ik ben bezig met een project en daar heb ik nogal wat schijfruimte voor nodig. Ik heb afbeeldingen met flinke! resoluties op mijn HD staan. Eentje is bijv. al 400MB groot.

• SkyStreaker
Ik ben dus onlangs mijn 20gigertje kwijt - headcrash... ja.... Of nou ja... Bah, een flinke crash in ieder geval, het ding begon te tikken...

Ik weet dat een HD niet veel kost, maar ik zou nu win2k kleiner moeten krijgen, een lite-versie ahw.

[ Voor 20% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2003 14:50 ]

Verwijderd

tranztaz, zou je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je nog iets aan je post hebt toe te voegen? Bedankt.

Is Win98 dan bijvoorbeeld echt geen optie?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 14:52 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 20:58
win98se misschien? gebruikt ook niet zo veel resources...

Verwijderd

Microsoft software en minimale install grootte = utopia & onmogelijk

9 gig was voor mij groot genioeg met NTFS, maar als je veel extra data hebt, kom je er niet zoals je al gemerkt hebt. Gewoon ergens een schijfje op de kop tikken

• SkyStreaker
Kortom, ik doe al genoeg om hem zo klein mogelijk te krijgen wil je zeggen? Ik koop liever geen nieuwe HD (geld even niet voor)

Win98SE draai ik nu, maar prefereer de stabiliteit van een NT-machine en de overhead is bij Win2K niet zo groot... En ik heb dus al veel extra data en dat wordt nog meer...

Ik zeg ook niet dat ik er 100 MB van wil maken, ik vraag alleen om principe: wat kan weg na de installatie en SP3 erover heen + alle andere windowsupdates.

Bijv. nou, die DLL's gebruik je nooit, dit en dat kan je doen in je registry. OCX bestand zus en zo kan weg etc.

[ Voor 32% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2003 15:02 ]

Verwijderd

Gebruik een kleinere clustersize (8 KB is groot). Elk bestand dat kleiner is dan 8 KB zal minimaal 8 KB diskruimte innemen. Op mijn eigen systeen heb ik bijna 8000 bestanden kleiner dan 8 KB, zal bij jou ook iets in die buurt zijn?

Met het oog op de beschikbare schijfruimte kun je beter iets van 1 of 2 KB hanteren. FAT32 gebruikt standaard zelfs 512 Bytes op niet al te grote schijven.

Verder zeg je dat je plaatjes op je PC hebt staan die enkele honderden MB's groot zijn. Misschien is het aan te raden deze te zippen of te exporteren naar een handzamer formaat.

Verwijderd

win2k custom install en dan veel nie selecteren :?

• SkyStreaker
Ik zal die clustersize maar dan ff verkleinen en ik kan ze natuurlijk zippen ja. Wordt een lang werkje... :)

Custom install? Hoe doe ik dat?

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DVD Brander kopen? Voor zo'n 300 euro heb je er al een en elke lege DVD met opslagruimte van 4.7 GB kost je zo'n 2 a 3 euro. En over een half a heel jaar waarschijnlijk 1 euro. :)

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 23:30
tranztaz schreef op 25 februari 2003 @ 16:21:
Ik zal die clustersize maar dan ff verkleinen en ik kan ze natuurlijk zippen ja. Wordt een lang werkje... :)

Custom install? Hoe doe ik dat?
Gewoon installeren en dan zie je vast een grote knop genaamd :Custom Install.

Burp

• SkyStreaker
Ik heb het is ff nagegaan... NEE, er bestaat geen custom install voor win2kpro iig. Ik heb via de groothandel een HD van 20gig gekocht, hadden ze nog ;) kost gelukkig nie zo veel!

Verwijderd

hmm ik heb ergens gehoord van windows pe is 120 mbyte(schiet me niet dood als het 200 is) ik weet er nie veel over maar is een kale versie van winxp dacht ik zal het morgen middag is nakijken

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

windows PE heb je niets aan, das een windows versie die bedoeld is om kapotte of lege computers mee te booten. Net zoiets als ERD Commander dus.

TS: nu je een 20GB HDD hebt, gebruik je natuurlijk wel NTFS he, kun je zelfs 1 partitie van 20GB maken met 512B clusters. Dat neemt *veel* minder ruimte in dan FAT32. Een ander minpunt voor NTFS bestaat gewoon niet (fabeltjes wel).

日本!🎌

Verwijderd

Is NT4 geen optie?
Pagina: 1